Milloin vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja BMW 5 SERIES -autossa
Osakategorian Vesipumppu + Jakohihnasarja suositeltu vaihtoväli: 70000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
BMW 5 Touring (E34) 520 i, BMW 5 Touring (E34) 525 i, BMW 5 Touring (E34) 525 ix Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Työkalut
Vaihto: vesipumppu – BMW 5 Touring (E34). Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
Yleispuhdistussuihke
Tiivisteaine
Momenttiavain
Hylsyavain nro 7
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Kiintolenkkiavain
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Tiivistekaavin
Tasapäinen ruuvimeisseli
Suppilo
Nestesäiliö
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: vesipumppu – BMW 5 Touring (E34). AUTODOCin vinkki:
  • Noudata aina osan valmistajan antamia ehtoja, suosituksia ja vaatimuksia.
  • Tarkista jäähdytysnesteen kunto ja vaihda se tarvittaessa.
  • Tarkasta termostaatti ja termostaatin kotelo. Vaihda ne tarvittaessa.
  • Huom! Kaikki työ BMW 5 Touring (E34) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Irrota ilmakanavan kotelon kiinnikkeet. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
    Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja BMW 5 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Poista ilmanjakokotelo.
  2. Vaihe 5
    Kuinka vaihtaa BMW 5 SERIES -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä jäähdytysnestesäiliön korkki irti.
  3. Vaihe 6
    BMW 5 SERIES Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ota valmiiksi säiliö nesteitä varten esille.
  4. Vaihe 7
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse BMW 5 SERIES -autoon
    Avaa jäähdytysnesteen tyhjennyshana.
  5. Vaihe 8
    Kuinka poistaa BMW 5 SERIES -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tyhjennä jäähdytysneste moottorista.
    Vaihto: vesipumppu – BMW 5 Touring (E34). AUTODOCin vinkki:
    Varo! Jäähdytysneste voi olla hyvin kuumaa.Käytä hanskoja välttääksesi kuumalle nesteelle altistumisen.Huom! Kaikki työ BMW 5 Touring (E34) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.Odota, kunnes jäähdytysneste on valunut täysin ulos tyhjennysreiästä.
  6. Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja BMW 5 SERIES -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Sulje jäähdytysnesteen tyhjennyshana.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto BMW 5 SERIES -autoon - lataa kuvitettu opas
    Löysää jäähdytysnesteletkujen kiristimet. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 11
    BMW 5 SERIES -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota jäähdytysnesteletku.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja BMW 5 SERIES -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Löysää jäähdytysnesteletkun kiristin. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 13
    BMW 5 SERIES Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota jäähdytysnesteletku.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse BMW 5 SERIES -autoon
    Irrota jäähdytysnesteputken kannatin. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 15
    BMW 5 SERIES -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kierrä termostaatin kotelon kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja BMW 5 SERIES -autoon - vinkkejä
    Puhdista termostaatin kotelon kiinnikkeet. Käytä yleispuhdistussprayta.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset BMW 5 SERIES -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Kierrä termostaatin kotelon kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: BMW 5 Touring (E34) 520 i 1991 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Irrota termostaatin kotelo.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: vesipumppu – BMW 5 Touring (E34). Älä käytä liikaa voimaa, jotta osa ei vahingoitu irrottaessasi sitä.Varo! Jäähdytysneste voi vuotaa ulos jäähdytysputkista ja termostaatin kotelosta.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja BMW 5 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä vesipumpun hihnapyörän kiinnike irti. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa BMW 5 SERIES -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Siirrä moniurahihnan kiristyspyörä sivuun. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 21
    BMW 5 SERIES Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota moniurahihna.
    Vaihto: vesipumppu – BMW 5 Touring (E34). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Tarkista kiristyspyörän ja välihihnapyörän kunto. Vaihda ne tarvittaessa.
  19. Vaihe 22
    Palauta kirityspyörä sen alkuperäiseen asentoonsa.
    Vaihe 23
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse BMW 5 SERIES -autoon
    Poista vesipumpun hihnapyörä.
  20. Vaihe 24
    Kuinka poistaa BMW 5 SERIES -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista vesipumpun kiinnityspaikka. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  21. Vaihe 25
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja BMW 5 SERIES -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä irti vesipumpun kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  22. Vaihe 26
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto BMW 5 SERIES -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota vesipumppu.
    Vaihto: vesipumppu – BMW 5 Touring (E34). Vinkki:
    Varo! Jäähdytysneste voi tulla ulos vesipumpun kanavista ja rungosta.
  23. Vaihe 27
    BMW 5 SERIES -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista vesipumpun kiinnityspaikka. Käytä tiivistekaavinta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  24. Vaihe 28
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja BMW 5 SERIES -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Käsittele vesipumpun kiinnityspaikka. Käytä tiivistysainetta.
  25. Vaihe 29
    BMW 5 SERIES Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna uusi vesipumppu.
  26. Vaihe 30
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse BMW 5 SERIES -autoon
    Kiristä vesipumpun kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 9 Nm vääntömomentilla.
  27. Vaihe 31
    BMW 5 SERIES -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna vesipumpun hihnapyörä.
  28. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja BMW 5 SERIES -autoon - vinkkejä
    Kierrä kiinni vesipumpun hihnapyörän kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  29. Vaihe 33
    Vaiheittaiset suositukset BMW 5 SERIES -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Siirrä moniurahihnan kiristyspyörä sivuun. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  30. Vaihe 34
    Tee se itse -vaihto: BMW 5 Touring (E34) 520 i 1991 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Asenna moniurahihna.
    Vaihto: vesipumppu – BMW 5 Touring (E34). AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että moniurahihna istuu kaikkiin hihnapyöriin hyvin.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata BMW 5 Touring (E34) Vesipumppu + Jakohihnasarja itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
BMW 5 Touring (E34) Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihtaminen - online-opas
BMW 5 Touring (E34) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jakohihna ja vesipumppu BMW 5 Touring (E34) 520 i - vaihto nõuanded
    Moottorin jäähdytystuulettimen vaihto | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Jakohihna ja vesipumppu BMW E34 Touring 525 tds - vaihtovinkit
    Kuinka vaihtaa moottori BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC
  • Huolto vinkit - BMW 5 Touring (E34) 525 i Jakohihna ja vesipumppu vaihto-opas
    Tee se itse -auton äänieristys | AUTODOCin vinkit
  • Jakohihna ja vesipumppu BMW E34 Touring vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Tärkeitä eroja autotyökalujen välillä | AUTODOCin vinkit