Milloin vaihtaa Jarruletku SKODA ROOMSTER -autossa
Osakategorian Jarruletku suositeltu vaihtoväli: 50000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SKODA ROOMSTER Praktik (5J) 1.4 TDI, SKODA ROOMSTER Praktik (5J) 1.4 TDI, SKODA ROOMSTER Praktik (5J) 1.4, SKODA ROOMSTER Praktik (5J) 1.2, SKODA ROOMSTER Praktik (5J) 1.6 TDI, SKODA ROOMSTER Praktik (5J) 1.2 TDI, SKODA ROOMSTER Praktik (5J) 1.2 TSI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Jarruletku ROOMSTER Praktik (5J) -malliin ja muihin SKODA-malleihin
Kuinka vaihtaa Jarruletku Skoda Roomster Praktik 1.4 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Jarruletku
Kuinka vaihtaa Pidike, jarruletku Skoda Roomster Praktik 1.4 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pidike, jarruletku
Kuinka vaihtaa Pidike, jarruletku Skoda Roomster Praktik 1.4 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pidike, jarruletku
Työkalut
Vaihto: jarruletku – SKODA ROOMSTER Praktik (5J). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 11
Hylsyavain nro 11
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Jarrujen ilmaussarja
Kuminuija
Nestesäiliö
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: jarruletku – SKODA ROOMSTER Praktik (5J). Ammattilaiset suosittelevat:
  • Vaihtotoimenpide on identtinen samalla akselilla olevien oikean ja vasemman jarruletkun suhteen.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jarruletku – SKODA ROOMSTER Praktik (5J). Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Jarruletku SKODA ROOMSTER -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa SKODA ROOMSTER -auton Jarruletku – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 4
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 5
    SKODA ROOMSTER Jarruletku vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. SKODA ROOMSTER Praktik (5J)
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Jarruletku itse SKODA ROOMSTER -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa SKODA ROOMSTER -auton Jarruletku - helposti seurattavat online-ohjeet
    Laita alapuolelle astia, johon keräät jarrunesteen.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Jarruletku SKODA ROOMSTER -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista alue, jossa jarruletku on liitetty jarrusatulaan ja jarrupiirin putkeen. Käytä teräsharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    Vaihto: jarruletku – SKODA ROOMSTER Praktik (5J). AUTODOCin vinkki:
    Kun olet levittänyt aineen, odota muutama minuutti.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarruletku-osien vaihto SKODA ROOMSTER -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kiinnike, joka liittää jarruletkun iskunvaimentimeen. Käytä sorkkarautaa.
  8. Vaihe 10
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta.
    Vaihe 11
    SKODA ROOMSTER -auton Jarruletku: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarruletku jarrusatulasta. Käytä hylsyä nro 11. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarruletku SKODA ROOMSTER -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Ruuvaa irti kiinnike, joka liittää jarruletkun jarrupiirin putkeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 11.
  10. Vaihe 13
    SKODA ROOMSTER Jarruletku vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Poista jarruletku.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Jarruletku itse SKODA ROOMSTER -autoon
    Ruuvaa jarruletku kiinni jarrupiirin putkeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 11. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 15 Nm vääntömomentilla.
  12. Vaihe 15
    SKODA ROOMSTER -auton Jarruletku: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kiristä kiinnike, joka yhdistää jarrujohdon jarrusatulaan. Käytä hylsyä nro 11. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 30 Nm vääntömomentilla.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Jarruletku SKODA ROOMSTER -autoon - vinkkejä
    Puhdista jarruletkun asennuskohta jarrupiirin putkessa. Puhdista jarruletkun asennuskohta jarrusatulassa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jarruletku – SKODA ROOMSTER Praktik (5J). Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset SKODA ROOMSTER -auton Jarruletku-osien tee se itse -vaihtoon
    Kiinnitä jarruletku joustintukeen.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: SKODA ROOMSTER Praktik (5J) 1.6 TDI 2012 -auton Jarruletku - online-opas
    Kiinnitä jarruletkun tukirengas. Käytä kuminuijaa.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Jarruletku SKODA ROOMSTER -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota jarrun ilmausruuvi. Käytä yhdistelmäavainta nro 11.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SKODA ROOMSTER Praktik (5J) Jarruletku itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SKODA ROOMSTER Praktik (5J) Jarruletku vaihtaminen - online-opas
SKODA ROOMSTER Praktik (5J) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarruletku SKODA ROOMSTER Praktik (5J) 1.6 TDI - vaihto nõuanded
    4 syytä, miksi moottorin merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Jarruletku Skoda Roomster Praktik 1.4 TDI - vaihtovinkit
    Kuinka korjata auto AUTODOC CLUBin avulla
  • Huolto vinkit - SKODA ROOMSTER Praktik (5J) 1.2 Jarruletku vaihto-opas
    Kuinka säästää rahaa auton osia ostaessa
  • Jarruletku Skoda Roomster Praktik vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka kiillottaa renkaat | AUTODOCin vinkit