Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SEAT Cordoba Vario (6K5) 1.6 i, SEAT Cordoba Vario (6K5) 1.9 TDI, SEAT Cordoba Vario (6K5) 1.6 i, SEAT Cordoba Vario (6K5) 1.9 TDI, SEAT Cordoba Vario (6K5) 1.6 i, SEAT Cordoba Vario (6K5) 1.9 SDI, SEAT Cordoba Vario (6K5) 1.4 i Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Cordoba Vario (6K5) -malliin ja muihin SEAT-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Seat Cordoba 6K5 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Seat Cordoba 6K5 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Öljylukko, pyöränlaakeri Seat Cordoba 6K5 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Öljylukko, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – SEAT CORDOBA Vario (6K5). Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
Yleispuhdistussuihke
Yleisrasva
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 10
Hylsyavain nro 24
Vannehylsy nro 17
Laakerien asennustyökalusarja
3-jalkainen ulosvetäjä
Kiintolenkkiavain
Vasara
Sorkkarauta
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä SEAT CORDOBA Vario (6K5) autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ SEAT CORDOBA Vario (6K5) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SEAT CORDOBA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kytke seisontajarru päälle kahvasta.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa SEAT CORDOBA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää käsijarruvaijeri. Käytä yhdistelmäavainta nro 10.
  3. Vaihe 3
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 4
    SEAT CORDOBA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  4. Vaihe 5
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 6
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SEAT CORDOBA -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. SEAT CORDOBA Vario (6K5)
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa SEAT CORDOBA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SEAT CORDOBA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista jarrurumpu. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto SEAT CORDOBA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Poista pyörännavan mutterin kansi. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
  8. Vaihe 10
    SEAT CORDOBA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota sokkanaula, jolla navan mutteri on kiinni. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit SEAT CORDOBA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä pyörännavan mutteri irti. Käytä hylsyä nro 24. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 12
    SEAT CORDOBA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota jarrurumpu, joka on asennettu pyörännavan laakeriin.
    Vaihto: pyöränlaakerit – SEAT CORDOBA Vario (6K5). Vinkki:
    Tarkista jarrurummun kunto. Vaihda tarvittaessa.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SEAT CORDOBA -autoon
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  12. Vaihe 14
    SEAT CORDOBA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita pyöränlaakerin kiinnikkeet. Käytä sorkkarautaa.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SEAT CORDOBA -autoon - vinkkejä
    Irrota pyöränlaakerin sisempi öljytiiviste. Käytä sorkkarautaa.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset SEAT CORDOBA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita pyöränlaakerin kiinnikkeet. Käytä sorkkarautaa.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: SEAT Cordoba Vario (6K5) 1.9 SDI 1996 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SEAT CORDOBA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Poista pyöränlaakerin sisäkehä jarrurummusta. Käytä 3-jalkaista ulosvetäjää. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa SEAT CORDOBA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Poista pyöränlaakerin sisäkehä jarrurummusta. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  18. Vaihe 20
    SEAT CORDOBA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna uusi pyöränlaakerin sisäkehä jarrurumpuun. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa. Käytä vasaraa.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SEAT CORDOBA -autoon
    Asenna uusi pyöränlaakerin sisäkehä jarrurumpuun. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa. Käytä vasaraa.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa SEAT CORDOBA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Käsittele sisäkehää ja pyöränlaakeria. Käytä yleisrasvaa.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SEAT CORDOBA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna uusi pyöränlaakeri paikoilleen ja kiinnitä se.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto SEAT CORDOBA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Paina pyöränlaakerin sisempi öljytiiviste sisään. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa. Käytä vasaraa.
  23. Vaihe 25
    SEAT CORDOBA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna uusi pyöränlaakeri paikoilleen ja kiinnitä se.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SEAT Cordoba Vario (6K5) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SEAT Cordoba Vario (6K5) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
SEAT Cordoba Vario (6K5) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri SEAT Cordoba Vario (6K5) 1.9 SDI - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos auton ilmastointi ei toimi kunnolla | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Seat Cordoba 6K5 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Kuinka maalata jarrusatula | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SEAT Cordoba Vario (6K5) 1.6 i Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Käynnistysmoottorin tarkistus ilman sen poistamista | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Seat Cordoba 6K5 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Asioita, joita sinun ei pitäisi koskaan tehdä automaattivaihteistolla | AUTODOCIN vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille SEAT-malleille