Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 180 CDI (245.207), MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 200 CDI (245.208), MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 170 (245.232), MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 200 TURBO (245.234), MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 150 (245.231), MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 170 NGT (245.233), MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 180 NGT (245.233), MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 160 (245.231), MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 180 (245.232), MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 200 CDI (245.208) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etu joustintuet MERCEDES-BENZ B200 (W245) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen Mercedes W245-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet B-sarja (W245) -malliin ja muihin MERCEDES-BENZ-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Mercedes W245 B 180 CDI 2.0 (245.207) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Mercedes W245 B 180 CDI 2.0 (245.207) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – Mercedes W245. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 21
Kuusiokolokärki nro h6.
Hylsyavain nro E12
Hylsyavain nro 21
Hylsyavain nro 22
Vannehylsy nro H12
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – Mercedes W245. Ammattilaiset suosittelevat:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: joustintuen – Mercedes W245. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    MERCEDES-BENZ B-CLASS Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä hylsyä nro E12. Käytä kiintolenkkiavainta.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon
    Tue pyörät kiiloilla.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro H12.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Mercedes W245
  8. Vaihe 8
    MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pyörä.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 10
    MERCEDES-BENZ B-CLASS Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 16.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  12. Vaihe 12
    MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita ABS-anturin johdot. Irroita jarrupalojen kuluman ilmaisimen pistoke.
    Vaihto: joustintuen – Mercedes W245. AUTODOCin vinkki:
    Kaikissa autoissa ei välttämättä ole jarrupalan kulumisenilmaisimen anturia.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - vinkkejä
    Irroita jarruletkun pidike. Käytä sorkkarautaa.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 170 1.7 (245.232) 2005 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kierreleuan väännintä.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  18. Vaihe 18
    MERCEDES-BENZ B-CLASS Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota kiinnityspultti.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  20. Vaihe 20
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike.
    Vaihto: joustintuen – Mercedes W245. AUTODOC suosittelee:
    Välttääksesi loukkaantumiset pidä joustintuesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja.
    Vaihe 21
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita joustintuki.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – Mercedes W245. Vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Purista jousi.
  23. Vaihe 24
    MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  25. Vaihe 26
    MERCEDES-BENZ B-CLASS Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon
    Vapauta kierrejousi.
  27. Vaihe 28
    MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jousi.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - vinkkejä
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – Mercedes W245. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – Mercedes W245. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 170 1.7 (245.232) 2005 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  31. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  32. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  33. Vaihe 34
    MERCEDES-BENZ B-CLASS Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Purista jousi.
  34. Vaihe 35
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  35. Vaihe 36
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: joustintuen – Mercedes W245. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
    Vaihe 37
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
  36. Vaihe 38
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Lopeta jousen painaminen.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 170 1.7 (245.232) - vaihto nõuanded
    5 yleisintä virhettä auton osia ostettaessa
  • Vaihtaa Iskarit Mercedes W245 B 180 CDI 2.0 (245.207) - vaihtovinkit
    Kuinka maalata jarrusatula | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 200 CDI 2.0 (245.208) Iskari vaihto-opas
    Kuinka korjata puskuri itse | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Mercedes W245 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Jäähdytysnesteiden vertailutesti | AUTODOC