Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.2, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.4 16V, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.9 TDI, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.9 TDI, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.9 SDI, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.4 TDI, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.8 T Cupra R, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.8 T FR, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.6, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.9 TDI Cupra R, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.4 TDI, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.4 TDI, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.2 12V, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.6 16V, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 2.0, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.4 16V, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.2 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa jousijalan tukilaakeri SEAT IBIZA 3 6L -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jousijalan tukilaakeri taakse Seat Ibiza 6L1-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jousijalan Tukilaakeri Ibiza III Hatchback (6L) -malliin ja muihin SEAT-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri Seat Ibiza 6l1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakeri
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakerin korjaussarja Seat Ibiza 6l1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakerin korjaussarja
Kuinka vaihtaa Rullalaakeri, jousijalkalaakeri Seat Ibiza 6l1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Rullalaakeri, jousijalkalaakeri
Kuinka vaihtaa Joustintuen kiinnitys Seat Ibiza 6l1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuen kiinnitys
Työkalut
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Seat Ibiza 6L1. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 16
Hylsyavain nro 16
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Iskunvaimentimen hylsy DD6
Ruuvipuristin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Seat Ibiza 6L1. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Vaihdon työvaiheet ovat samat takajousituksen oikealle ja vasemmalle iskunvaimentimen kiinnikkeelle.
  • Takajoustintukien molemmat kiinnikkeet täytyy vaihtaa yhtäaikaisesti.
  • Vaihda asennuksen yhteydessä myös kaikki itselukittuvat mutterit ja pultit
  • Huom! Kaikki työ Seat Ibiza 6L1 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    SEAT IBIZA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse SEAT IBIZA -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Seat Ibiza 6L1
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto SEAT IBIZA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Tue takajousituksen palkkia. Käytä vaihteistonostinta.
  8. Vaihe 8
    SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 10
    SEAT IBIZA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti.
  11. Vaihe 11
    Irroita taka-akselin palkin alapuolella sijaitse tuki.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Seat Ibiza 6L1. Ammattilaiset suosittelevat:
    Laske hydraulista vaihteistonostinta vähitellen ilman nykäisyjä, jotta et vaurioita yksiköiden mekanismeja.
    Vaihe 12
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse SEAT IBIZA -autoon
    Irroita iskunvaimennin.
  12. Vaihe 13
    SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita iskunvaimentimen tukilaakerin kiinnitysmutteri.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon - vinkkejä
    Laita iskunvaimennin kiinni ruuvipuristimeen.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista iskunvaimentimen männänvarren kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.2 2008 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Irroita iskunvaimentimen männänvarren kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 16. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD№6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Seat Ibiza 6L1. AUTODOCin vinkki:
    Tarkasta iskunvaimentimen pölysuojan ja pohjaanlyöntikumin kunto. Vaihda tarvittaessa.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna uusi kiinnike, suojakumi ja joustonrajoitin iskunvaimentimeen.
  18. Vaihe 19
    SEAT IBIZA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kiristä iskunvaimentimen varren mutteri. Käytä hylsyä nro 16. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD№6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 25 Nm vääntömomentilla.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse SEAT IBIZA -autoon
    Käsittele iskunvaimentimen varren kiinnike. Käytä kuparitahnaa.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa SEAT IBIZA -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vapauta ruuvipuristin ja ota iskunvaimennin irti.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SEAT IBIZA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna iskunvaimentimen tukilaakerin kiinnitysmutteri.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto SEAT IBIZA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista iskunvaimentimen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SEAT Ibiza III Hatchback (6L) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SEAT Ibiza III Hatchback (6L) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
SEAT Ibiza III Hatchback (6L) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.2 - vaihto nõuanded
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarin yläpään laakeri Seat Ibiza 6l1 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Kuinka vaihtaa pyöränpultti | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.4 16V Iskarin yläpää vaihto-opas
    Kuinka vaihtaa moottori BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC
  • Kääntölaakeri Seat Ibiza 6l1 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Tee se itse -auton äänieristys | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille SEAT-malleille