Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 108 D 2.3 (638.164), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 110 TD 2.3 (638.174), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 113 2.0 (638.114, 638.194), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 114 2.3 (638.134, 638.194), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 108 CDI 2.2 (638.194), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 110 CDI 2.2 (638.194) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etujousi MERCEDES-BENZ VITO 1 (W638) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jousi eteen Mercedes Vito W638-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jousi VITO Bussi (638) -malliin ja muihin MERCEDES-BENZ-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousi (auton jousitus) Mercedes W638 Bussi 112 CDI 2.2 (638.194) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousi (auton jousitus)
Kuinka vaihtaa Kierrejousen välikumi Mercedes W638 Bussi 112 CDI 2.2 (638.194) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Kierrejousen välikumi
Työkalut
Vaihto: jousi – Mercedes Vito W638. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 21
Kuusiokolokärki nro H6
Hylsyavain nro 7
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 21
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Philips-ruuvimeisseli
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Mikrokuitupyyhe
Vaihteistonostin
Hydraulinen kierrejousipuristin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousi – Mercedes Vito W638. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat etujousituksen kierrejouset täytyy vaihtaa samaan aikaan.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla etujousituksen vasemmalle ja oikealle kierrejouselle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jousi – Mercedes Vito W638. Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    MERCEDES-BENZ VITO Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Avaa ilmansuodattimen suojan kiristysruuvit. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ VITO -autoon
    Irrota ilmansuodattimen kannen klipsit.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa irti tyhjiöpaineen muuntimen venttiili. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota ilmamassamittarin liitin.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto MERCEDES-BENZ VITO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota imuletkun pidike. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 8
    MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota ilmansuodattimen kumikurkku ilmansuodattimen kotelosta. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita suodattimen kansi.
  10. Vaihe 10
    MERCEDES-BENZ VITO Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Suojaa imuletku mikrokuituliinalla, jotta järjestelmään ei pääse pölyä ja likaa.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ VITO -autoon
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 12
    MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon - vinkkejä
    Tue pyörät kiiloilla.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 110 TD 2.3 (638.174) 2002 -auton Jousi - online-opas
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Mercedes Vito W638
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota pyörä.
  18. Vaihe 18
    MERCEDES-BENZ VITO Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista ABS-anturin kiinnikkeet ja jarruletkun kiinnikkeet, jotka kiinnittävät ne joustintukeen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ VITO -autoon
    Irroita johdot ja jarruletku iskunvaimentimessa olevasta pidikkeestä. Käytä sorkkarautaa.
  20. Vaihe 20.1
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät vakaajan yhdystangon joustintukeen ja ne, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen.
    Vaihe 20.2
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto MERCEDES-BENZ VITO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita mutteri ja irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko iskunvaimentimesta. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 16.
  22. Vaihe 22
    MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Tee merkki camber-kulman säätöpulttiin.
  23. Vaihe 23
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kierreleuan väännintä.
  24. Vaihe 24
    MERCEDES-BENZ VITO Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  25. Vaihe 25
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ VITO -autoon
    Irrota kiinnitysruuvit.
  26. Vaihe 26
    MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  27. Vaihe 27
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon - vinkkejä
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike.
    AUTODOC suosittelee:
    Mercedes Vito W638 – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  28. Vaihe 28
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita joustintuki.
  29. Vaihe 29
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 110 TD 2.3 (638.174) 2002 -auton Jousi - online-opas
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: jousi – Mercedes Vito W638. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  30. Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Purista jousi.
  31. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista iskunvaimentimen männänvarsi. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  32. Vaihe 32
    MERCEDES-BENZ VITO Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6.
  33. Vaihe 33
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ VITO -autoon
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  34. Vaihe 34
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vapauta kierrejousi.
  35. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jousi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jousi – Mercedes Vito W638. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  36. Vaihe 36
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto MERCEDES-BENZ VITO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  37. Vaihe 37
    MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Purista jousi.
  38. Vaihe 38
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri. Käytä sorkkarautaa.
  39. Vaihe 39
    MERCEDES-BENZ VITO Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 66 Nm vääntömomentilla.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  40. Vaihe 40
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ VITO -autoon
    Lopeta jousen painaminen.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) Jousi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) Jousi vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jouset MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 110 TD 2.3 (638.174) - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos ABS-valo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Kierrejouset Mercedes W638 Bussi 112 CDI 2.2 (638.194) - vaihtovinkit
    5 yleisintä virhettä moottoritilassa työskenneltäessä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 108 CDI 2.2 (638.194) Takajouset & etujouset vaihto-opas
    Kuinka poistaa ruoste | AUTODOCin vinkit
  • Etujouset & takajouset Mercedes W638 Bussi vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Asioita, joita ei koskaan tulisi tehdä manuaalivaihteistolla | AUTODOCin vinkit