Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
TOYOTA LAND CRUISER (KDJ12_, GRJ12_) 3.0 D-4D (KDJ120, KDJ125), TOYOTA LAND CRUISER (KDJ12_, GRJ12_) 3.0 D-4D (KDJ120), TOYOTA LAND CRUISER (KDJ12_, GRJ12_) 3.0 D-4D (KDJ120_) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etujousi TOYOTA LAND CRUISER PRADO 3 (J120) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jousi eteen Toyota Prado J120-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jousi LAND CRUISER (KDJ12_, GRJ12_) -malliin ja muihin TOYOTA-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousi (auton jousitus) Toyota Prado J120 3.0 D-4D (KDJ120, KDJ125) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousi (auton jousitus)
Kuinka vaihtaa Kierrejousen välikumi Toyota Prado J120 3.0 D-4D (KDJ120, KDJ125) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Kierrejousen välikumi
Työkalut
Vaihto: jousi – Toyota Prado J120. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 14
Yhdistelmäavain nro 17
Yhdistelmäavain nro 19
Yhdistelmäavain nro 22
Hylsyavain nro 12
Hylsyavain nro 14
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 19
Kuusiokolokärki nro H6.
Vannehylsy nro 21
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Meisti
Jakoavain
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: jousi – Toyota Prado J120. AUTODOCin vinkki:
  • Molemmat etujousituksen kierrejouset täytyy vaihtaa samaan aikaan.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla etujousituksen vasemmalle ja oikealle kierrejouselle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousi TOYOTA LAND CRUISER -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa TOYOTA LAND CRUISER -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 21.
  3. Vaihe 3
    TOYOTA LAND CRUISER Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jousi itse TOYOTA LAND CRUISER -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Toyota Prado J120
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa TOYOTA LAND CRUISER -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Jousi TOYOTA LAND CRUISER -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota öljypohjan alemman kannen kiinnittimet. Käytä hylsyä nro 12.
  7. Vaihe 7
    Poista öljypohjan kansi.
    Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto TOYOTA LAND CRUISER -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista joustintuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 9
    TOYOTA LAND CRUISER -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Löysää kiinnikkeet, jotka yhdistävät kallistuksenvaimentimen ja olka-akselin. Käytä hylsyä nro 17. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä kuusiokoloavainta nro H6.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi TOYOTA LAND CRUISER -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Ruuvaa irti kallistuksenvakaajan laakerin kannakkeiden kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 14.
  10. Vaihe 11
    TOYOTA LAND CRUISER Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kallistuksenvakaaja.
    Vaihto: jousi – Toyota Prado J120. Ammattilaiset suosittelevat:
    Varmista, että kallistuksenvakaaja on tuettu.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Jousi itse TOYOTA LAND CRUISER -autoon
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Puhdista joustintuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 13
    TOYOTA LAND CRUISER -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita iskunvaimentimen laakerin alaosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 19.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Jousi TOYOTA LAND CRUISER -autoon - vinkkejä
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kierreleuan väännintä.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset TOYOTA LAND CRUISER -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota kiinnityspultti. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
  15. Vaihe 16
    Irroita alempi tukivarsi olka-akselista.
    Vaihe 17.1
    Tee se itse -vaihto: TOYOTA LAND CRUISER (KDJ12_, GRJ12_) 3.0 D-4D (KDJ120, KDJ125, KDJ121) 2007 -auton Jousi - online-opas
    Puhdista joustintuen kiinnikkeet.
    Vaihe 17.2
    Kuinka vaihtaa Jousi TOYOTA LAND CRUISER -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa TOYOTA LAND CRUISER -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen jousen yläkiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 14. Irrota kiinnityspultti.
  17. Vaihe 19
    TOYOTA LAND CRUISER Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota joustintuen pohjaosa. Käytä sorkkarautaa.
  18. Vaihe 20
    Vaihtaa Jousi itse TOYOTA LAND CRUISER -autoon
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  19. Vaihe 21
    Kuinka poistaa TOYOTA LAND CRUISER -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vedä jousituksen ohjausvartta alas. Irroita joustintuki. Käytä sorkkarautaa.
  20. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Jousi TOYOTA LAND CRUISER -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: jousi – Toyota Prado J120. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto TOYOTA LAND CRUISER -autoon - lataa kuvitettu opas
    Purista jousi.
  22. Vaihe 24
    TOYOTA LAND CRUISER -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista iskunvaimentimen männänvarsi. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  23. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi TOYOTA LAND CRUISER -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä jakoavainta.
  24. Vaihe 26
    TOYOTA LAND CRUISER Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita yläjoustintuen laakeri. Käytä sorkkarautaa. Vapauta kierrejousi.
  25. Vaihe 27
    Vaihtaa Jousi itse TOYOTA LAND CRUISER -autoon
    Irroita jousi.
  26. Vaihe 28
    TOYOTA LAND CRUISER -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  27. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Jousi TOYOTA LAND CRUISER -autoon - vinkkejä
    Purista jousi.
  28. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset TOYOTA LAND CRUISER -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  29. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: TOYOTA LAND CRUISER (KDJ12_, GRJ12_) 3.0 D-4D (KDJ120, KDJ125, KDJ121) 2007 -auton Jousi - online-opas
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä jakoavainta. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 25 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: jousi – Toyota Prado J120. AUTODOC suosittelee:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  30. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Jousi TOYOTA LAND CRUISER -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Lopeta jousen painaminen.
  31. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa TOYOTA LAND CRUISER -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Poista asennettu joustintuki.
  32. Vaihe 34
    TOYOTA LAND CRUISER Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista joustintuen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa.
  33. Vaihe 35
    Vaihtaa Jousi itse TOYOTA LAND CRUISER -autoon
    Käsittele joustintuen asennuspaikat. Käytä kuparitahnaa.
  34. Vaihe 36
    Kuinka poistaa TOYOTA LAND CRUISER -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata TOYOTA LAND CRUISER (KDJ12_, GRJ12_) Jousi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
TOYOTA LAND CRUISER (KDJ12_, GRJ12_) Jousi vaihtaminen - online-opas
TOYOTA LAND CRUISER (KDJ12_, GRJ12_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jouset TOYOTA LAND CRUISER (KDJ12_, GRJ12_) 3.0 D-4D (KDJ120, KDJ125, KDJ121) - vaihto nõuanded
    Ajovalojen kunnostus | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Kierrejouset Toyota Prado J120 3.0 D-4D (KDJ120, KDJ125) - vaihtovinkit
    Kuinka kunnostaa vanteet | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - TOYOTA LAND CRUISER (KDJ12_, GRJ12_) 3.0 D-4D Takajouset & etujouset vaihto-opas
    Kuinka poistaa naarmut autosta | AUTODOCin vinkit
  • Etujouset & takajouset Toyota Prado J120 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Miten ja miksi tarkistaa öljyt | AUTODOCin vinkit