
Kysy kysymyksiä tai jaa korjauskokemuksesi autofoorumilla. Tilaa päivitykset, jotta et missaa uusia oppaita.
Seuraa kuluja, hallinnoi huoltotietoja, aikatauluta vaihdot ja paljon muuta.
BMW-autoilla on erinomainen maine: ne ovat mukavia, tehokkaita ja kuuluisia hyvästä ohjattavuudestaan ja suorituskyvystään. Auton huolto, samoin kuin merkin mallit, ovat melko kalliita. Korjauksesta on kuitenkin mahdollista säästää. Meillä on tietoa näiden autojen heikoista kohdista sekä tee se itse -BMW-korjaus- ja huolto-oppaita.
Moottori
Moottoreiden ja niiden tukilaitteiden viat vaihtelevat malleittain. Jäähdytysjärjestelmän yleisimpiä ongelmia ovat jäähdyttimen vuotaminen ja termostaatin vioittuminen. Nämä viittaavat etenkin BMW 5-sarjaan (E39) ja X5 (E53). Jäähdytysaineen vuoto viittaa vialliseen auton osaan. Voit asentaa uudet komponentit ilman autokorjaamolla käymistä. Lataa ilmaisia AUTODOC Club -oppaita liittyen tee se itse BMW-korjaukseen ja huoltoon juuri nyt, ja vaihda osat itse. Voit myös tutkia järjestelmän haaraputket ja jäähdyttimen kiinnikkeet: ne saattavat myös vaatia vaihtoa.
Tämän merkin malleihin asennetut moottorit ovat hyvin herkkiä laadulle ja ajalliselle kulutustavaroiden ja komponenttien vaihtamiselle. Pystyt helposti vaihtamaan öljyn ja öljynsuodattimen autostasi kotoa käsin kuvitettujen PDF-oppaidemme avulla liittyen BMW korjaukseen.
Huonolaatuisen polttoaineen käyttö johtaa nopeaan katalysaattorin kulumiseen. Sen huonomman toiminnan merkkejä ovat tehon ja suorituskyvyn menetys ja vaikeudet moottorin käynnistyksessä. On erittäin tärkeää reagoida ajoissa ja poistaa ongelma: keraaminen pöly viallisesta osasta saattaa johtaa sylinteriseinän hankautumiseen. Katalysaattorin vaihtaminen tulisi jättää autokorjaamon asiantuntijoiden hoidettavaksi.
Alusta
Tämän järjestelmän viat vaihtelevat malleittain. Esimerkiksi BMW 3-sarjan (E46) jousitusjärjestelmälle on ominaista taka-akselin jousien ja etuakselin pallonivelten nopea vioittuminen. Nopea holkkien kuluminen on tyypillistä 1 sarjan hatchbackissa (E87) takajousituksessa: uudet komponentit tulisi asentaa joka 80 000-120 000 km välein, kun taas iskunvaimentimet etujousituksessa saattavat vaatia huomiota jo 25 000 km jälkeen. Jotkut mallit, kuten BMW 5-sarja (F10), kärsivät nopeasta navan laakerien kulumasta aggressiivisen ajon johdosta. Tämä pätee etenkin matalatehoisiin versioihin. Voit poistaa kaikki yllä mainitut viat vaihe-vaiheelta video-oppaidemme avulla liittyen BMW-korjaukseen.
Valaistusjärjestelmä
Tämän merkin autot saattavat kokea ongelmia ulkoisten valaistuksen yksiköiden ulkonäön tai käytön kanssa. Esimerkiksi 5-sarjan (F10)- tai X5 (E70)-autojen ajovalojen koverat linssit voivat haljeta. Se voi johtua muovin laadusta. Tässä tapauksessa vain komponenttien vaihtaminen tulee auttamaan. Voit tehdä sen itse video-oppaiden avulla. Huomaa, että ajovalot tulisi säätää vaihdon jälkeen.