Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 Ti, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.4 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.25, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.25, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.4, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 Ti, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.4 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.0, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.0 EcoBoost, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.0 EcoBoost, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 Ti, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.0 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etu joustintuet FORD FIESTA JA8 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen Ford Fiesta JA8-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) -malliin ja muihin FORD-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Ford Fiesta Mk6 1.25 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Ford Fiesta Mk6 1.25 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – Ford Fiesta JA8. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 15
Yhdistelmäavain nro 18
Kuusiokolokärki nro h6.
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 18
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – Ford Fiesta JA8. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: joustintuen – Ford Fiesta JA8. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD FIESTA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FORD FIESTA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    FORD FIESTA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD FIESTA -autoon
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa FORD FIESTA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tue pyörät kiiloilla.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD FIESTA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto FORD FIESTA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  8. Vaihe 8
    FORD FIESTA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Ford Fiesta JA8
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet FORD FIESTA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota pyörä.
  10. Vaihe 10
    FORD FIESTA Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD FIESTA -autoon
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 12
    FORD FIESTA -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD FIESTA -autoon - vinkkejä
    Irroita ABS-anturin johdot. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset FORD FIESTA -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kiinnikkeet, jotka kiinnittävät jarruletkun joustintukeen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 TDCi 2022 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita jarruletkun pidike iskunvaimentimesta. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD FIESTA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa FORD FIESTA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  18. Vaihe 18
    FORD FIESTA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 15. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD FIESTA -autoon
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa FORD FIESTA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota kiinnitysruuvit.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD FIESTA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto FORD FIESTA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike.
    AUTODOC suosittelee:
    Ford Fiesta JA8 – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  23. Vaihe 23
    FORD FIESTA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita joustintuki.
  24. Vaihe 24
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet FORD FIESTA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – Ford Fiesta JA8. AUTODOC suosittelee:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  25. Vaihe 25
    FORD FIESTA Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Purista jousi.
  26. Vaihe 26
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD FIESTA -autoon
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  27. Vaihe 27
    FORD FIESTA -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  28. Vaihe 28
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD FIESTA -autoon - vinkkejä
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  29. Vaihe 29
    Vaiheittaiset suositukset FORD FIESTA -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
  30. Vaihe 30
    Tee se itse -vaihto: FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 TDCi 2022 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Vapauta kierrejousi.
  31. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD FIESTA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita jousi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – Ford Fiesta JA8. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  32. Vaihe 32
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – Ford Fiesta JA8. Vinkki:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
    Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa FORD FIESTA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  33. Vaihe 34
    FORD FIESTA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  34. Vaihe 35
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD FIESTA -autoon
    Purista jousi.
  35. Vaihe 36
    Kuinka poistaa FORD FIESTA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  36. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD FIESTA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  37. Vaihe 38
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto FORD FIESTA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä hylsyä nro 18. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 48 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: joustintuen – Ford Fiesta JA8. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  38. Vaihe 39
    FORD FIESTA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Lopeta jousen painaminen.
  39. Vaihe 40
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet FORD FIESTA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 TDCi - vaihto nõuanded
    5 asiaa, joita ei pidä tehdä automatisoidulla manuaalivaihteistolla | AUTODOC
  • Vaihtaa Iskarit Ford Fiesta Mk6 1.25 - vaihtovinkit
    Miten kiillottaa auto | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.4 TDCi Iskari vaihto-opas
    8 yleisintä autonomistajien tekemää virhettä | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Ford Fiesta Mk6 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä jos hihna vinkuu | AUTODOCin vinkit