Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
AUDI Q3 (F3B) 35 TDI, AUDI Q3 (F3B) 35 TDI quattro, AUDI Q3 (F3B) 2.5 RS quattro, AUDI Q3 (F3B) 35 TFSI Mild Hybrid Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi Q3 (F3B) -malliin ja muihin AUDI-malleihin
Kuinka vaihtaa Tukivarsi Audi Q3 F3B 35 TFSI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Tukivarsi
Kuinka vaihtaa Tanko, pyöränripustus Audi Q3 F3B 35 TFSI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Tanko, pyöränripustus
Kuinka vaihtaa Tukivarsi AUDI Q3 (F3B) 35 TDI -malliin – vinkkejä auton asianmukaiseen huoltoon
Tukivarsi AUDI Q3 (F3B) 35 TDI Diesel (150 hv)
Yksinkertaiset tee se itse -korjausvaiheet - kuinka vaihtaa Tukivarsi AUDI Q3 (F3B) 35 TDI quattro -malliin
Tukivarsi AUDI Q3 (F3B) 35 TDI quattro Diesel (150 hv)
Työkalut
Vaihto: takajousituksen alempi poikittainen tukivarsi – AUDI Q3 (F3B). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 18
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: takajousituksen alempi poikittainen tukivarsi – AUDI Q3 (F3B). AUTODOC suosittelee:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: takajousituksen alempi poikittainen tukivarsi – AUDI Q3 (F3B). Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi AUDI Q3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  2. Vaihe 3
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa AUDI Q3 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. AUDI Q3 (F3B)
  3. Vaihe 5
    AUDI Q3 Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota pyörä.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Alatukivarsi itse AUDI Q3 -autoon
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa AUDI Q3 -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tee merkki camber-kulman säätöpulttiin.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi AUDI Q3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita tukivarren kiinnikkeet akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto AUDI Q3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
  8. Vaihe 10
    AUDI Q3 -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Löysää kiinnikettä, joka yhdistää alatukivarren takaolka-akseliin. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi AUDI Q3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota kiinnityspultti. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 12
    AUDI Q3 Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita varren alapuolella oleva tuki.
    Vaihto: takajousituksen alempi poikittainen tukivarsi – AUDI Q3 (F3B). Vinkki:
    Laske hydraulista vaihteistonostinta vähitellen ilman nykäisyjä, jotta et vaurioita yksiköiden mekanismeja.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Alatukivarsi itse AUDI Q3 -autoon
    Irroita jousi.
  12. Vaihe 14
    AUDI Q3 -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää tukivarren takana olevaan olka-akseliin. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi AUDI Q3 -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnityspultti.
  14. Vaihe 16
    Irroita tukivarsi.
    Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset AUDI Q3 -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: AUDI Q3 (F3B) 40 TFSI quattro 2018 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen.
    Vaihto: takajousituksen alempi poikittainen tukivarsi – AUDI Q3 (F3B). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi AUDI Q3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna kiinnityspultti.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa AUDI Q3 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista kierrejousen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  18. Vaihe 21
    AUDI Q3 Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Laita kierrejousi asennuspaikkaan yhdessä kumitukien kanssa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata AUDI Q3 (F3B) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
AUDI Q3 (F3B) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
AUDI Q3 (F3B) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi AUDI Q3 (F3B) 40 TFSI quattro - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos auton ilmastointi ei toimi kunnolla | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi Audi Q3 F3B 35 TFSI - vaihtovinkit
    5 yleisintä virhettä auton osia ostettaessa
  • Huolto vinkit - AUDI Q3 (F3B) 35 TDI Reaktiotanko vaihto-opas
    Kuinka maalata auto spraypullolla | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret Audi Q3 F3B vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka vaihtaa moottori BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC

Ammattimaiset oppaat yleisimmille AUDI-malleille