/8
HECKFLOSSE
PONTON
170
HENSCHEL
PULLMANN
Kysy kysymyksiä tai jaa korjauskokemuksesi autofoorumilla. Tilaa päivitykset, jotta et missaa uusia oppaita.
Voit ladata sovelluksen:
Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja
Mercedes-Benz-autoista on tullut esimerkki erinomaisesta laadusta ja teknisestä täydellisyydestä monille ihmisille. Toisaalta taas, mitä monimutkaisempi yksiköiden ja kokoonpanojen rakenne on, sitä kalliimpaa on myös niiden korjaus. Voit kuitenkin säästää rahaa joidenkin osien vaihtamisessa, jos teet sen itse. Tietoa auton virheistä, joita voit poistaa itse, sekä vinkkejä liittyen Mercedes-Benz-autojen tee se itse -korjaukseen ja -huoltoon ovat saatavilla alla.
Alusta
Joidenkin autojen heikko kohta on etujousituksen jousikuppi. Tämä viittaa etenkin Mercedes-Benz E-luokan autoihin (W210). Jousikupin ollessa hitsattuna ajoneuvon koriin, uuden osan asentaminen vaatii asiantuntijoiden apua. Voit kuitenkin vaihtaa jouset ja iskunvaimentimet omin käsin noudattamalla Mercedes-Benz-autojen korjaus- ja huolto-opasta vaihe vaiheelta.
Kompressori on ilmajousituksen tärkeä osa. Jos ajokorkeus on huomattavasti matalampi, tämä komponentti on todennäköisesti rikki. Tähän ongelmaan on kaksi ratkaisua: voit ottaa yhteyttä huoltokeskukseen korjauttaaksesi kompressorisi tai yrittää vaihtaa viallisen komponentin kotoa käsin ladattuasi vaihe vaiheelta -video-oppaan Mercedes-Benz-autojen huoltamiseen AUTODOC Clubista ilmaiseksi.
Pneumaattiset sylinterit voivat myös vioittua. Ne voidaan palauttaa: ota vain yhteyttä erikoistuneeseen keskukseen ja vaihdata vahingoittunut sylinteri ilmatiiviisti suljettuun lisämaksusta. Muista: näiden komponenttien ajoissa tehty puhdistus voi lisätä huomattavasti niiden käyttöikää. Purkaaksesi ja asentaaksesi oikein auton osia, lataa kuvitettu PDF-muodossa oleva opas Mercedes-Benz-auton korjaamista varten.
Moottori
4- ja 6-sylinteriset rivimoottorit, joita käytetään Mercedes-Benz C-luokassa (W202) ja E-luokassa (W210), ovat alttiita sylinterikannen epämuodostumiseen. Tämä johtaa moottorin tiivisteiden vioittumiseen, öljyn vuotamiseen sylinterikannen ja sylinterilohkon nivelessä sekä pakosarjan takaosan rikkoutumiseen. Jos tämä pätee, ota yhteyttä asiantuntijoihin. Heidän tulisi purkaa moottori, hioa kannen ja venttiilin istukat, sekä vaihtaa kaikki tiiviste-elementit.
Voit kuitenkin hidastaa tuhoavia prosesseja noudattamalla muutamaa yksinkertaista vinkkiä. Taataksesi oikeanlaisen moottorin jäähdytyksen, suosittelemme, että peset jäähdyttimen kerran vuodessa, tarkistat ajoissa pää- ja lisätuulettimien toiminnan sekä tutkit silmämääräisesti käyttöhihnat.
Nokka-akselin säätömagneetti rikkoutuu usein Mercedes-Benz ML-luokan autoissa ja C-luokan malleissa, joissa on V6-moottori. Vaihtaaksesi magneetin, käytä apuna käsikirjojamme ja video-oppaitamme liittyen Mercedes-Benz-autojen tee se itse -korjaukseen ja huoltoon.