Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
PEUGEOT 307 SW (3H) 1.6 16V, PEUGEOT 307 SW (3H) 2.0 16V, PEUGEOT 307 SW (3H) 2.0 HDI 90, PEUGEOT 307 SW (3H) 2.0 HDI 110, PEUGEOT 307 SW (3H) 1.4 16V, PEUGEOT 307 SW (3H) 1.6 HDI 110, PEUGEOT 307 SW (3H) 2.0 16V, PEUGEOT 307 SW (3H) 1.4, PEUGEOT 307 SW (3H) 1.6 HDI 90, PEUGEOT 307 SW (3H) 1.6 BioFlex Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etualatukivarsi PEUGEOT 307 (3H) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa etummainen alatukivarsi Peugeot 307 SW-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi 307 SW (3H) -malliin ja muihin PEUGEOT-malleihin
Kuinka vaihtaa Tukivarsi Peugeot 307 SW 1.6 HDI 110 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Tukivarsi
Kuinka vaihtaa Tukivarsisarja, pyörien tuenta Peugeot 307 SW 1.6 HDI 110 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Tukivarsisarja, pyörien tuenta
Työkalut
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Peugeot 307 SW. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
Hylsyavain nro 36
Torx-kärkihylsy T50
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Meisti
Sorkkarauta
Pallonivelen ulosvedin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Peugeot 307 SW. AUTODOC suosittelee:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Peugeot 307 SW. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi PEUGEOT 307 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa PEUGEOT 307 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    PEUGEOT 307 Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Alatukivarsi itse PEUGEOT 307 -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Peugeot 307 SW. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa PEUGEOT 307 -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi PEUGEOT 307 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista CV-akselin mutterin sokkanaula. Käytä teräsharjaa.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto PEUGEOT 307 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Poista CV-akselin mutterin sokkanaula. Käytä meistiä.
  8. Vaihe 8
    PEUGEOT 307 -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista vetoakselin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi PEUGEOT 307 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 36. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 10
    PEUGEOT 307 Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Alatukivarsi itse PEUGEOT 307 -autoon
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät pallonivelen jousen ohjausvarteen. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kierreleuan väännintä.
  12. Vaihe 12
    PEUGEOT 307 -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita pallonivel tukivarresta. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi PEUGEOT 307 -autoon - vinkkejä
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset PEUGEOT 307 -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita pallonivel tukivarresta. Käytä sorkkarautaa.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: PEUGEOT 307 SW (3H) 2.0 HDI 110 2008 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Irroita olka-akselin alapuolella oleva tuki.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Peugeot 307 SW. Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi PEUGEOT 307 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Peugeot 307 SW. AUTODOCin vinkki:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa PEUGEOT 307 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita etutukivarren kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T50. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 18
    PEUGEOT 307 Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota tukivarren etukiinnitys. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Alatukivarsi itse PEUGEOT 307 -autoon
    Ruuvaa irti takakiinnike, joka yhdistää kolmiotukivarren apurunkoon. Käytä Torx-avainta T50. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa PEUGEOT 307 -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota tukivarren takakiinnitys.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi PEUGEOT 307 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita tukivarsi. Käytä sorkkarautaa.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto PEUGEOT 307 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  23. Vaihe 23
    PEUGEOT 307 -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Peugeot 307 SW. Ammattilaiset suosittelevat:
    Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.Varo ettet vaurioita pallonivelen suojusta.
  24. Vaihe 24
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi PEUGEOT 307 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna tukivarren kiinnitykset.
  25. Vaihe 25
    PEUGEOT 307 Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kiristä etutukivarren kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T50. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihe 26
    Vaihtaa Alatukivarsi itse PEUGEOT 307 -autoon
    Kiristä takatukivarren kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T50. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  27. Vaihe 27
    PEUGEOT 307 -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kiristä etukiinnike, joka yhdistää tukivarren apurunkoon. Käytä hylsyä nro 21. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 111 Nm vääntömomentilla.
  28. Vaihe 28
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi PEUGEOT 307 -autoon - vinkkejä
    Kiristä takakiinnikkeet, jotka yhdistävät tukivarren auton apurunkoon. Käytä hylsyä nro 21. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 111 Nm vääntömomentilla.
  29. Vaihe 29
    Vaiheittaiset suositukset PEUGEOT 307 -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista vetoakselin CV-nivelen urat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  30. Vaihe 30
    Tee se itse -vaihto: PEUGEOT 307 SW (3H) 2.0 HDI 110 2008 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Asenna vetoakseli paikoilleen.
  31. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi PEUGEOT 307 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata PEUGEOT 307 SW (3H) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
PEUGEOT 307 SW (3H) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
PEUGEOT 307 SW (3H) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi PEUGEOT 307 SW (3H) 2.0 HDI 110 - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos ABS-valo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi Peugeot 307 SW 1.6 HDI 110 - vaihtovinkit
    Venttiilikopan kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - PEUGEOT 307 SW (3H) 1.6 16V Reaktiotanko vaihto-opas
    5 yleisintä syytä, miksi autosi vinkuu | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret Peugeot 307 SW vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka kunnostaa vanteet | AUTODOCin vinkit