Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI 4motion, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.8 VR6, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.8 VR6 Syncro, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.8 T 20V, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.8 V6 24V, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.8 V6 24V 4motion, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0 LPG Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etupyöränlaakerit VW SHARAN 1 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit eteen VW Sharan 1-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) -malliin ja muihin VW-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja VW Sharan 1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri VW Sharan 1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – VW Sharan 1. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Elektroniikan puhdistusspray
Yleispuhdistussuihke
Jarrunpuhdistusaine
Keraaminen tahna
Kuparitahna
Momenttiavain
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 27
Iskunvaimentimen hylsy
Kuusiokolokärki nro H6
Kuusiokolokärki nro H8
Vannehylsy nro 19
Pallonivelen ulosvedin
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Lukkorengaspihdit
Laakerien asennustyökalusarja
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä VW Sharan 1 autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ VW Sharan 1 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW SHARAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 2
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 27. Käytä kierreleuan väännintä.
  3. Vaihe 4
    VW SHARAN Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW SHARAN -autoon
    Nosta autoa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW Sharan 1. Vinkki:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW Sharan 1
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW SHARAN -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VW SHARAN -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 9
    VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VW SHARAN -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  10. Vaihe 11
    VW SHARAN Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota ABS-anturin johdot.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW SHARAN -autoon
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta.
  12. Vaihe 13
    VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota ABS-anturin liitin.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW SHARAN -autoon - vinkkejä
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.8 T 20V 2009 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 27. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW SHARAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota kiinnitysruuvit.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW Sharan 1. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.
  18. Vaihe 19
    Puhdista jarrulevyn kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 20
    VW SHARAN Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW SHARAN -autoon
    Irrota kiinnityspultti.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita jarrulevyt.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW SHARAN -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan. Käytä hylsyä nro 27. Käytä kiintolenkkiavainta.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VW SHARAN -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kiinnityspultti.
  23. Vaihe 25
    VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VW SHARAN -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä irti pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä kuusiokoloavainta nro H8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  25. Vaihe 27
    VW SHARAN Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kiinnitysruuvit.
  26. Vaihe 28
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW SHARAN -autoon
    Irrota pallonivel olka-akselista.
  27. Vaihe 29
    VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW Sharan 1. AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  28. Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW SHARAN -autoon - vinkkejä
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  29. Vaihe 31
    Vaiheittaiset suositukset VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista joustintuen ja olka-akselin yhdistävän alempi kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  30. Vaihe 32
    Tee se itse -vaihto: VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.8 T 20V 2009 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  31. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW SHARAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti.
  32. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen.
  33. Vaihe 35
    VW SHARAN Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  34. Vaihe 36
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW SHARAN -autoon
    Poista olka-akseli pyörännavan kanssa.
  35. Vaihe 37
    Kuinka poistaa VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita pyörännapa olka-akselista. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  36. Vaihe 38
    Puhdista pyöränlaakerin lukkorengas. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 39
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW SHARAN -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörännavan laakerin varmistinrengas. Käytä lukkorengaspihtejä.
  37. Vaihe 40
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VW SHARAN -autoon - lataa kuvitettu opas
    Paina pyörännavan laakerit ulos. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  38. Vaihe 41
    VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  39. Vaihe 42
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VW SHARAN -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Paina uusi laakeri paikalleen olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW Sharan 1. Ammattilaiset suosittelevat:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
  40. Vaihe 43
    VW SHARAN Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Laita pyörännavan laakerin varmistinrengas takaisin paikoilleen. Käytä lukkorengaspihtejä.
  41. Vaihe 44
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW SHARAN -autoon
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  42. Vaihe 45
    VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Aseta pyörännapa olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  43. Vaihe 46
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW SHARAN -autoon - vinkkejä
    Puhdista joustintuen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  44. Vaihe 47
    Vaiheittaiset suositukset VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista vetoakselin CV-nivelen urat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  45. Vaihe 48
    Tee se itse -vaihto: VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.8 T 20V 2009 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Käsittele vetoakselin vakionopeusnivelen uria. Käytä kuparitahnaa.
  46. Vaihe 49
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW SHARAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  47. Vaihe 50
    Kuinka vaihtaa VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  48. Vaihe 51
    VW SHARAN Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna olka-akseli, joka on yhdistetty pyörännapaan.
  49. Vaihe 52
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW SHARAN -autoon
    Kiinnitä iskunvaimentimen jousi olka-akseliin.
  50. Vaihe 53
    Kuinka poistaa VW SHARAN -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna kiinnityspultti.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.8 T 20V - vaihto nõuanded
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri VW Sharan 1 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Kuinka korjata tuulilasin särö tai halkeama | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0 TDI Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Kuinka vaihtaa jousitus BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC
  • Renkaan laakeri VW Sharan 1 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Miten kiillottaa auto | AUTODOCin vinkit