Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Passat Sedan (3C2) 1.6 FSI, VW Passat Sedan (3C2) 2.0 FSI, VW Passat Sedan (3C2) 1.9 TDI, VW Passat Sedan (3C2) 2.0 TDI 16V, VW Passat Sedan (3C2) 2.0 TDI, VW Passat Sedan (3C2) 1.6, VW Passat Sedan (3C2) 2.0 TFSI, VW Passat Sedan (3C2) 2.0 TDI, VW Passat Sedan (3C2) 2.0 TDI, VW Passat Sedan (3C2) 2.0 TDI, VW Passat Sedan (3C2) 1.4 TSI, VW Passat Sedan (3C2) 1.8 TSI, VW Passat Sedan (3C2) 2.0 TDI, VW Passat Sedan (3C2) 2.0 TDI, VW Passat Sedan (3C2) 2.0 FSI, VW Passat Sedan (3C2) 1.4 TSI EcoFuel, VW Passat Sedan (3C2) 2.0 TDI, VW Passat Sedan (3C2) 2.0 BlueTDI, VW Passat Sedan (3C2) 1.6 TDI, VW Passat Sedan (3C2) 1.8 TSI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Passat Sedan (3C2) -malliin ja muihin VW-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Passat 3C B6 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Passat 3C B6 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Kupu, pyöränlaakeri Passat 3C B6 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Kupu, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – VW PASSAT (3C2). Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Yleispuhdistussuihke
Tiivisteaine
Kuparitahna
Momenttiavain
XZN-hylsy nro 14
XZN-hylsy nro 18
Torx-kärkihylsy T27
Torx-kärkihylsy T30
Vannehylsy nro 17
Kierreleuan väännin
Vasara
Kuminuija
Iskutaltta
Laakerien asennustyökalusarja
Sorkkarauta
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä VW PASSAT (3C2) autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ VW PASSAT (3C2) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihto seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Yhdistä lukija- ja huoltotyökalu.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Aseta seisontajarrujärjestelmä huoltotilaan.
  3. Vaihe 3
    Avaa konepelti.
    Vaihe 4
    Puhdista jarrunestesäiliön korkki. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW PASSAT (3C2). Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
    Vaihe 5
    VW PASSAT Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kierrä irti moottorin magneettiventtiilin pidike. Käytä Torx-avainta T27. Käytä kiintolenkkiavainta.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW PASSAT -autoon
    Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  5. Vaihe 7
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 8
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  6. Vaihe 9
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 10
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW PASSAT (3C2)
  7. Vaihe 11
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VW PASSAT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota pyörä.
  8. Vaihe 12
    VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 13
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 14
    VW PASSAT Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä XZN-hylsyä nro 14. Käytä kierreleuan väännintä.
  11. Vaihe 15
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW PASSAT -autoon
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW PASSAT (3C2). Ammattilaiset suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  12. Vaihe 16
    VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista jarrulevyn kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä iskutalttaa.
  14. Vaihe 18
    Vaiheittaiset suositukset VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrulevyt. Käytä kuminuijaa.
  15. Vaihe 19
    Tee se itse -vaihto: VW Passat Sedan (3C2) 2.0 TDI 16V 2007 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita navan laakerin suojus. Käytä vasaraa. Käytä sorkkarautaa.
    Huomio!
    Joissakin autoissa ei ole pyörän pölysuojia.
  16. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa pyöränlaakerin kiinnikkeet. Käytä XZN-hylsyä nro 16. Käytä kierreleuan väännintä.
  17. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti.
  18. Vaihe 22
    VW PASSAT Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia.
  19. Vaihe 23
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW PASSAT -autoon
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  20. Vaihe 24
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa. Käytä vasaraa.
  21. Vaihe 25
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Käsittele pyörännavan laakerin kiinnikkeet. Käytä tiivistysainetta.
  22. Vaihe 26
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VW PASSAT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Asenna kiinnityspultti.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW Passat Sedan (3C2) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW Passat Sedan (3C2) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
VW Passat Sedan (3C2) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri VW Passat Sedan (3C2) 2.0 TDI 16V - vaihto nõuanded
    Miten kiillottaa auto | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Passat 3C B6 1.9 TDI - vaihtovinkit
    5 yleisintä jarrujen korjausvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW Passat Sedan (3C2) 2.0 TDI Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Kuinka korjata tuulilasin särö tai halkeama | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Passat 3C B6 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 virhettä moottoria pestäessä | AUTODOCin vinkit