Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 2.0 JTDM (939BXQ1B), ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 1.9 JTS (939BXA1B), ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 1.9 JTDM 8V (939BXE1B), ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 1.9 JTDM 16V (939BXC1B, 939BXC12), ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 2.4 JTDM (939BXD1B, 939BXD12), ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 1.9 JTDM 16V (939BXC1B), ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 1.9 JTDM 8V (939AXH1B, 939BXH1B), ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 2.4 JTDM (939.BXM1B), ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 1.8 MPI (939BXL1A), ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 3.2 JTS (939BXH1B), ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 1.8 TBi (939BXN1B), ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 2.0 JTDM (939BXP1B), ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 2.0 JTDM (939BXR1B) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takaiskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 (939) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa joustintuki taakse Alfa Romeo 159 Sportwagon-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet 159 Sportwagon (939) -malliin ja muihin ALFA ROMEO-malleihin
Työkalut
Vaihto: joustintuen – Alfa Romeo 159 Sportwagon. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 17
Yhdistelmäavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 21
Yhdistelmäavain nro 22
Hylsyavain nro 8
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro E14
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
Torx-kärkihylsy T25
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Philips-ruuvimeisseli
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Lukkopihdit
Kuminuija
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – Alfa Romeo 159 Sportwagon. AUTODOC suosittelee:
  • Molemmat takajousituksen joustintuet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Takajousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: joustintuen – Alfa Romeo 159 Sportwagon. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    ALFA ROMEO 159 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Avaa takaluukku.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse ALFA ROMEO 159 -autoon
    Siirrä kokoontaitettavaa hyllyä ja irrota se kiinnikkeistään. Kun teet näin, pääset käsiksi sivuverhoilun muovipaneeleihin.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Taita takapenkkien selkänojat.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Nosta peräkontin alempaa vuorausta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto ALFA ROMEO 159 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota klemmarit tavaratilan etummaisen alueen alemman pehmusteesta. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  8. Vaihe 8
    ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota alempi pehmuste tavaratilan etummaisesta alueesta.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota klemmarit tavaratilan sivujen pehmusteesta. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  10. Vaihe 10
    ALFA ROMEO 159 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Löysää tavaratilan sivujen pehmusteen kiinnike. Käytä Torx-avainta T25. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse ALFA ROMEO 159 -autoon
    Löysää keskeisen muovisen suojapaneelin kiinnike. Käytä Torx-avainta T25. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  12. Vaihe 12
    ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa irti sivuverhoilun muovipaneelien kiinnikkeet. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 -autoon - vinkkejä
    Irrota keskeinen muovinen suojapaneeli.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota muovikansi sivuilta.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 2.0 JTDM (939BXP1B) 2006 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irrota kansi tavaratilan sivujen pehmusteesta.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota pehmuste tavaratilan sivuilta.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota turvavyön suojakotelo. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 18
    ALFA ROMEO 159 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Poista tavaratilan sivujen pehmuste.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse ALFA ROMEO 159 -autoon
    Irrota hehkulampun liitin.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää kiinnike ja irrota tavaratilan sivujen äänieristys.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 22
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto ALFA ROMEO 159 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Alfa Romeo 159 Sportwagon
  23. Vaihe 24
    ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pyörä.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  25. Vaihe 26
    ALFA ROMEO 159 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Löysää kiinnike, joka yhdistää vakaajatangon ja tukivarren. Käytä hylsyä nro 18.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse ALFA ROMEO 159 -autoon
    Puhdista joustintuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  27. Vaihe 28
    ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää joustintuen jousituksen kolmiotukivarteen. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnityspultti.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 2.0 JTDM (939BXP1B) 2006 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike. Käytä hylsyä nro E14. Käytä kiintolenkkiavainta.
  31. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää takaolka-akselin ja jousituksen tukivarren. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  32. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tee merkki camber-kulman säätöpulttiin.
  33. Vaihe 34
    ALFA ROMEO 159 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää takakiinnike, joka yhdistää takaolka-akselin ja jousituksen tukivarren. Käytä yhdistelmäavainta nro 22.
  34. Vaihe 35
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse ALFA ROMEO 159 -autoon
    Irrota kiinnityspultti. Käytä sorkkarautaa. Käytä kuminuijaa.
  35. Vaihe 36
    Kuinka poistaa ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää etummainen kiinnike, joka yhdistää takaolka-akselin ja jousituksen tukivarren. Käytä yhdistelmäavainta nro 21.
  36. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota kiinnityspultti.
  37. Vaihe 38
    Irrota takaolka-akseli jousituksen tukivarresta.
    Vaihe 39
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto ALFA ROMEO 159 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  38. Vaihe 40
    ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä hylsyä nro 16.
  39. Vaihe 41
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vedä jousituksen ohjausvartta alas. Käytä sorkkarautaa.
  40. Vaihe 42
    ALFA ROMEO 159 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita joustintuki.
  41. Vaihe 43
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse ALFA ROMEO 159 -autoon
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – Alfa Romeo 159 Sportwagon. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  42. Vaihe 44
    ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Purista jousi.
  43. Vaihe 45
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 -autoon - vinkkejä
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  44. Vaihe 46
    Vaiheittaiset suositukset ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita yläjoustintuen laakeri. Käytä sorkkarautaa.
  45. Vaihe 47
    Tee se itse -vaihto: ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 2.0 JTDM (939BXP1B) 2006 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Vapauta kierrejousi.
  46. Vaihe 48
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita jousi.
  47. Vaihe 49
    Kuinka vaihtaa ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
  48. Vaihe 50
    ALFA ROMEO 159 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – Alfa Romeo 159 Sportwagon. Vinkki:
    Tarkasta iskunvaimentimen laakerin, pölysuoja, ja pohjaanlyöntikumin kunto perinpohjaisesti. Vaihda tarvittaessa.Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  49. Vaihe 51
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse ALFA ROMEO 159 -autoon
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  50. Vaihe 52
    Kuinka poistaa ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  51. Vaihe 53
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  52. Vaihe 54
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto ALFA ROMEO 159 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Purista jousi.
  53. Vaihe 55
    ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
    AUTODOC suosittelee:
    Säädä ylemmän joustintukilaakerin ja jousen asentoa merkintöjen mukaan.
  54. Vaihe 56
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä lukkopihtejä. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 37 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: joustintuen – Alfa Romeo 159 Sportwagon. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Tärkeää! Varmista, että käytät uusia kiinnikkeitä.Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  55. Vaihe 57
    ALFA ROMEO 159 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Lopeta jousen painaminen.
  56. Vaihe 58
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse ALFA ROMEO 159 -autoon
    Poista asennettu joustintuki.
  57. Vaihe 59
    ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista joustintuen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  58. Vaihe 60
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 -autoon - vinkkejä
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
  59. Vaihe 61
    Vaiheittaiset suositukset ALFA ROMEO 159 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Kiinnitä iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnikkeet. Älä kiristä sitä.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni. Alfa Romeo 159 Sportwagon
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 2.0 JTDM (939BXP1B) - vaihto nõuanded
    Starttimoottorin korjaus itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V (939BXC1B, 939BXC12) - vaihtovinkit
    Kuinka poistaa ruoste | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939) 2.4 JTDM (939BXD1B, 939BXD12) Iskari vaihto-opas
    Ajovalojen kunnostus | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Alfa Romeo 159 Sportwagon vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    TOP 6 WD-40-niksiä | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille ALFA ROMEO-malleille