Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.0, CITROËN C1 II (PA_, PS_) 1.0 VTi 68

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takaiskunvaimentimet CITROEN C1 (PM, PN) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Vaihto: iskunvaimentimet – Citroen C1 1 PM PN. Tarvitsemasi työkalut:
Vaihto: iskunvaimentimet – Citroen C1 1 PM PN. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 14
Hylsyavain nro 14
Vannehylsy nro 17
Momenttiavain
Iskunvaimentimen hylsy DD№6
Philips-ruuvimeisseli
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet C1 (PM_, PN_) -malliin ja muihin CITROËN-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.0 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.0 -malliin – vinkkejä auton asianmukaiseen huoltoon
CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.0
Yksinkertaiset tee se itse -korjausvaiheet - kuinka vaihtaa Iskunvaimennin CITROËN C1 II (PA_, PS_) 1.0 VTi 68 -malliin
CITROËN C1 II (PA_, PS_) 1.0 VTi 68
Vaihto: iskunvaimentimet – Citroen C1 1 PM PN. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat takajousituksen iskunvaimentimet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla takajousituksen oikean ja vasemman iskunvaimentimen kohdalla.
  • Varoitus! Sammuta moottori ennen työn aloittamista – Citroen C1 1 PM PN.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN C1 (PM_, PN_) 2005 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 1
    Avaa takaluukku.
  2. Kuinka vaihtaa CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.0 2006 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 2
    Siirrä kokoontaitettavaa hyllyä ja irrota se kiinnikkeistään. Kun teet näin, pääset käsiksi sivuverhoilun muovipaneeleihin.
  3. CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.4 HDi 2007 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 3
    Taita takapenkkien selkänojat.
  4. Vaihtaa Iskunvaimentimet itse CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.4 HDi 2008 -autoon
    Vaihe 4
    Irrota klemmarit tavaratilan sivujen pehmusteesta.Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  5. Kuinka poistaa CITROËN C1 1.0 2009 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 5
    Löysää tavaratilan sivujen pehmusteen kiinnike.Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  6. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN C1 (PM_, PN_) 2010 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 6
    Irrota pehmuste tavaratilan sivuilta.
  7. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.0 2011 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 7
    Irrota kiinnityskorkki iskunvaimentimen yläkiinnikkeestä.
  8. CITROËN C1 2012 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 8
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet.Käytä yhdistelmäavainta nro 14 (2 kappaletta).Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD nro 6.
  9. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet CITROËN C1 (PM_, PN_) 2013 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 9
    Tue pyörät kiiloilla.
  10. CITROËN C1 1.0 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 10
    Löysää pyörän asennuspultteja.Käytä vannehylsyä nro 17.
  11. Vaihtaa Iskunvaimentimet itse CITROËN C1 (PM_, PN_) 2005 1.0 -autoon
    Vaihe 11
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  12. C1 (PM_, PN_) 1.0 2006 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 12
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: iskunvaimentimet – Citroen C1 1 PM PN. AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  13. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN C1 (PM_, PN_) 2007 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 13
    Irrota pyörä.
  14. Vaiheittaiset suositukset CITROËN C1 (PM_, PN_) 2008 1.0 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 14
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Tee se itse -vaihto: CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.0 2009 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Vaihe 15
    Tue takajousituksen palkkia.Käytä vaihteistonostinta.
  16. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN C1 (PM_, PN_) 2005 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 16
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet.Käytä hylsyä nro 14.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Citroen C1 1 PM PN
  17. Kuinka vaihtaa CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.0 2006 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 17
    Irrota kiinnityspultti.
  18. CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.4 HDi 2007 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 18
    Irroita iskunvaimennin.
    Vaihe 19
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    Vaihto: iskunvaimentimet – Citroen C1 1 PM PN. AUTODOCin vinkki:
    Tarkasta iskunvaimentimen pölysuojan ja pohjaanlyöntikumin kunto. Vaihda tarvittaessa.Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  19. Vaihtaa Iskunvaimentimet itse CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.4 HDi 2008 -autoon
    Vaihe 20
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  20. Kuinka poistaa CITROËN C1 1.0 2009 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 21
    Käsittele iskunvaimentimen asennuskohdat.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  21. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN C1 (PM_, PN_) 2010 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 22
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon ja kiinnitä se.
    Vaihto: iskunvaimentimet – Citroen C1 1 PM PN. Vinkki:
    Jotta vältyt vahingoilta, pidä iskunvaimentimesta varovaisesti kiinni, kun ruuvaat alapultit kiinni.
  22. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.0 2011 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 23
    Asenna kiinnityspultti.
  23. CITROËN C1 2012 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 24
    Nosta hydraulista vaihteistonostinta 10-15 cm.
  24. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet CITROËN C1 (PM_, PN_) 2013 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 25
    Kiristä iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet.Käytä hylsyä nro 14.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 85 Nm vääntömomentilla.
  25. CITROËN C1 1.0 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 26
    Ruuvaa kiinni iskunvaimentimen ylempi kiinnike.
  26. Vaihtaa Iskunvaimentimet itse CITROËN C1 (PM_, PN_) 2005 1.0 -autoon
    Vaihe 27
    Irroita taka-akselin palkin alapuolella sijaitse tuki.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: iskunvaimentimet – Citroen C1 1 PM PN. Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  27. C1 (PM_, PN_) 1.0 2006 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 28
    Käsittele iskunvaimentimen kiinnikeet.Käytä kuparitahnaa.
  28. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN C1 (PM_, PN_) 2007 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 29
    Puhdista vanteen kiinnityskohta.Käytä teräsharjaa.
    Vaihe 30
    Käsittele se pinta, jossa pyörän vanne osuu jarrurumpuun.Käytä kuparitahnaa.
  29. Vaiheittaiset suositukset CITROËN C1 (PM_, PN_) 2008 1.0 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 31
    Asenna pyörä.
    Vaihto: iskunvaimentimet – Citroen C1 1 PM PN. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Jotta vältät loukkaantumiset, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat kiinnityspultteja.
  30. Tee se itse -vaihto: CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.0 2009 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Vaihe 32
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni.Käytä vannehylsyä nro 17.
  31. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN C1 (PM_, PN_) 2005 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 33
    Laske auto ja kiristä pyörän pultit ristikkäin.Käytä vannehylsyä nro 17.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 120 Nm vääntömomentilla.
  32. Kuinka vaihtaa CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.0 2006 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 34
    Kiristä ylemmän iskunvaimentimen kiinnikkeet.Käytä yhdistelmäavainta nro 14 (2 kappaletta).Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD nro 6.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 65 Nm vääntömomentilla.
  33. CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.4 HDi 2007 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 35
    Käsittele iskunvaimentimen kiinnikeet.Käytä kuparitahnaa.
  34. Vaihtaa Iskunvaimentimet itse CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.4 HDi 2008 -autoon
    Vaihe 36
    Asenna kiinnityskorkki iskunvaimentimen yläkiinnikkeeseen.
  35. Kuinka poistaa CITROËN C1 1.0 2009 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 37
    Kiinnitä tavaratilan sivujen pehmuste.
  36. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN C1 (PM_, PN_) 2010 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 38
    Asenna tavaratilan sivujen pehmusteen klemmarit.
  37. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.0 2011 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 39
    Ruuvaa tavaratilan sivujen pehmusteen kiinnike kiinni.Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
    Vaihe 40
    Palauta penkki alkuperäiseen asentoon.
  38. CITROËN C1 2012 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 41
    Asenna kokoonpantava hylly asennuskohtaansa.
  39. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet CITROËN C1 (PM_, PN_) 2013 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 42
    Sulje takaluukun kansi.
  40. CITROËN C1 1.0 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 43
    Poista tunkit ja kiilat.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Google Play AUTODOC CLUB-sovellus
App Store AUTODOC CLUB-sovellus
Korvata CITROËN C1 (PM_, PN_) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

• - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
CITROËN C1 (PM_, PN_) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
CITROËN C1 (PM_, PN_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskarit CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.0 - vaihto nõuanded
    Kuinka testata auton laturia | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takaiskunvaimennin ja etuiskunvaimennin CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.0 - vaihtovinkit
    Mistä löytää suositeltu rengaskoko autollesi | Vinkkejä AUTODOCILTA
  • Huolto vinkit - CITROËN C1 (PM_, PN_) 1.4 HDi Iskunvaimennin vaihto-opas
    Autojen korkean lämpötilan rasvojen tyypit: missä ja miksi niitä käytetään | AUTODOC
  • Iskarit CITROËN C1 (PM_, PN_) vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka ja miksi käyttää kiveniskusuoja-aineita | AUTODOCIN vinkit

CITROËN C1 -autojen yleisimmin vaihdetut auton osat

CITROËN-mallien ohjekirjat