Milloin vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autossa
Osakategorian Vesipumppu + jakohihnasarja suositeltu vaihtoväli: 70000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW GOLF II (19E, 1G1) 1.6, VW GOLF II (19E, 1G1) 1.6, VW GOLF II (19E, 1G1) 1.8, VW GOLF II (19E, 1G1) 1.8 Syncro, VW GOLF II (19E, 1G1) 1.8 i Cat, VW GOLF II (19E, 1G1) 1.8 Syncro, VW GOLF II (19E, 1G1) 1.8 GTI Cat, VW GOLF II (19E, 1G1) 1.8 GTI, VW GOLF II (19E, 1G1) 1.8 GTI G60, VW GOLF II (19E, 1G1) 1.8, VW GOLF II (19E, 1G1) 1.8 i Cat Syncro, VW GOLF II (19E, 1G1) 1.8 GTI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa vesipumppu VW GOLF 2 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa vesipumppu VW Golf 2-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Vesipumppu + Jakohihnasarja GOLF II (19E, 1G1) -malliin ja muihin VW-malleihin
Työkalut
Vaihto: vesipumppu – VW Golf 2. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Tiivisteaine
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 13
Hylsyavain nro 7
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 13
Kuusiokolokärki nro H6
Kiintolenkkiavain
Tiivistekaavin
Suppilo
Nestesäiliö
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: vesipumppu – VW Golf 2. AUTODOCin vinkki:
  • Noudata aina osan valmistajan antamia ehtoja, suosituksia ja vaatimuksia.
  • Tarkista jäähdytysnesteen kunto ja vaihda se tarvittaessa.
  • Tarkasta termostaatti ja termostaatin kotelo. Vaihda ne tarvittaessa.
  • Huom! Kaikki työ VW Golf 2 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    VW GOLF Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kierrä jäähdytysnestesäiliön korkki irti.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW GOLF -autoon
    Ota valmiiksi säiliö nesteitä varten esille.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää jäähdytysnesteletkun kiristin. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota jäähdytysnesteletku.
    Vaihto: vesipumppu – VW Golf 2. Vinkki:
    Varo! Jäähdytysneste voi tulla ulos vesipumpun kanavista ja rungosta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Tyhjennä jäähdytysneste moottorista.
    Vaihto: vesipumppu – VW Golf 2. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Varo! Jäähdytysneste voi olla hyvin kuumaa.Käytä hanskoja välttääksesi kuumalle nesteelle altistumisen.Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.Odota, kunnes jäähdytysneste on valunut täysin ulos tyhjennysreiästä.
  8. Vaihe 8
    VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kierrä termostaatin kotelon kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Poista termostaatin kotelo.
  10. Vaihe 10
    VW GOLF Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Poista termostaatti.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: vesipumppu – VW Golf 2. Älä käytä liikaa voimaa osaa irrottaessasi, koska se voi vahingoittaa sitä.Varo! Jäähdytysneste voi vuotaa ulos jäähdytysputkista ja termostaatin kotelosta.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW GOLF -autoon
    Puhdista vesipumpun hihnapyörän kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 12
    VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kierrä vesipumpun hihnapyörän kiinnike irti. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - vinkkejä
    Puhdista laturin kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Löysää laturin kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: VW GOLF II (19E, 1G1) 1.8 GTI 16V 1987 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Siirrä laturi sivuun.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Poista kiilahihna.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Poista vesipumpun hihnapyörä.
  18. Vaihe 18
    VW GOLF Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kierrä irti vesipumpun kotelon kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW GOLF -autoon
    Löysää jäähdytysnesteletkun kiristin. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota jäähdytysnesteletku.
    Vaihto: vesipumppu – VW Golf 2. AUTODOCin vinkki:
    Varo! Jäähdytysneste voi tulla ulos vesipumpun kanavista ja rungosta.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä irti vesipumpun kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota vesipumppu.
    Vaihto: vesipumppu – VW Golf 2. AUTODOC suosittelee:
    Varo! Jäähdytysneste voi tulla ulos vesipumpun kanavista ja rungosta.
  23. Vaihe 23
    VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista vesipumpun kiinnityspaikka. Käytä tiivistekaavinta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  24. Vaihe 24
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Käsittele vesipumpun kiinnityspaikka. Käytä tiivistysainetta.
  25. Vaihe 25
    VW GOLF Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna uusi vesipumppu.
  26. Vaihe 26
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW GOLF -autoon
    Kiristä vesipumpun kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä hylsyä nro 13. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 14 Nm vääntömomentilla.
  27. Vaihe 27
    VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kiinnitä jäähdytysnesteletku.
  28. Vaihe 28
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - vinkkejä
    Kiinnitä jäähdytysnesteletkun kiristin. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW GOLF II (19E, 1G1) Vesipumppu + Jakohihnasarja itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW GOLF II (19E, 1G1) Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihtaminen - online-opas
VW GOLF II (19E, 1G1) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jakohihna ja vesipumppu VW GOLF II (19E, 1G1) 1.8 GTI 16V - vaihto nõuanded
    TOP 4 tuotetta auton puhdistamiseen | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Jakohihna ja vesipumppu VW GOLF II (19E, 1G1) 1.8 GTI - vaihtovinkit
    Kuinka käynnistää auto pitkän seisonnan jälkeen | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW GOLF II (19E, 1G1) 1.8 Jakohihna ja vesipumppu vaihto-opas
    8 huonoa ajotapaa | AUTODOCin vinkit
  • Jakohihna ja vesipumppu VW GOLF II (19E, 1G1) vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka kunnostaa vanteet | AUTODOCin vinkit