Milloin vaihtaa Öljynsuodatin AUDI A4 -autossa
Osakategorian Öljynsuodatin suositeltu vaihtoväli: 12 month / 15000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 1.8 TFSI, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 1.8 TFSI, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 1.8 TFSI quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI flexible fuel, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI flexible fuel quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI Flexfuel quattro Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa öljynsuodatin ja moottoriöljy Audi A4 B8 Sedan -merkkiseen autoon [AUTODOC]

Kuinka vaihtaa moottoriöljy ja öljynsuodatin Audi A4 B8-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Öljynsuodatin A4 Sedan (8K2, B8) -malliin ja muihin AUDI-malleihin
Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin Audi A4 B8 Sedan 2.0 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Öljynsuodatin
Työkalut
Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – Audi A4 B8. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
Yleispuhdistussuihke
Öljynsuodattimen kuppiavain 76-14F
Torx-kärkihylsy T45
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Öljypohja
Suppilo
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – Audi A4 B8. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Vaihda öljynsuodatin aina, kun vaihdat moottoriöljyä.
  • Käytä hanskoja välttääksesi kuumalle nesteelle altistumisen.
  • Huom! Kaikki työ Audi A4 B8 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin AUDI A4 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa AUDI A4 -auton Öljynsuodatin – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    AUDI A4 Öljynsuodatin vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita konepelti.
    AUTODOC suosittelee:
    Nosta moottorin suojakantta niin, että pidät yhtä aikaa sen kahdesta reunasta kiinni.Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – Audi A4 B8. Älä käytä liikaa voimaa osaa irrottaessasi, koska se voi vahingoittaa sitä.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Öljynsuodatin itse AUDI A4 -autoon
    Irrota öljysäiliön korkki.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa AUDI A4 -auton Öljynsuodatin - helposti seurattavat online-ohjeet
    Nosta autoa käyttämällä autonostinta tai aseta se rasvamontun päälle.
    Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – Audi A4 B8. Ammattilaiset suosittelevat:
    Ajoneuvon tulee olla tasaisella, ja jos se on kallistettuna, tyhjennystulpan tulee olla alimmassa kohdassa.Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin AUDI A4 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Laita vähintään 5-litrainen jäteöljyastia poistoaukon alle.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Öljynsuodatin-osien vaihto AUDI A4 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista öljynsuodattimen poistoaukon alue. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  8. Vaihe 8
    AUDI A4 -auton Öljynsuodatin: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita valumatulppa. Käytä Torx-avainta T45. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Öljynsuodatin AUDI A4 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Valuta käytetty öljy pihalle.
    Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – Audi A4 B8. AUTODOC suosittelee:
    Ole varovainen! Öljy voi olla kuumaa.Odota, kunnes öljy on valunut kokonaan poistoaukosta.
  10. Vaihe 10
    AUDI A4 Öljynsuodatin vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista öljynsuodattimen kotelon korkki. Käytä yleispuhdistussprayta.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Öljynsuodatin itse AUDI A4 -autoon
    Ruuvaa öljynsuodatin irti. Käytä hylsyä 76-14F. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 12
    AUDI A4 -auton Öljynsuodatin: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita öljynsuodatin. Laita vanha öljynsuodatin astiaan.
    Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – Audi A4 B8. Vinkki:
    Nosta astiaa ylös. Öljy valuu poistoaukosta heti, kun olet poistanut öljynsuodattimen.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin AUDI A4 -autoon - vinkkejä
    Puhdista paikka, jonne öljynsuodatin asennetaan.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset AUDI A4 -auton Öljynsuodatin-osien tee se itse -vaihtoon
    Voitele uuden suodattimen kumitiiviste pienellä määrällä uutta öljyä.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.7 TDI 2012 -auton Öljynsuodatin - online-opas
    Asenna uusi öljynsuodatin paikoilleen.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin AUDI A4 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna uusi suodatin paikoilleen. Käytä hylsyä 76-14F. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 18 Nm vääntömomentilla.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa AUDI A4 -auton Öljynsuodatin – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna moottorin suojamuovi paikoilleen ja kiinnitä se.
    AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että moottorin suojakansi on kunnolla paikoillaan. Se ei saa olla väärin asennettu suhteessa liukutappeihin.Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – Audi A4 B8. Älä käytä liikaa voimaa asennuksen aikana. Tämä voi vahingoittaa kiinnikkeitä.
  18. Vaihe 18
    AUDI A4 Öljynsuodatin vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista öljynsuodattimen poistoaukon alue.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata AUDI A4 Sedan (8K2, B8) Öljynsuodatin itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
AUDI A4 Sedan (8K2, B8) Öljynsuodatin vaihtaminen - online-opas
AUDI A4 Sedan (8K2, B8) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.7 TDI - vaihto nõuanded
    Kuinka vaihtaa jousitus BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC
  • Vaihtaa Öljynsuodatin Audi A4 B8 Sedan 2.0 TDI - vaihtovinkit
    Mitä tehdä, jos auton ilmastointi ei toimi kunnolla | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 1.8 TFSI Öljynsuodatin vaihto-opas
    Jarrusatuloiden kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Öljynsuodatin Audi A4 B8 Sedan vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Starttimoottorin korjaus itse | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille AUDI-malleille