Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SKODA OCTAVIA (1Z3) 1.8 TSI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.8 TSI, SKODA SUPERB (3T4) 1.8 TSI, SKODA YETI (5L) 1.8 TSI 4x4, SKODA SUPERB StW (3T5) 1.8 TSI

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa öljynsuodatin ja moottoriöljy OCTAVIA (1Z5) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – Skoda Octavia 1Z5. Tarvitsemasi työkalut:
Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – Skoda Octavia 1Z5. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
Yleispuhdistussuihke
Öljynsuodattimen kuppiavain 77/15-F
Yhdistelmäavain nro 19
Hylsyavain nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Öljypohja
Suppilo
Lokasuojan suojapeite
Kaikki vaihdettavat osat – Öljynsuodatin Octavia II Combi (1Z5) -malliin ja muihin SKODA-malleihin
Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin Octavia 1z5 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Öljynsuodatin
Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin SKODA OCTAVIA (1Z3) 1.8 TSI -malliin – vinkkejä auton asianmukaiseen huoltoon
SKODA OCTAVIA (1Z3) 1.8 TSI
Yksinkertaiset tee se itse -korjausvaiheet - kuinka vaihtaa Öljynsuodatin SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.8 TSI -malliin
SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.8 TSI
Helpot niksit Öljynsuodatin vaihtamiseen SKODA SUPERB (3T4) 1.8 TSI -malliin
SKODA SUPERB (3T4) 1.8 TSI
Öljynsuodatin: poisto ja asennus, uskomattoman helpot vaiheet SKODA YETI (5L) 1.8 TSI 4x4 -mallille
SKODA YETI (5L) 1.8 TSI 4x4
Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin SKODA SUPERB StW (3T5) 1.8 TSI -malliin – vinkkejä ensimmäiseen korjaukseen
SKODA SUPERB StW (3T5) 1.8 TSI
Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – Skoda Octavia 1Z5. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Vaihda öljynsuodatin aina, kun vaihdat moottoriöljyä.
  • Käytä hanskoja välttääksesi kuumalle nesteelle altistumisen.
  • Huom! Kaikki työ Skoda Octavia 1Z5 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin Octavia 1z5 2004 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 1
    Avaa konepelti.
  2. Kuinka vaihtaa SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.9 TDI 2005 -auton Öljynsuodatin – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Octavia 1z5 1.6 TDI 2006 Öljynsuodatin vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 3
    Irrota öljysäiliön korkki.
  4. Vaihtaa Öljynsuodatin itse SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.9 TDI 4x4 2007 -autoon
    Vaihe 4
    Nosta autoa käyttämällä autonostinta tai aseta se rasvamontun päälle.
    Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – Skoda Octavia 1Z5. Ammattilaiset suosittelevat:
    Ajoneuvon tulee olla tasaisella, ja jos se on kallistettuna, tyhjennystulpan tulee olla alimmassa kohdassa.Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
  5. Kuinka poistaa SKODA OCTAVIA 2.0 TDI 4x4 2008 -auton Öljynsuodatin - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 5
    Laita vähintään 5-litrainen jäteöljyastia poistoaukon alle.
  6. Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2009 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 6
    Puhdista öljynsuodattimen poistoaukon alue.Käytä teräsharjaa.Käytä yleispuhdistussprayta.
  7. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Öljynsuodatin-osien vaihto Octavia 1z5 1.6 2010 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 7
    Irroita valumatulppa.Käytä yhdistelmäavainta nro 19.
  8. SKODA OCTAVIA 2011 -auton Öljynsuodatin: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 8
    Valuta käytetty öljy pihalle.
    Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – Skoda Octavia 1Z5. Vinkki:
    Ole varovainen! Öljy voi olla kuumaa.Odota, kunnes öljy on valunut kokonaan poistoaukosta.
  9. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Öljynsuodatin Octavia 1z5 2012 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 9
    Puhdista öljynsuodatin.Käytä yleispuhdistussprayta.
  10. SKODA OCTAVIA 1.8 TSI Öljynsuodatin vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 10
    Irroita konepelti.
    AUTODOC suosittelee:
    Nosta moottorin suojakantta niin, että pidät yhtä aikaa sen kahdesta reunasta kiinni.Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – Skoda Octavia 1Z5. Älä käytä liikaa voimaa, jotta osa ei vahingoitu irrottaessasi sitä.
  11. Vaihtaa Öljynsuodatin itse Octavia 1z5 2004 1.9 TDI -autoon
    Vaihe 11
    Ruuvaa öljynsuodatin irti.Käytä hylsyä 77/15-F.Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 4x4 2005 -auton Öljynsuodatin: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 12
    Valmistele astia vanhaa öljynsuodatinta varten.
  13. Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2006 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 13
    Irroita öljynsuodatin.
    Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – Skoda Octavia 1Z5. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Nosta astiaa ylös. Öljy valuu poistoaukosta heti, kun olet poistanut öljynsuodattimen.
  14. Vaiheittaiset suositukset Octavia 1z5 2007 2.0 TDI 4x4 -auton Öljynsuodatin-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 14
    Voitele uuden suodattimen kumitiiviste pienellä määrällä uutta öljyä.
  15. Tee se itse -vaihto: SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V 2008 -auton Öljynsuodatin - online-opas
    Vaihe 15
    Asenna uusi öljynsuodatin paikoilleen.
  16. Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin Octavia 1z5 2004 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 16
    Asenna uusi suodatin paikoilleen.Käytä hylsyä 77/15-F.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 24 Nm vääntömomentilla.
  17. Kuinka vaihtaa SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.9 TDI 2005 -auton Öljynsuodatin – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 17
    Asenna moottorin suojamuovi paikoilleen ja kiinnitä se.
    AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että moottorin suojakansi on kunnolla paikoillaan. Se ei saa olla väärin asennettu suhteessa liukutappeihin.Varo! Älä käytä liikaa voimaa asennuksen aikana. Tämä voi vahingoittaa auton kiinnikkeitä. Skoda Octavia 1Z5
  18. Octavia 1z5 1.6 TDI 2006 Öljynsuodatin vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 18
    Puhdista öljynsuodattimen poistoaukon alue.
  19. Vaihtaa Öljynsuodatin itse SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.9 TDI 4x4 2007 -autoon
    Vaihe 19
    Ruuvaa uusi poistoaukon korkki kiinni ja kiristä se.Käytä hylsyä nro 19.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 26 Nm vääntömomentilla.
  20. Kuinka poistaa SKODA OCTAVIA 2.0 TDI 4x4 2008 -auton Öljynsuodatin - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 20
    Puhdista öljynsuodattimen poistoaukon alue.Käytä yleispuhdistussprayta.
  21. Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2009 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 21
    Laske autoa.
  22. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Öljynsuodatin-osien vaihto Octavia 1z5 1.6 2010 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 22
    Irroita öljynsuodattimen suojus.
  23. SKODA OCTAVIA 2011 -auton Öljynsuodatin: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 23
    Aseta suppilo.
  24. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Öljynsuodatin Octavia 1z5 2012 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 24
    Kaada öljy moottoriin öljysäiliön läpi.Tarvittava öljyn määrä: 4.6 l.
    Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – Skoda Octavia 1Z5. AUTODOC suosittelee:
    Käytä valmistajan suosittelemaa öljyä.
  25. SKODA OCTAVIA 1.8 TSI Öljynsuodatin vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 25
    Tarkista öljyn määrä öljytikulla.Lisää öljyä tarpeen vaatiessa.
    Huomio!
    Öljyn määrän on oltava minimi- ja maksimiarvojen välissä.
  26. Vaihtaa Öljynsuodatin itse Octavia 1z5 2004 1.9 TDI -autoon
    Vaihe 26
    Asenna öljynsuodattimen suojus paikoilleen.
  27. Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 4x4 2005 -auton Öljynsuodatin: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 27
    Kiristä öljysäiliön korkki.
  28. Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2006 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 28
    Käytä moottoria muutama minuutti.Kun öljynpaineen merkkivalo sammuu, sammuta moottori.
  29. Vaiheittaiset suositukset Octavia 1z5 2007 2.0 TDI 4x4 -auton Öljynsuodatin-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 29
    Tarkasta öljyntaso 5 minuuttia sammuttamisen jälkeen mittatikkua käyttäen, ja lisää öljyä tarvittaessa.
    Huomio!
    Öljyn määrän on oltava minimi- ja maksimiarvojen välissä.Varmista, että öljysäiliön korkki on kunnolla kiinni.Tarkista, että poistoaukon kierretulppa ja öljynsuodattimen tiiviste ovat tiukasti kiinni. Kiristä niitä varovaisesti tarpeen vaatiessa.
  30. Tee se itse -vaihto: SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V 2008 -auton Öljynsuodatin - online-opas
    Vaihe 30
    Ota suojapeite pois.
  31. Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin Octavia 1z5 2004 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 31
    Sulje konepelti.
    Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – Skoda Octavia 1Z5. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Ota huomioon, että voitelujärjestelmän puutteellista öljynpainetta ilmaiseva öljynpaineen merkkivalo saattaa olla hieman normaalia pidempään päällä. Muutaman sekunnin kuluessa öljy kuitenkin täyttää kaikki kanavat ja merkkivalo sammuu.Suojele ympäristöä saasteilta viemällä käytetyt polttoainesuodattimet niille tarkoitettuihin kierrätyspisteisiin.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SKODA Octavia II Combi (1Z5) Öljynsuodatin itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

• - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SKODA Octavia II Combi (1Z5) Öljynsuodatin vaihtaminen - online-opas
SKODA Octavia II Combi (1Z5) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V - vaihto nõuanded
    Jousituksen holkkien vaihto | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Öljynsuodatin Octavia 1z5 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Kuinka tarkistat, onko pallonivel kulunut I AUTODOC
  • Huolto vinkit - SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.6 TDI Öljynsuodatin vaihto-opas
    Näin valitset autoosi sopivan kojelautakameran | AUTODOC
  • Öljynsuodatin Octavia 1z5 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Minkä tyyppiset renkaat minun tulisi valita autolleni? Miten valitsen renkaita itse? | AUTODOC