MERCEDES-BENZ korjausopas

MERCEDES-BENZ-merkkisen auton korjausohjeet ja ohjevideot

Kuinka korjaat MERCEDES-BENZ-merkkisen auton: valitset vain joko mallin tai auton osan
Merkki
Malli
Autonosakategoria
MERCEDES-BENZ korjaaminen tee itse: vaiheittainen opas

MERCEDES-BENZ Ohjevideot

  • Video-oppaat MERCEDES-BENZ-korjauksesta
    Kuinka vaihtaa etupyörän laakerit MERCEDES-BENZ M W163 -merkkiseen autoon OHJEVIDEO | AUTODOC
  • Video-oppaat MERCEDES-BENZ-korjauksesta
    Kuinka vaihtaa öljynsuodatin ja moottoriöljy MERCEDES-BENZ С W203 -merkkiseen autoon
  • Video-oppaat MERCEDES-BENZ-korjauksesta
    Kuinka vaihtaa raitisilmasuodatin MERCEDES-BENZ M W163 -merkkiseen autoon OHJEVIDEO | AUTODOC
  • Video-oppaat MERCEDES-BENZ-korjauksesta
    Kuinka vaihtaa polttoainesuodatin MERCEDES-BENZ M W163 -merkkiseen autoon OHJEVIDEO | AUTODOC
  • Video-oppaat MERCEDES-BENZ-korjauksesta
    Kuinka vaihtaa raitisilmasuodatin MERCEDES-BENZ E (W210) -merkkiseen autoon [OHJEVIDEO AUTODOC]
  • Video-oppaat MERCEDES-BENZ-korjauksesta
    Kuinka vaihtaa etualatukivarsi MERCEDES-BENZ E (W210) -merkkiseen autoon [OHJEVIDEO AUTODOC]
  • Video-oppaat MERCEDES-BENZ-korjauksesta
    Kuinka vaihtaa sytytystulpat MERCEDES-BENZ A160 (W168) -merkkiseen autoon [OHJEVIDEO AUTODOC]
  • Video-oppaat MERCEDES-BENZ-korjauksesta
    Kuinka vaihtaa raidetangon pää MERCEDES-BENZ M W163 merkkiseen autoon OHJEVIDEO | AUTODOC
  • Video-oppaat MERCEDES-BENZ-korjauksesta
    Kuinka vaihtaa jarruletku MERCEDES-BENZ A160 1 (W168) -merkkiseen autoon [OHJEVIDEO AUTODOC]
  • Video-oppaat MERCEDES-BENZ-korjauksesta
    Kuinka vaihtaa takajousi MERCEDES-BENZ E (W210) -merkkiseen autoon [OHJEVIDEO AUTODOC]
  • Video-oppaat MERCEDES-BENZ-korjauksesta
    Kuinka vaihtaa Etuiskunvaimentimet MERCEDES-BENZ M W163 merkkiseen autoon [OHJEVIDEO]
  • Video-oppaat MERCEDES-BENZ-korjauksesta
    Kuinka vaihtaa takakoiranluu yhdystanko MERCEDES-BENZ E (W210) -merkkiseen autoon [AUTODOC]
  • Video-oppaat MERCEDES-BENZ-korjauksesta
    Kuinka vaihtaa etujousijalan tukilaakeri MERCEDES-BENZ A160 (W168) -merkkiseen autoon
  • Video-oppaat MERCEDES-BENZ-korjauksesta
    Kuinka vaihtaa ilmansuodatin MERCEDES-BENZ M W163 -merkkiseen autoon OHJEVIDEO | AUTODOC
  • Video-oppaat MERCEDES-BENZ-korjauksesta
    Kuinka vaihtaa etu pyyhkijänsulat MERCEDES-BENZ M W163 -merkkiseen autoon OHJEVIDEO | AUTODOC
  • Video-oppaat MERCEDES-BENZ-korjauksesta
    Kuinka vaihta moottoriöljy ja öljynsuodatin MERCEDES-BENZ M W163 -merkkiseen autoon

MERCEDES-BENZ-merkkisen auton osien tee se itse -vaihtaminen

Tee se itse -Mercedes-Benz-korjaus: yleiset viat

Mercedes-Benz-autoista on tullut esimerkki erinomaisesta laadusta ja teknisestä täydellisyydestä monille ihmisille. Toisaalta taas, mitä monimutkaisempi yksiköiden ja kokoonpanojen rakenne on, sitä kalliimpaa on myös niiden korjaus. Voit kuitenkin säästää rahaa joidenkin osien vaihtamisessa, jos teet sen itse. Tietoa auton virheistä, joita voit poistaa itse, sekä vinkkejä liittyen Mercedes-Benz-autojen tee se itse -korjaukseen ja -huoltoon ovat saatavilla alla.

Alusta

Joidenkin autojen heikko kohta on etujousituksen jousikuppi. Tämä viittaa etenkin Mercedes-Benz E-luokan autoihin (W210). Jousikupin ollessa hitsattuna ajoneuvon koriin, uuden osan asentaminen vaatii asiantuntijoiden apua. Voit kuitenkin vaihtaa jouset ja iskunvaimentimet omin käsin noudattamalla Mercedes-Benz-autojen korjaus- ja huolto-opasta vaihe vaiheelta.

Kompressori on ilmajousituksen tärkeä osa. Jos ajokorkeus on huomattavasti matalampi, tämä komponentti on todennäköisesti rikki. Tähän ongelmaan on kaksi ratkaisua: voit ottaa yhteyttä huoltokeskukseen korjauttaaksesi kompressorisi tai yrittää vaihtaa viallisen komponentin kotoa käsin ladattuasi vaihe vaiheelta -video-oppaan Mercedes-Benz-autojen huoltamiseen AUTODOC Clubista ilmaiseksi.

Pneumaattiset sylinterit voivat myös vioittua. Ne voidaan palauttaa: ota vain yhteyttä erikoistuneeseen keskukseen ja vaihdata vahingoittunut sylinteri ilmatiiviisti suljettuun lisämaksusta. Muista: näiden komponenttien ajoissa tehty puhdistus voi lisätä huomattavasti niiden käyttöikää. Purkaaksesi ja asentaaksesi oikein auton osia, lataa kuvitettu PDF-muodossa oleva opas Mercedes-Benz-auton korjaamista varten.

Moottori

4- ja 6-sylinteriset rivimoottorit, joita käytetään Mercedes-Benz C-luokassa (W202) ja E-luokassa (W210), ovat alttiita sylinterikannen epämuodostumiseen. Tämä johtaa moottorin tiivisteiden vioittumiseen, öljyn vuotamiseen sylinterikannen ja sylinterilohkon nivelessä sekä pakosarjan takaosan rikkoutumiseen. Jos tämä pätee, ota yhteyttä asiantuntijoihin. Heidän tulisi purkaa moottori, hioa kannen ja venttiilin istukat, sekä vaihtaa kaikki tiiviste-elementit.

Voit kuitenkin hidastaa tuhoavia prosesseja noudattamalla muutamaa yksinkertaista vinkkiä. Taataksesi oikeanlaisen moottorin jäähdytyksen, suosittelemme, että peset jäähdyttimen kerran vuodessa, tarkistat ajoissa pää- ja lisätuulettimien toiminnan sekä tutkit silmämääräisesti käyttöhihnat. 

Nokka-akselin säätömagneetti rikkoutuu usein Mercedes-Benz ML-luokan autoissa ja C-luokan malleissa, joissa on V6-moottori. Vaihtaaksesi magneetin, käytä apuna käsikirjojamme ja video-oppaitamme liittyen Mercedes-Benz-autojen tee se itse -korjaukseen ja huoltoon.

AUTODOC CLUBIN ohjeluettelo