Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.0 TDI, AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.7 TDI, AUDI A6 Avant (4F5, C6) 3.2 FSI, AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.4, AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.7 TDI, AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.0 TFSI, AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.0 TDI, AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.8 FSI, AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.0 TDI, AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.0 TDI, AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.7 TDI, AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.8 FSI, AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.8 FSI, AUDI A6 Avant (4F5, C6) 3.0, AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.0 TDI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit A6 Avant (4F5, C6) -malliin ja muihin AUDI-malleihin
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – AUDI A6 Avant (4F5, C6). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 15
Yhdistelmäavain nro 17
Torx-kärkihylsy T20
XZN-hylsy nro 12
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 17
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Philips-ruuvimeisseli
Iskutaltta
Vasara
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – AUDI A6 Avant (4F5, C6). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Älä uudelleenkäytä AUDI A6 Avant (4F5, C6) autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: pyöränlaakerit – AUDI A6 Avant (4F5, C6). Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    AUDI A6 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. AUDI A6 Avant (4F5, C6)
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A6 -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä yhdistelmäavainta nro 15.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto AUDI A6 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrusatula. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – AUDI A6 Avant (4F5, C6). AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  8. Vaihe 9
    AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 11
    AUDI A6 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 17.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A6 -autoon
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  12. Vaihe 13
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 14
    AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä. Käytä iskutalttaa.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrulevyt.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista jarrukilven kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.0 TDI 2005 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Ruuvaa jarrukilven kiinnikkeet irti. Käytä Torx-avainta T20.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota jarrukilpi.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista pyörännavan laakerin kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  18. Vaihe 20
    AUDI A6 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Avaa pyöränlaakerin kiinnikkeet. Käytä XZN-hylsyä nro 12. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A6 -autoon
    Irrota kiinnitysruuvit.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia. Käytä vasaraa.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto AUDI A6 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Levitä voiteluainetta laakerien kiinnityskohtaan. Käytä kuparitahnaa.
  23. Vaihe 25
    AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata AUDI A6 Avant (4F5, C6) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
AUDI A6 Avant (4F5, C6) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
AUDI A6 Avant (4F5, C6) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.0 TDI - vaihto nõuanded
    5 vinkkiä uusille kuljettajille | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Audi A6 4f 3.0 TDI quattro - vaihtovinkit
    5 parasta vinkkiä, joilla estät auton ruostumisen | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.7 TDI Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Kuinka kiillottaa vanha moottorikoppa kiiltäväksi | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Audi A6 4f vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka korjata tuulilasin särö tai halkeama | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille AUDI-malleille