Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW GOLF III (1H1) 1.9 TD, GTD, VW GOLF III (1H1) 1.9 TDI, VW GOLF III (1H1) 1.4, VW GOLF III (1H1) 1.6, VW GOLF III (1H1) 1.8, VW GOLF III (1H1) 1.8, VW GOLF III (1H1) 1.8 Syncro (1HX1), VW GOLF III (1H1) 2.0, VW GOLF III (1H1) 2.0 GTI 16V, VW GOLF III (1H1) 1.4, VW GOLF III (1H1) 2.8 VR6, VW GOLF III (1H1) 2.9 VR6 Syncro (1HX1), VW GOLF III (1H1) 1.6, VW GOLF III (1H1) 2.0 Syncro (1HX1), VW GOLF III (1H1) 1.9 TDI Syncro (1HX1), VW GOLF III (1H1) 1.9 TDI, VW GOLF III (1H1) Citystromer, VW GOLF III (1H1) 1.9 SDI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa jousijalan tukilaakeri VOLKSWAGEN GOLF 3 (1H1) -merkkiseen autoon [AUTODOC]

Kuinka vaihtaa jousijalan tukilaakeri eteen VW Golf 3-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jousijalan Tukilaakeri GOLF III (1H1) -malliin ja muihin VW-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri Golf 3 2.8 VR6 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakeri
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakerin korjaussarja Golf 3 2.8 VR6 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakerin korjaussarja
Kuinka vaihtaa Rullalaakeri, jousijalkalaakeri Golf 3 2.8 VR6 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Rullalaakeri, jousijalkalaakeri
Kuinka vaihtaa Tukirengas, jousijalan tukilaakeri Golf 3 2.8 VR6 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Tukirengas, jousijalan tukilaakeri
Kuinka vaihtaa Joustintuen kiinnitys Golf 3 2.8 VR6 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuen kiinnitys
Työkalut
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW Golf 3. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 10
14,5 mm iskunvaimentimen mutterin hylsy
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
Kuusiokolokärki nro H6.
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW Golf 3. Ammattilaiset suosittelevat:
  • Etujousituksen oikean ja vasemman joustintuen laakerit vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki etujoustintukien kiinnikkeet täytyy vaihtaa samanaikaisesti.
  • Huom! Kaikki työ VW Golf 3 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    VW GOLF Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW GOLF -autoon
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tue pyörät kiiloilla.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  8. Vaihe 8
    VW GOLF -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW Golf 3. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri VW GOLF -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota pyörä.
  10. Vaihe 10
    Puhdista kannakkeen kiinnike, joka yhdistää jarruletkun joustintukeen.
    Vaihe 11
    VW GOLF Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW GOLF -autoon
    Irroita jarruletkun kannatin iskunvaimentimesta. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 13
    VW GOLF -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarruletkun pidike.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW GOLF -autoon - vinkkejä
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset VW GOLF -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: VW GOLF III (1H1) 1.8 1997 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Irrota kiinnitysruuvit.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW Golf 3. AUTODOC suosittelee:
    Välttääksesi loukkaantumiset pidä joustintuesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja.
  18. Vaihe 19
    VW GOLF Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita joustintuki.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW GOLF -autoon
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW Golf 3. Vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Purista jousi.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä 14,5 mm iskunvaimentimen mutterin hylsyä. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 24
    VW GOLF -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW Golf 3. AUTODOCin vinkki:
    Tarkasta iskunvaimentimen pölysuojan ja pohjaanlyöntikumin kunto. Vaihda tarvittaessa.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri VW GOLF -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  25. Vaihe 26
    VW GOLF Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä 14,5 mm iskunvaimentimen mutterin hylsyä. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW Golf 3. Vinkki:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW GOLF -autoon
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
  27. Vaihe 28
    VW GOLF -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Lopeta jousen painaminen.
  28. Vaihe 29
    Poista asennettu joustintuki.
    Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW GOLF -autoon - vinkkejä
    Puhdista joustintuen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  29. Vaihe 31
    Vaiheittaiset suositukset VW GOLF -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW GOLF III (1H1) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW GOLF III (1H1) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
VW GOLF III (1H1) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri VW GOLF III (1H1) 1.8 - vaihto nõuanded
    5 yleisintä virhettä itse tehdyn öljynvaihdon aikana | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarin yläpään laakeri Golf 3 2.8 VR6 - vaihtovinkit
    Kuinka korjata puskuri itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW GOLF III (1H1) 2.0 Iskarin yläpää vaihto-opas
    5 työkalua, jotka tekevät auton korjaamisesta uskomattoman helppoa | AUTODOCin vinkit
  • Kääntölaakeri Golf 3 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä virhettä moottoritilassa työskenneltäessä | AUTODOCin vinkit