Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 200 Kompressor (203.045), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 200 CDI (203.004), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 220 CDI (203.006, 203.008), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 200 CDI (203.004), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 180 Kompressor (203.046), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 200 Kompressor (203.042), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 200 CDI (203.007), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 200 CGI Kompressor (203.043), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 230 Kompressor (203.040), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 220 CDI (203.008), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 280 (203.054), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 230 (203.052), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 220 CDI (203.006), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 320 (203.064) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etujousi MERCEDES-BENZ W203 C-Sarja -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jousi eteen Mercedes W203-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jousi C-sarja Sedan (W203) -malliin ja muihin MERCEDES-BENZ-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousi (auton jousitus) Mercedes W203 C 220 CDI (203.006, 203.008) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousi (auton jousitus)
Kuinka vaihtaa Kierrejousen välikumi Mercedes W203 C 220 CDI (203.006, 203.008) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Kierrejousen välikumi
Työkalut
Vaihto: jousi – Mercedes W203. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 21
Kuusiokolokärki nro H6.
Kuusiokolokärki nro H7.
Kuusiokolokärki nro H12.
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 19
Hylsyavain nro 21
14Х2.5 mm iskunvaimentimen mutterin hylsy
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Sivuleikkurit
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousi – Mercedes W203. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat etujousituksen kierrejouset täytyy vaihtaa samaan aikaan.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla etujousituksen vasemmalle ja oikealle kierrejouselle.
  • Huom! Kaikki työ Mercedes W203 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tue pyörät kiiloilla.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  8. Vaihe 8
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Mercedes W203
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota pyörä.
  10. Vaihe 10
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 12
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - vinkkejä
    Irroita jarruletkun pidike. Käytä pihtejä.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita ABS-anturin johdot.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 220 CDI (203.008) 2006 -auton Jousi - online-opas
    Irroita jarrupalan kulumanilmaisimen kaapeli.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävä ylempi kiinnike irti. Käytä kuusiokoloavainta nro H12. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  18. Vaihe 18
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kierreleuan väännintä.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota kiinnitysruuvit.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä sorkkarautaa.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  23. Vaihe 23
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kiinnityspultti.
  24. Vaihe 24
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä sorkkarautaa.
  25. Vaihe 25
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike.
    AUTODOC suosittelee:
    Mercedes W203 – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  26. Vaihe 26
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Irroita joustintuki.
  27. Vaihe 27
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: jousi – Mercedes W203. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  28. Vaihe 28
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - vinkkejä
    Purista jousi.
  29. Vaihe 29
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  30. Vaihe 30
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 220 CDI (203.008) 2006 -auton Jousi - online-opas
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä 14Х2.5 mm iskunvaimentimen mutterin hylsyä. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  31. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  32. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vapauta kierrejousi.
  33. Vaihe 33
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita jousi.
  34. Vaihe 34
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jousi – Mercedes W203. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  35. Vaihe 35
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna suojakumi ja pohjaanlyöntikumi iskunvaimentimeen.
  36. Vaihe 36
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  37. Vaihe 37
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Purista jousi.
  38. Vaihe 38
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Käsittele ylempi jousijalan tukilaakeri. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  39. Vaihe 39
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  40. Vaihe 40
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä 14Х2.5 mm iskunvaimentimen mutterin hylsyä. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 20 Nm vääntömomentilla.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jousi – Mercedes W203. Varmista, että suodatinelementti on asetettu oikein. Vältä vääntymistä.
  41. Vaihe 41
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
  42. Vaihe 42
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Lopeta jousen painaminen.
  43. Vaihe 43
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - vinkkejä
    Poista asennettu joustintuki.
  44. Vaihe 44
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Käsittele joustintuen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) Jousi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) Jousi vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jouset MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 220 CDI (203.008) - vaihto nõuanded
    4 syytä, miksi moottorin merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Kierrejouset Mercedes W203 C 220 CDI (203.006, 203.008) - vaihtovinkit
    5 parasta vinkkiä, joilla estät auton ruostumisen | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 180 1.8 Kompressor (203.046) Takajouset & etujouset vaihto-opas
    5 yleisintä jarrujen korjausvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Etujouset & takajouset Mercedes W203 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä virhettä sytytystulppien vaihdossa | AUTODOCin vinkit