Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.9 TDI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.6 FSI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 TDI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.6, VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 FSI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.9 TDI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 TDI 16V, VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.9 TDI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 TDI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 EcoFuel, VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.4 TSI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.4 TSI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.4 TSI EcoFuel, VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.6 BiFuel Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takalatukivarsi VW TOURAN 1 (1T1, 1T2) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa takimmainen ylätukivarsi VW Touran 1T1 1T2-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi TOURAN (1T1, 1T2) -malliin ja muihin VW-malleihin
Kuinka vaihtaa Tukivarsi Touran 1t1 1t2 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Tukivarsi
Kuinka vaihtaa Tukivarsisarja, pyörien tuenta Touran 1t1 1t2 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Tukivarsisarja, pyörien tuenta
Kuinka vaihtaa Tanko, pyöränripustus Touran 1t1 1t2 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Tanko, pyöränripustus
Työkalut
Vaihto: takimmainen ylätukivarsi – VW Touran 1T1 1T2. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Vasara
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: takimmainen ylätukivarsi – VW Touran 1T1 1T2. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Oikean ja vasemman ylätukivarren vaihto suoritetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: takimmainen ylätukivarsi – VW Touran 1T1 1T2. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW TOURAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa VW TOURAN -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    VW TOURAN Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Alatukivarsi itse VW TOURAN -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW Touran 1T1 1T2
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa VW TOURAN -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW TOURAN -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto VW TOURAN -autoon - lataa kuvitettu opas
    Tee merkki camber-kulman säätöpulttiin.
  8. Vaihe 8
    VW TOURAN -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita tukivarren kiinnikkeet akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi VW TOURAN -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
  10. Vaihe 10
    VW TOURAN Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista pakokaasujärjestelmän kiinnike. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Alatukivarsi itse VW TOURAN -autoon
    Irrota pakokaasujärjestelmän kiinnike. Käytä sorkkarautaa.
  12. Vaihe 12
    VW TOURAN -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnityspultti. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW TOURAN -autoon - vinkkejä
    Irroita varren alapuolella oleva tuki.
    Vaihto: takimmainen ylätukivarsi – VW Touran 1T1 1T2. AUTODOC suosittelee:
    Laske hydraulista vaihteistonostinta vähitellen ilman nykäisyjä, jotta et vaurioita yksiköiden mekanismeja.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset VW TOURAN -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jousi.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 TDI 2009 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW TOURAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää tukivarren takana olevaan olka-akseliin. Käytä hylsyä nro 21. Käytä yhdistelmäavainta nro 21.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa VW TOURAN -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita ABS-anturin johtojen pidike ylävarresta. Käytä sorkkarautaa.
  18. Vaihe 18
    VW TOURAN Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Alatukivarsi itse VW TOURAN -autoon
    Tee merkki camber-kulman säätöpulttiin.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa VW TOURAN -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita tukivarren kiinnikkeet akselista. Käytä hylsyä nro 18. Käytä yhdistelmäavainta nro 18.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW TOURAN -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota kiinnityspultti. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto VW TOURAN -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kiinnityspultti. Käytä hylsyä nro 21.
  23. Vaihe 23
    VW TOURAN -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita takapuolen ylävarsi.
  24. Vaihe 24
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi VW TOURAN -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  25. Vaihe 25
    VW TOURAN Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna takapuolen ylävarsi.
    Vaihto: takimmainen ylätukivarsi – VW Touran 1T1 1T2. Ammattilaiset suosittelevat:
    Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.Varo ettet vaurioita pallonivelen suojusta.
  26. Vaihe 26
    Vaihtaa Alatukivarsi itse VW TOURAN -autoon
    Asenna kiinnityspultti.
  27. Vaihe 27
    VW TOURAN -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa kiinni kiinnike, joka yhdistää kolmiotukivarren takana olevaan apurunkoon. Käytä hylsyä nro 18. Käytä yhdistelmäavainta nro 18.
  28. Vaihe 28
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW TOURAN -autoon - vinkkejä
    Asenna kiinnityspultti.
  29. Vaihe 29
    Vaiheittaiset suositukset VW TOURAN -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Ruuvaa kiinni kiinnitykset, jotka yhdistävät tukivarren takana olevaan olka-akseliin. Käytä hylsyä nro 21. Käytä yhdistelmäavainta nro 21.
  30. Vaihe 30
    Tee se itse -vaihto: VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 TDI 2009 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW TOURAN (1T1, 1T2) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW TOURAN (1T1, 1T2) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
VW TOURAN (1T1, 1T2) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 TDI - vaihto nõuanded
    8 huonoa ajotapaa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi Touran 1t1 1t2 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Kuinka korjata vaurioitunut kierre | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 TDI 16V Reaktiotanko vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä auton osia ostettaessa
  • Tukivarret Touran 1t1 1t2 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka vaihtaa jousitus BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC