Kysy kysymyksiä tai jaa korjauskokemuksesi autofoorumilla. Tilaa päivitykset, jotta et missaa uusia oppaita.
Voit ladata sovelluksen:
Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja
Voidaanko moottori korjata ylikuumenemisen jälkeen?
Jos kampikammio ja sylinterikannen seinät ovat tuhoutuneita, korjaus ei ole mahdollinen toimenpide. Pienen vahingon yhteydessä sylinteri-mäntä ryhmän elementit tulee vaihtaa. Jotta vältyttäisiin toiselta ylikuumenemiselta, on tärkeää korjata moottorin jäähdytysjärjestelmän toimintahäiriöt.
Moottorin kunnon palauttaminen vai kokonainen vaihto: kumpi on järkevämpää?
Moottorin kunnon palauttamisen ja vaihdon kulu on usein samankaltainen. Moottorin korjaus on aikaa ja vaivaa vievää työtä. Se on suositeltavaa vain silloin, kun osat ovat vahingoittuneita. Asiantuntijat tulevat tarkistamaan koko kokoonpanon ja poistamaan tunnistetut virheet. Moottorin vaihto tehdään, jos suurin osa sen osista ovat vioittuneita. Tämä ei vie paljoakaan aikaa. Vanhemmille autoille ei ole kuitenkaan saatavilla uusia moottoreita. Tässä tapauksessa käytetyn moottorin asentaminen tulee lyhyemmän käyttöiän riskin kanssa samassa pakkauksessa.
Onko moottorin korjaus mahdollista paineiskusta syntyneen vahingon jälkeen?
Paineisku on paineaalto, joka johtaa liittävien sauvojen ja kampikammion turmeltumiseen, ja männän iskun häiriintymiseen. Moottori tulee palauttaa kuntoon vaihdattamalla vahingoittuneet osat korjauspajalla. Teknikot tulevat myös tarkistamaan venttiilikoneiston ja tarvittaessa asentamaan uudet komponentit. Jos sylinterikansi on tuhoutunut, uuden moottorin asentaminen saattaa olla pakollista.