Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW GOLF VI (5K1) 1.6 MultiFuel, VW GOLF VI (5K1) 2.0 R 4motion, VW GOLF VI (5K1) 1.2 TSI, VW GOLF VI (5K1) 2.0 GTi, VW GOLF VI (5K1) 1.4, VW GOLF VI (5K1) 1.6, VW GOLF VI (5K1) 1.4 TSI, VW GOLF VI (5K1) 1.4 TSI, VW GOLF VI (5K1) 2.0 TDI, VW GOLF VI (5K1) 2.0 TDI, VW GOLF VI (5K1) 2.0 TDI, VW GOLF VI (5K1) 1.6 BiFuel, VW GOLF VI (5K1) 2.0 GTi, VW GOLF VI (5K1) 1.6 TDI, VW GOLF VI (5K1) 2.0 TDI 4motion, VW GOLF VI (5K1) 2.0 TDI, VW GOLF VI (5K1) 1.2 TSI, VW GOLF VI (5K1) 2.0 R 4motion, VW GOLF VI (5K1) 1.6 TDI, VW GOLF VI (5K1) 1.8 TSI, VW GOLF VI (5K1) Blue E-Motion, VW GOLF VI (5K1) 2.5 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihdat joustintuet VW GOLF 6 (5K1) -autoon [OHJEVIDEO AUTODOC]

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen VW Golf 6-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet GOLF VI (5K1) -malliin ja muihin VW-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Golf 6 1.6 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Golf 6 1.6 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – VW Golf 6. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
12-kulmainen hylsy nro 24
Kuusiokolokärki nro H6.
XZN-hylsy nro 6
Iskunvaimentimen hylsy
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Tasataltta
Vasara
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – VW Golf 6. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: joustintuen – VW Golf 6. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  3. Vaihe 3
    VW GOLF Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW GOLF -autoon
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: joustintuen – VW Golf 6. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita navan laakerin suojus.
    Huomio!
    Joissakin autoissa ei ole pyörän pölysuojia.
  8. Vaihe 8
    VW GOLF -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna pyörä.
    Vaihto: joustintuen – VW Golf 6. AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät loukkaantumiset, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat kiinnityspultteja.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet VW GOLF -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni. Käytä vannehylsyä nro 17.
  10. Vaihe 10
    VW GOLF Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Löystytä pyörännavan pulttia. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 24. Käytä kierreleuan väännintä.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW GOLF -autoon
    Irrota tuulilasin ritilän tiiviste. Nosta muovista konepellin ritilää.
  12. Vaihe 12
    VW GOLF -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW GOLF -autoon - vinkkejä
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW Golf 6
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset VW GOLF -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota pyörä.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: VW GOLF VI (5K1) 1.4 TSI 2010 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita johdot ja jarruletku iskunvaimentimessa olevasta pidikkeestä. Käytä sorkkarautaa.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät vakaajan yhdystangon joustintukeen ja ne, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita mutteri ja irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko iskunvaimentimesta. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä XZN-hylsyä nro 6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 18
    VW GOLF Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 24.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW GOLF -autoon
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät pallonivelen jousen ohjausvarteen. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita pallonivel tukivarresta. Käytä sorkkarautaa.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 18. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  23. Vaihe 23
    VW GOLF -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Madalla vaihteistonostinta 10–15 cm.
    Vaihto: joustintuen – VW Golf 6. AUTODOCin vinkki:
    Laske hydraulista vaihteistonostinta vähitellen ilman nykäisyjä, jotta et vaurioita yksiköiden mekanismeja.
  24. Vaihe 24
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet VW GOLF -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita vetoakseli pyöränkotelosta.
  25. Vaihe 25
    VW GOLF Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen. Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihe 26
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW GOLF -autoon
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
  27. Vaihe 27
    VW GOLF -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
    Vaihto: joustintuen – VW Golf 6. Ammattilaiset suosittelevat:
    Varmista, että ohjausnivel ei pysyy kuormitettuna.
  28. Vaihe 28
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW GOLF -autoon - vinkkejä
    Irroita iskunvaimentimen jousen yläkiinnikkeet.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW Golf 6
  29. Vaihe 29
    Vaiheittaiset suositukset VW GOLF -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita joustintuki.
  30. Vaihe 30
    Tee se itse -vaihto: VW GOLF VI (5K1) 1.4 TSI 2010 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – VW Golf 6. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  31. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Purista jousi.
  32. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista iskunvaimentimen männänvarren kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  33. Vaihe 33
    VW GOLF Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  34. Vaihe 34
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW GOLF -autoon
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
  35. Vaihe 35
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vapauta kierrejousi.
  36. Vaihe 36
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jousi.
  37. Vaihe 37
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – VW Golf 6. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  38. Vaihe 38
    VW GOLF -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW GOLF VI (5K1) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW GOLF VI (5K1) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
VW GOLF VI (5K1) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW GOLF VI (5K1) 1.4 TSI - vaihto nõuanded
    Jäähdytysnesteiden vertailutesti | AUTODOC
  • Vaihtaa Iskarit Golf 6 1.6 TDI - vaihtovinkit
    5 asiaa, joita ei pidä tehdä automatisoidulla manuaalivaihteistolla | AUTODOC
  • Huolto vinkit - VW GOLF VI (5K1) 2.0 TDI Iskari vaihto-opas
    Miten avata auto ilman avaimia | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Golf 6 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä, jos moottorin merkkivalo syttyy | AUTODOCin vinkit