Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.2, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.4 16V, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.9 TDI, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.9 TDI, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.9 SDI, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.4 TDI, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.8 T Cupra R, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.8 T FR, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.6, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.9 TDI Cupra R Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etujoustintuet SEAT IBIZA 3 6L -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jousijalan tukilaakeri eteen Seat Ibiza 6L1-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jousijalan Tukilaakeri Ibiza III Hatchback (6L) -malliin ja muihin SEAT-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri Seat Ibiza 6l1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakeri
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakerin korjaussarja Seat Ibiza 6l1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakerin korjaussarja
Kuinka vaihtaa Rullalaakeri, jousijalkalaakeri Seat Ibiza 6l1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Rullalaakeri, jousijalkalaakeri
Kuinka vaihtaa Joustintuen kiinnitys Seat Ibiza 6l1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuen kiinnitys
Työkalut
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Seat Ibiza 6L1. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Kuusiokolokärki nro H6.
Kuusiokolokärki nro H7.
XZN-hylsy nro 14
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
Hylsyavain nro 36
Vannehylsy nro 17
Iskunvaimentimen hylsy
Kiintolenkkiavain
Meisti
Kierreleuan väännin
Vasara
Siirtoleukapihdit
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Seat Ibiza 6L1. AUTODOC suosittelee:
  • Etujousituksen oikean ja vasemman joustintuen laakerit vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki etujoustintukien kiinnikkeet täytyy vaihtaa samanaikaisesti.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Seat Ibiza 6L1. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    SEAT IBIZA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse SEAT IBIZA -autoon
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita iskunvaimentimen yläpään laakerin suojus.
  6. Vaihe 6
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto SEAT IBIZA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  8. Vaihe 9
    SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Seat Ibiza 6L1. Ammattilaiset suosittelevat:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota pyörä.
  10. Vaihe 11
    SEAT IBIZA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Löysää vetoakselin mutteri.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse SEAT IBIZA -autoon
    Käytä hylsyä nro 36. Käytä kierreleuan väännintä.
  12. Vaihe 13
    SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon - vinkkejä
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.2 2008 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Puhdista ABS-johtosarjan kannatin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota jarruletkun kiinnitysklipsi.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota jarruletku. Käytä sorkkarautaa.
  18. Vaihe 19
    SEAT IBIZA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita ABS-anturin johdot.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse SEAT IBIZA -autoon
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä XZN-hylsyä nro 14. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto SEAT IBIZA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät pallonivelen jousen ohjausvarteen. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kierreleuan väännintä.
  23. Vaihe 24
    SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita pallonivel tukivarresta.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan. Käytä hylsyä nro 36.
  25. Vaihe 26
    SEAT IBIZA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota vetoakseli olka-akselista. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse SEAT IBIZA -autoon
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
    AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että olka-akseli on tuettu.
  27. Vaihe 28
    SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnityspultti.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon - vinkkejä
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen. Käytä kiintolenkkiavainta.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.2 2008 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike
    AUTODOC suosittelee:
    Seat Ibiza 6L1 – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  31. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita joustintuki.
  32. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Seat Ibiza 6L1. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  33. Vaihe 34
    SEAT IBIZA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Purista jousi.
  34. Vaihe 35
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse SEAT IBIZA -autoon
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  35. Vaihe 36
    Kuinka poistaa SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  36. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Seat Ibiza 6L1. AUTODOC suosittelee:
    Tarkasta iskunvaimentimen pölysuojan ja pohjaanlyöntikumin kunto. Vaihda tarvittaessa.
  37. Vaihe 38
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto SEAT IBIZA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Asenna uusi kiinnike, suojakumi ja joustonrajoitin iskunvaimentimeen.
  38. Vaihe 39
    SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä hylsyä nro 21. Käytä momenttiavainta.
  39. Vaihe 40
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  40. Vaihe 41
    SEAT IBIZA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
  41. Vaihe 42
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse SEAT IBIZA -autoon
    Lopeta jousen painaminen.
  42. Vaihe 43
    SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista asennettu joustintuki.
  43. Vaihe 44
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon - vinkkejä
    Käsittele joustintuen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  44. Vaihe 45
    Vaiheittaiset suositukset SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SEAT Ibiza III Hatchback (6L) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SEAT Ibiza III Hatchback (6L) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
SEAT Ibiza III Hatchback (6L) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.2 - vaihto nõuanded
    5 virhettä moottoria pestäessä | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarin yläpään laakeri Seat Ibiza 6l1 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Jarrusatuloiden kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.4 16V Iskarin yläpää vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä autonpesussa | AUTODOCin vinkit
  • Kääntölaakeri Seat Ibiza 6l1 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Käynnistysmoottorin tarkistus ilman sen poistamista | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille SEAT-malleille