Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.9 TDI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.6 FSI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 TDI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.6, VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 FSI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.9 TDI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 TDI 16V, VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.9 TDI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 TDI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 EcoFuel, VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.4 TSI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.4 TSI, VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.4 TSI EcoFuel Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takaiskunvaimentimet VW TOURAN 1 (1T1, 1T2) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa iskunvaimentimet taakse VW Touran 1T1 1T2-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet TOURAN (1T1, 1T2) -malliin ja muihin VW-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Touran 1t1 1t2 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Touran 1t1 1t2 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Joustintuki
Työkalut
Vaihto: iskunvaimentimet – VW Touran 1T1 1T2. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Vasara
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Iskunvaimentimen hylsy DD №6
Ruuvipuristin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: iskunvaimentimet – VW Touran 1T1 1T2. Ammattilaiset suosittelevat:
  • Molemmat takajousituksen iskunvaimentimet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla takajousituksen oikean ja vasemman iskunvaimentimen kohdalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: iskunvaimentimet – VW Touran 1T1 1T2. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW TOURAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa VW TOURAN -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    VW TOURAN Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW TOURAN -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: iskunvaimentimet – VW Touran 1T1 1T2. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa VW TOURAN -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW TOURAN -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto VW TOURAN -autoon - lataa kuvitettu opas
    Tee merkki camber-kulman säätöpulttiin.
  8. Vaihe 8
    VW TOURAN -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita tukivarren kiinnikkeet akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet VW TOURAN -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
  10. Vaihe 10
    VW TOURAN Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista pakokaasujärjestelmän kiinnike. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW TOURAN -autoon
    Irrota pakokaasujärjestelmän kiinnike. Käytä sorkkarautaa.
  12. Vaihe 12
    VW TOURAN -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnityspultti. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW TOURAN -autoon - vinkkejä
    Irroita varren alapuolella oleva tuki.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: iskunvaimentimet – VW Touran 1T1 1T2. Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset VW TOURAN -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jousi.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 TDI 2009 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW TOURAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kierreleuan väännintä.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa VW TOURAN -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kierreleuan väännintä.
    Vaihto: iskunvaimentimet – VW Touran 1T1 1T2. AUTODOC suosittelee:
    Pidä iskunvaimentimesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja, jotta vältät loukkaantumiset.
  18. Vaihe 18
    VW TOURAN Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita iskunvaimennin.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW TOURAN -autoon
    Laita iskunvaimennin kiinni ruuvipuristimeen.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa VW TOURAN -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita iskunvaimentimen tukilaakerin kiinnitysmutteri. Käytä sorkkarautaa.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW TOURAN -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista iskunvaimentimen männänvarren kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto VW TOURAN -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita iskunvaimentimen männänvarren kiinnikkeet. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD№6. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 23
    VW TOURAN -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
    Vaihto: iskunvaimentimet – VW Touran 1T1 1T2. AUTODOCin vinkki:
    Tarkasta iskunvaimentimen pölysuojan ja pohjaanlyöntikumin kunto. Vaihda tarvittaessa.Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  24. Vaihe 24
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet VW TOURAN -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  25. Vaihe 25
    VW TOURAN Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren yläosan kiinnikkeet. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD№6. Käytä hylsyä nro 17. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 25 Nm vääntömomentilla.
  26. Vaihe 26
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW TOURAN -autoon
    Käsittele iskunvaimentimen varren kiinnike. Käytä kuparitahnaa.
  27. Vaihe 27
    VW TOURAN -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna iskunvaimentimen tukilaakerin kiinnitysmutteri.
  28. Vaihe 28
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW TOURAN -autoon - vinkkejä
    Vapauta ruuvipuristin ja ota iskunvaimennin irti.
  29. Vaihe 29
    Vaiheittaiset suositukset VW TOURAN -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista iskunvaimentimen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW TOURAN (1T1, 1T2) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW TOURAN (1T1, 1T2) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
VW TOURAN (1T1, 1T2) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 TDI - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos TPMS-valo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Touran 1t1 1t2 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Tunkin kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 TDI 16V Iskari vaihto-opas
    Kuinka poistaa naarmut auton muovipinnoista | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Touran 1t1 1t2 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä jos hihna vinkuu | AUTODOCin vinkit