Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etujousi TOYOTA RAV 4 3 (XA30) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Vaihto: jousi – Toyota RAV4 III. Työkalut, joita saatat tarvita:
Vaihto: jousi – Toyota RAV4 III. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 22
Hylsyavain nro 14
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 19
Hylsyavain nro 22
Vannehylsy nro 21
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Yleiskäyttöinen hihnapyörän pidin
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Kaikki vaihdettavat osat – Jousi RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) -malliin ja muihin TOYOTA-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousi (auton jousitus) Toyota RAV4 III 2.2 D 4WD (ALA30_) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousi (auton jousitus)
Kuinka vaihtaa Jousi (auton jousitus) TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 -malliin – vinkkejä auton asianmukaiseen huoltoon
TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0
Vaihto: jousi – Toyota RAV4 III. Ammattilaiset suosittelevat:
  • Molemmat etujousituksen kierrejouset täytyy vaihtaa samaan aikaan.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla etujousituksen vasemmalle ja oikealle kierrejouselle.
  • Varoitus! Sammuta moottori ennen työn aloittamista – Toyota RAV4 III.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Kuinka vaihtaa Jousi Toyota RAV4 III 2005 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 1
    Avaa konepelti.
  2. Kuinka vaihtaa TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D 4WD (ALA30_) 2006 -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Toyota RAV4 III 2.0 4WD (ACA30_) 2007 Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 3
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  4. Vaihtaa Jousi itse TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 4WD (ZSA30_) 2008 -autoon
    Vaihe 4
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä.Käytä hylsyä nro 14.Käytä kiintolenkkiavainta.
  5. Kuinka poistaa TOYOTA RAV4 2.0 (ZSA35_) 2009 -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 5
    Tue pyörät kiiloilla.
  6. Kuinka vaihtaa Jousi TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2010 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 6
    Löysää pyörän asennuspultteja.Käytä vannehylsyä nro 21.
  7. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto Toyota RAV4 III 2.0 4WD 2011 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 7
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  8. TOYOTA RAV4 2012 -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 8
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Toyota RAV4 III
  9. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi Toyota RAV4 III 2013 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 9
    Irrota pyörä.
  10. TOYOTA RAV4 2.2 D 4WD (ALA30_) Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 10
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihtaa Jousi itse Toyota RAV4 III 2006 2.2 D 4WD (ALA30_) -autoon
    Vaihe 11
    Irroita mutteri ja irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko iskunvaimentimesta.Käytä hylsyä nro 17.Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 (ZSA35_) 2007 -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 12
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Kuinka vaihtaa Jousi TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2008 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 13
    Irroita jarruletkun kannatin iskunvaimentimesta.Käytä hylsyä nro 14.
  14. Vaiheittaiset suositukset Toyota RAV4 III 2009 2.0 (ZSA35_) -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 14
    Irroita johdot ja jarruletku iskunvaimentimessa olevasta pidikkeestä.
  15. Tee se itse -vaihto: TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D (ALA35_) 2010 -auton Jousi - online-opas
    Vaihe 15
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen.Käytä yhdistelmäavainta nro 22.Käytä hylsyä nro 22.Käytä kiintolenkkiavainta.Käytä kierreleuan väännintä.
  16. Kuinka vaihtaa Jousi Toyota RAV4 III 2005 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 16
    Tue olka-akseli.Käytä vaihteistonostinta.
  17. Kuinka vaihtaa TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D 4WD (ALA30_) 2006 -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 17
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  18. Toyota RAV4 III 2.0 4WD (ACA30_) 2007 Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 18
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike.
    AUTODOC suosittelee:
    Toyota RAV4 III – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  19. Vaihtaa Jousi itse TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 4WD (ZSA30_) 2008 -autoon
    Vaihe 19
    Irroita joustintuki.
  20. Kuinka poistaa TOYOTA RAV4 2.0 (ZSA35_) 2009 -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 20
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: jousi – Toyota RAV4 III. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  21. Kuinka vaihtaa Jousi TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2010 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 21
    Purista jousi.
  22. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto Toyota RAV4 III 2.0 4WD 2011 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 22
    Irrota joustintuen kiinnikkeen suojus.
  23. TOYOTA RAV4 2012 -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 23
    Käsittele jousijalka.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  24. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi Toyota RAV4 III 2013 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 24
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri.Käytä yleiskäyttöistä hihnapyörän pidintä.Käytä hylsyä nro 19.Käytä kiintolenkkiavainta.
  25. TOYOTA RAV4 2.2 D 4WD (ALA30_) Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 25
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  26. Vaihtaa Jousi itse Toyota RAV4 III 2006 2.2 D 4WD (ALA30_) -autoon
    Vaihe 26
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jousi – Toyota RAV4 III. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  27. RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 (ZSA35_) 2007 -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 27
    Vapauta kierrejousi.
  28. Kuinka vaihtaa Jousi TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2008 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 28
    Irroita jousi.
  29. Vaiheittaiset suositukset Toyota RAV4 III 2009 2.0 (ZSA35_) -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 29
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  30. Tee se itse -vaihto: TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D (ALA35_) 2010 -auton Jousi - online-opas
    Vaihe 30
    Purista jousi.
    Vaihe 31
    Asenna suojakumi ja pohjaanlyöntikumi iskunvaimentimeen.
  31. Kuinka vaihtaa Jousi Toyota RAV4 III 2005 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 32
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  32. Kuinka vaihtaa TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D 4WD (ALA30_) 2006 -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 33
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri.Käytä yleiskäyttöistä hihnapyörän pidintä.Käytä hylsyä nro 19.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 55 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: jousi – Toyota RAV4 III. AUTODOC suosittelee:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  33. Toyota RAV4 III 2.0 4WD (ACA30_) 2007 Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 34
    Lopeta jousen painaminen.
  34. Vaihtaa Jousi itse TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 4WD (ZSA30_) 2008 -autoon
    Vaihe 35
    Käsittele jousijalka.Käytä kuparitahnaa.
  35. Kuinka poistaa TOYOTA RAV4 2.0 (ZSA35_) 2009 -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 36
    Asenna joustintuen kiinnikkeen suojus.
  36. Kuinka vaihtaa Jousi TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2010 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 37
    Poista asennettu joustintuki.
  37. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto Toyota RAV4 III 2.0 4WD 2011 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 38
    Puhdista joustintuen asennuspaikat.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  38. TOYOTA RAV4 2012 -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 39
    Käsittele joustintuen asennuspaikat.Käytä kuparitahnaa.
  39. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi Toyota RAV4 III 2013 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 40
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
  40. TOYOTA RAV4 2.2 D 4WD (ALA30_) Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 41
    Kiinnitä iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnikkeet.Älä kiristä sitä.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni. Toyota RAV4 III
  41. Vaihtaa Jousi itse Toyota RAV4 III 2006 2.2 D 4WD (ALA30_) -autoon
    Vaihe 42
    Käsittele olka-akselin kiinnikeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  42. RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 (ZSA35_) 2007 -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 43
    Kiinnitä iskunvaimentimen jousi olka-akseliin.
  43. Kuinka vaihtaa Jousi TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2008 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 44
    Ruuvaa kiinnike kiinni, joka yhdistää iskunvaimentimen ja olka-akselin.Käytä hylsyä nro 22.Käytä yhdistelmäavainta nro 22.
  44. Vaiheittaiset suositukset Toyota RAV4 III 2009 2.0 (ZSA35_) -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 45
    Irroita olka-akselin alapuolella oleva tuki.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jousi – Toyota RAV4 III. Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  45. Tee se itse -vaihto: TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D (ALA35_) 2010 -auton Jousi - online-opas
    Vaihe 46
    Kiristä alemmat kiinnittimet, jotka yhdistävät iskunvaimentimen olka-akseliin.Käytä hylsyä nro 22.Käytä yhdistelmäavainta nro 22.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 100 Nm vääntömomentilla.
  46. Kuinka vaihtaa Jousi Toyota RAV4 III 2005 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 47
    Kiinnitä jarruletku joustintukeen.Kytke ABS-anturin johdon kiinnikkeet iskunvaimentimeen.
  47. Kuinka vaihtaa TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D 4WD (ALA30_) 2006 -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 48
    Kiinnitä jarruletkun kannatin iskunvaimentimeen.Käytä hylsyä nro 14.Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihe 49
    Asenna kallistuksenvakaajan yhdystanko paikoilleen.
    Vaihe 50
    Kiristä kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen.Käytä hylsyä nro 17.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 65 Nm vääntömomentilla.
  48. Toyota RAV4 III 2.0 4WD (ACA30_) 2007 Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 51
    Käsittele iskunvaimentimen kiinnikkeet.Käytä kuparitahnaa.
  49. Vaihtaa Jousi itse TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 4WD (ZSA30_) 2008 -autoon
    Vaihe 52
    Käsittele jarrulevyn ja pyörän vanteen kosketuspinta.Käytä kuparitahnaa.
  50. Kuinka poistaa TOYOTA RAV4 2.0 (ZSA35_) 2009 -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 53
    Puhdista jarrulevyn pinta.Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jousi – Toyota RAV4 III. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  51. Kuinka vaihtaa Jousi TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2010 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 54
    Asenna pyörä.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni. Toyota RAV4 III
  52. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto Toyota RAV4 III 2.0 4WD 2011 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 55
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni.Käytä vannehylsyä nro 21.
  53. TOYOTA RAV4 2012 -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 56
    Kiristä iskunvaimentimen laakerin yläosan kiinnikkeet.Käytä hylsyä nro 14.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 35 Nm vääntömomentilla.
  54. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi Toyota RAV4 III 2013 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 57
    Laske auto ja kiristä pyörän pultit ristikkäin.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 120 Nm vääntömomentilla.
  55. TOYOTA RAV4 2.2 D 4WD (ALA30_) Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 58
    Poista tunkit ja kiilat.
  56. Vaihtaa Jousi itse Toyota RAV4 III 2006 2.2 D 4WD (ALA30_) -autoon
    Vaihe 59
    Ota suojapeite pois.
  57. RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 (ZSA35_) 2007 -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 60
    Sulje konepelti.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) Jousi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

• - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) Jousi vaihtaminen - online-opas
TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Kierrejousi TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D (ALA35_) - vaihto nõuanded
    Kuinka valita auto | AUTODOCIN vinkit
  • Vaihtaa Etujouset ja takajouset Toyota RAV4 III 2.2 D 4WD (ALA30_) - vaihtovinkit
    Kuinka vaihtaa pyöränpultti | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 4WD (ACA30_) Jouset vaihto-opas
    Jousituksen holkkien vaihto | AUTODOCin vinkit
  • Kierrejousi Toyota RAV4 III vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 suosituinta joululahjaa autoharrastajalle | AUTODOC