Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) 1.5 dCi, NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) 1.6, NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) 2.0, NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) 2.0 Allrad, NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) 1.6 dCi Allrad, NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) 1.6 dCi, NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) 1.5 dCi, NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) 2.0 dCi, NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) 2.0 dCi Allrad, NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) 1.5 dCi, NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) 1.6 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etu joustintuet NISSAN QASHQAI (J10, NJ10) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen Nissan Qashqai J10-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) -malliin ja muihin NISSAN-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Nissan Qashqai j10 1.5 dCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Nissan Qashqai j10 1.5 dCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – Nissan Qashqai J10. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 18
Kuusiokolokärki nro h6.
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 14
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 19
Hylsyavain nro 21
Vannehylsy nro 21
Kiintolenkkiavain
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Ulosvetäjä
Vasara
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – Nissan Qashqai J10. AUTODOC suosittelee:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: joustintuen – Nissan Qashqai J10. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN QASHQAI -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa NISSAN QASHQAI -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    NISSAN QASHQAI Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota tuulilasinpyyhkimen varressa olevien mutterien suojukset. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse NISSAN QASHQAI -autoon
    Ruuvaa tyylilasinpyyhkimien varsien kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 14. Käytä kiintolenkkiavainta.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa NISSAN QASHQAI -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyyhkimien varret. Käytä ulosvetäjää.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN QASHQAI -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota muovisen konepellin ritilän kiinnikkeet. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto NISSAN QASHQAI -autoon - lataa kuvitettu opas
    Nosta sitä ylös ja irrota tuulilasin ritilä.
  8. Vaihe 8
    Irrota tuulilasinpesulaitteen letku.
    Vaihe 9
    NISSAN QASHQAI -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet NISSAN QASHQAI -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 11
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 12
    NISSAN QASHQAI Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 21.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse NISSAN QASHQAI -autoon
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  12. Vaihe 14
    NISSAN QASHQAI -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Nissan Qashqai J10
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN QASHQAI -autoon - vinkkejä
    Irrota pyörä.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset NISSAN QASHQAI -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) 1.6 2012 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN QASHQAI -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa NISSAN QASHQAI -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota kiinnike, joka liittää jarruletkun iskunvaimentimeen. Käytä sorkkarautaa.
  18. Vaihe 20
    NISSAN QASHQAI Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta.
  19. Vaihe 21
    Irroita ABS-anturin johdot.
    Vaihe 22
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse NISSAN QASHQAI -autoon
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa NISSAN QASHQAI -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN QASHQAI -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto NISSAN QASHQAI -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kiinnitysruuvit.
  23. Vaihe 26
    NISSAN QASHQAI -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä sorkkarautaa.
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet NISSAN QASHQAI -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita olka-akselin alapuolella oleva tuki.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – Nissan Qashqai J10. Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  25. Vaihe 28
    NISSAN QASHQAI Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike.
    Vaihto: joustintuen – Nissan Qashqai J10. Vinkki:
    Välttääksesi loukkaantumiset pidä joustintuesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja.
  26. Vaihe 29
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse NISSAN QASHQAI -autoon
    Irroita joustintuki.
  27. Vaihe 30
    NISSAN QASHQAI -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – Nissan Qashqai J10. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN QASHQAI -autoon - vinkkejä
    Purista jousi.
  29. Vaihe 32
    Vaiheittaiset suositukset NISSAN QASHQAI -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  30. Vaihe 33
    Tee se itse -vaihto: NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) 1.6 2012 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  31. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN QASHQAI -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – Nissan Qashqai J10. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  32. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa NISSAN QASHQAI -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vapauta kierrejousi.
  33. Vaihe 36
    NISSAN QASHQAI Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita jousi.
  34. Vaihe 37
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse NISSAN QASHQAI -autoon
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – Nissan Qashqai J10. AUTODOCin vinkki:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  35. Vaihe 38
    Kuinka poistaa NISSAN QASHQAI -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  36. Vaihe 39
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN QASHQAI -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  37. Vaihe 40
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto NISSAN QASHQAI -autoon - lataa kuvitettu opas
    Purista jousi.
  38. Vaihe 41
    NISSAN QASHQAI -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  39. Vaihe 42
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet NISSAN QASHQAI -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä hylsyä nro 18. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 62 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: joustintuen – Nissan Qashqai J10. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  40. Vaihe 43
    NISSAN QASHQAI Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Lopeta jousen painaminen.
  41. Vaihe 44
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse NISSAN QASHQAI -autoon
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
  42. Vaihe 45
    NISSAN QASHQAI -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista asennettu joustintuki.
  43. Vaihe 46
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN QASHQAI -autoon - vinkkejä
    Käsittele joustintuen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  44. Vaihe 47
    Vaiheittaiset suositukset NISSAN QASHQAI -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) 1.6 - vaihto nõuanded
    8 huonoa ajotapaa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Nissan Qashqai j10 1.5 dCi - vaihtovinkit
    5 yleisintä virhettä autonpesussa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - NISSAN Qashqai / Qashqai +2 I (J10, NJ10) 2.0 dCi Allrad Iskari vaihto-opas
    Mitä tehdä, jos TPMS-valo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Nissan Qashqai j10 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä syytä, miksi jousitus kolisee | AUTODOCin vinkit