Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.6 LPG, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.4, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.8 TSI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.6, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.6 FSI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.9 TDI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 FSI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TFSI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.4, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI RS, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.6 MultiFuel, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.6 TDI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.4 TSI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.2 TSI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.8 TSI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takapyöränlaakerit OCTAVIA (1Z5) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit taakse Skoda Octavia 1Z5-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Octavia II Combi (1Z5) -malliin ja muihin SKODA-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Octavia 1z5 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Octavia 1z5 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Kupu, pyöränlaakeri Octavia 1z5 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Kupu, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1Z5. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
Yleispuhdistussuihke
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 15
Hylsyavain nro 13
XZN-hylsy nro 14
XZN-hylsy nro 16
Torx-kärkihylsy T30
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Kuminuija
Iskutaltta
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1Z5. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Älä uudelleenkäytä Skoda Octavia 1Z5 autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1Z5. Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA OCTAVIA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    SKODA OCTAVIA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SKODA OCTAVIA -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA OCTAVIA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto SKODA OCTAVIA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä yhdistelmäavainta nro 15.
  8. Vaihe 8
    SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit SKODA OCTAVIA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrusatula. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1Z5. Ammattilaiset suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  10. Vaihe 10
    SKODA OCTAVIA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SKODA OCTAVIA -autoon
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 12
    SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä XZN-hylsyä nro 14. Käytä kierreleuan väännintä. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA OCTAVIA -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V 2008 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä iskutalttaa.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA OCTAVIA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyt.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita navan laakerin suojus. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1Z5. AUTODOCin vinkki:
    Joissakin autoissa ei ole pyörän pölysuojia.
  18. Vaihe 18
    SKODA OCTAVIA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita pyörännavan akselimutteri. Käytä XZN-hylsyä nro 16. Käytä kierreleuan väännintä.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SKODA OCTAVIA -autoon
    Irrota kiinnityspultti.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA OCTAVIA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto SKODA OCTAVIA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen.
  23. Vaihe 23
    SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna kiinnityspultti.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SKODA Octavia II Combi (1Z5) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SKODA Octavia II Combi (1Z5) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
SKODA Octavia II Combi (1Z5) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V - vaihto nõuanded
    Kuinka pestä auto talvella | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Octavia 1z5 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Kuinka korjata puskuri itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.6 TDI Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Auton laturin korjaus itse | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Octavia 1z5 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 vinkkiä uusille kuljettajille | AUTODOCin vinkit