Milloin vaihtaa Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autossa
Osakategorian Kytkinpaketti suositeltu vaihtoväli: 100000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.4 i, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.0 i Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Kytkinpaketti Cordoba Sedan (6K1, 6K2) -malliin ja muihin SEAT-malleihin
Kuinka vaihtaa Kytkinpaketti Seat Cordoba 6K1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Kytkinpaketti
Kuinka vaihtaa Asennussarja, kita-ja-tappi vetolaite Seat Cordoba 6K1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Asennussarja, kita-ja-tappi vetolaite
Työkalut
Vaihto: kytkinpaketti – SEAT CORDOBA (6K1, 6K2). Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Elektroniikan puhdistusspray
Yleispuhdistussuihke
Jarrunpuhdistusaine
Yleisrasva
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 16
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 30
12-kulmainen hylsy nro 9
XZN-hylsy nro 8
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Tasapäinen ruuvimeisseli
Meisti
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Kytkintyökalusarja
Moottorin tukipalkki
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: kytkinpaketti – SEAT CORDOBA (6K1, 6K2). AUTODOCin vinkki:
  • Vaihda koko kytkinsarjan kokoonpano: painelevy, kytkinlevy sekä irrotuslaakeri.
  • Huom! Kaikki työ SEAT CORDOBA (6K1, 6K2) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa auton akun liitäntänapojen kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  3. Vaihe 4
    SEAT CORDOBA Kytkinpaketti vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota akun liitäntänavat.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Kytkinpaketti itse SEAT CORDOBA -autoon
    Kierrä irti akun kiinnike. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota akku.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä irti akkutelineen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Kytkinpaketti-osien vaihto SEAT CORDOBA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Poista akkuteline.
  8. Vaihe 9
    SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kytkinvaijeri.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota moottorin johtosarjan liitin.
  10. Vaihe 11
    SEAT CORDOBA Kytkinpaketti vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota moottorin johtosarja.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Kytkinpaketti itse SEAT CORDOBA -autoon
    Kierrä irti maadoitusjohdon kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
  12. Vaihe 13
    SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota maadoitusjohto.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon - vinkkejä
    Kierrä irti moottorin käynnistimen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti-osien tee se itse -vaihtoon
    Kierrä irti kiinnikkeet, jotka yhdistävät vaihdelaatikon moottorilohkoon. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 16
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 SDI 1997 -auton Kytkinpaketti - online-opas
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 30. Käytä kierreleuan väännintä.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  17. Vaihe 19
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. SEAT CORDOBA (6K1, 6K2)
  18. Vaihe 21
    SEAT CORDOBA Kytkinpaketti vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota pyörä.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Kytkinpaketti itse SEAT CORDOBA -autoon
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan. Käytä hylsyä nro 30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 23
    Irrota kiinnitysmutteri.
    Vaihe 24
    Kuinka poistaa SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota vaihteiston anturin liitin.
  21. Vaihe 25
    Kuinka vaihtaa Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät pallonivelen jousituksen ohjausvarteen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 26
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Kytkinpaketti-osien vaihto SEAT CORDOBA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät pallonivelen jousen ohjausvarteen. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 27
    SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pallonivel tukivarresta.
  24. Vaihe 28
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
    Vaihto: kytkinpaketti – SEAT CORDOBA (6K1, 6K2). Vinkki:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  25. Vaihe 29
    SEAT CORDOBA Kytkinpaketti vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä irti vetoakselin sisemmän nivelen kiinnikkeet. Käytä XZN-hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihe 30
    Vaihtaa Kytkinpaketti itse SEAT CORDOBA -autoon
    Irrota vetoakseli.
  27. Vaihe 31
    SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kiinnitä moottori. Käytä moottorin tukipalkkia.
  28. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon - vinkkejä
    Kierrä irti vaijerin pidikkeen kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 16.
  29. Vaihe 33
    Vaiheittaiset suositukset SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti-osien tee se itse -vaihtoon
    Kierrä irti vaihdevaijerin kiinnike. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  30. Vaihe 34
    Tee se itse -vaihto: SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 SDI 1997 -auton Kytkinpaketti - online-opas
    Poista vaihdevaijerin kiinnitysklipsi. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  31. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista vaihteiston tuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  32. Vaihe 36
    Kuinka vaihtaa SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä irti kiinnikkeet, jotka yhdistävät alemman vaihteiston tuen vaihdelaatikkoon. Käytä yhdistelmäavainta nro 16.
  33. Vaihe 37
    SEAT CORDOBA Kytkinpaketti vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista vaihteiston tuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  34. Vaihe 38
    Vaihtaa Kytkinpaketti itse SEAT CORDOBA -autoon
    Kierrä irti kiinnikkeet, jotka yhdistävät vaihteiston tuen apurunkoon. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  35. Vaihe 39
    Kuinka poistaa SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti - helposti seurattavat online-ohjeet
    Poista vaihteiston tuki.
  36. Vaihe 40
    Kuinka vaihtaa Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Tue vaihdelaatikko. Käytä vaihteistonostinta.
    Vaihto: kytkinpaketti – SEAT CORDOBA (6K1, 6K2). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Varmista, että vaihdelaatikko tuetaan (ei roiku).
  37. Vaihe 41
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Kytkinpaketti-osien vaihto SEAT CORDOBA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista vaihteiston tuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  38. Vaihe 42
    SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kierrä irti vaihteiston tuen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  39. Vaihe 43
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä irti kiinnike, joka yhdistää vaihteiston tuen auton koriin. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  40. Vaihe 44
    SEAT CORDOBA Kytkinpaketti vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Poista vaihteiston tuki.
  41. Vaihe 45
    Vaihtaa Kytkinpaketti itse SEAT CORDOBA -autoon
    Kierrä irti kiinnikkeet, jotka yhdistävät alemman vaihteiston tuen vaihdelaatikkoon. Käytä yhdistelmäavainta nro 16.
  42. Vaihe 46
    SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista alempi vaihteiston tuki.
  43. Vaihe 47
    Kuinka vaihtaa Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon - vinkkejä
    Kierrä irti kiinnikkeet, jotka yhdistävät vaihdelaatikon moottorilohkoon. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  44. Vaihe 48
    Vaiheittaiset suositukset SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti-osien tee se itse -vaihtoon
    Siirrä vaihdelaatikko sivuun.
    Vaihto: kytkinpaketti – SEAT CORDOBA (6K1, 6K2). AUTODOCin vinkki:
    Varmista, että vaihdelaatikko on tukevasti paikallaan.
  45. Vaihe 49
    Tee se itse -vaihto: SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 SDI 1997 -auton Kytkinpaketti - online-opas
    Poista tuki vaihdelaatikon alta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: kytkinpaketti – SEAT CORDOBA (6K1, 6K2). Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  46. Vaihe 50
    Kuinka vaihtaa Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Poista vaihdelaatikko.
  47. Vaihe 51
    Kuinka vaihtaa SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Poista irrotuslaakeri. Käytä sorkkarautaa.
  48. Vaihe 52
    SEAT CORDOBA Kytkinpaketti vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kierrä irti painelevyn kiinnikkeet. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 9. Käytä kiintolenkkiavainta.
  49. Vaihe 53
    Vaihtaa Kytkinpaketti itse SEAT CORDOBA -autoon
    Poista painelevy yhdessä kytkinlevyn kanssa. Käytä sorkkarautaa.
  50. Vaihe 54
    Kuinka poistaa SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista kytkinsarjan asennuskohdat. Käytä yleispuhdistussprayta.
  51. Vaihe 55
    Kuinka vaihtaa Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna uusi painelevy yhdessä kytkinlevyn kanssa.
  52. Vaihe 56
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Kytkinpaketti-osien vaihto SEAT CORDOBA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä kiinni painelevyn kiinnikkeet. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 9. Käytä kiintolenkkiavainta.
  53. Vaihe 57
    SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kohdista kytkinlevy. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: kytkinpaketti – SEAT CORDOBA (6K1, 6K2). AUTODOC suosittelee:
    Ole varovainen, ettet vahingoita osaa.
  54. Vaihe 58
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä kiinni painelevyn kiinnikkeet. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 9. Käytä kiintolenkkiavainta.
  55. Vaihe 59
    SEAT CORDOBA Kytkinpaketti vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna moottorin vauhtipyörän lukitustyökalu. Käytä kytkintyökalusarjaa.
  56. Vaihe 60
    Vaihtaa Kytkinpaketti itse SEAT CORDOBA -autoon
    Kiristä painelevyn kiinnikkeet. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 9. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 27 Nm vääntömomentilla.
  57. Vaihe 61
    SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista vauhtipyörän lukitustyökalu.
  58. Vaihe 62
    Kuinka vaihtaa Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon - vinkkejä
    Käsittele irrotuslaakerin asennuskohta. Käytä yleisrasvaa.
  59. Vaihe 63
    Vaiheittaiset suositukset SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna uusi irrotuslaakeri.
  60. Vaihe 64
    Tee se itse -vaihto: SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 SDI 1997 -auton Kytkinpaketti - online-opas
    Tue vaihdelaatikko. Käytä vaihteistonostinta.
  61. Vaihe 65
    Kuinka vaihtaa Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna vaihdelaatikko.
    Vaihto: kytkinpaketti – SEAT CORDOBA (6K1, 6K2). AUTODOCin vinkki:
    Varmista, että vaihdelaatikko tuetaan (ei roiku).
  62. Vaihe 66
    Sovita vaihdelaatikko uudelleen sen asennuskohtaan.
    Vaihe 67
    Kuinka vaihtaa SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä kiinni kiinnikkeet, jotka yhdistävät vaihdelaatikon moottorilohkoon. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  63. Vaihe 68
    SEAT CORDOBA Kytkinpaketti vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kiristä kiinnikkeet, jotka yhdistävät vaihdelaatikon moottorilohkoon. Käytä hylsyä nro 18. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 64 Nm vääntömomentilla.
  64. Vaihe 69
    Vaihtaa Kytkinpaketti itse SEAT CORDOBA -autoon
    Asenna alempi vaihteiston tuki.
  65. Vaihe 70
    Kierrä kiinni kiinnikkeet, jotka yhdistävät vaihteiston tuen vaihdelaatikkoon. Käytä yhdistelmäavainta nro 16.
    Vaihe 71
    Kiristä kiinnikkeet, jotka yhdistävät vaihteiston tuen vaihdelaatikkoon. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 64 Nm vääntömomentilla.
    Vaihe 72
    Kuinka poistaa SEAT CORDOBA -auton Kytkinpaketti - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna vaihteiston tuki.
  66. Vaihe 73
    Kuinka vaihtaa Kytkinpaketti SEAT CORDOBA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä kiinni kiinnikkeet, jotka yhdistävät vaihteiston tuen auton koriin. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  67. Vaihe 74
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Kytkinpaketti-osien vaihto SEAT CORDOBA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiristä kiinnikkeet, jotka yhdistävät vaihteiston tuen auton koriin. Käytä hylsyä nro 13. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 38 Nm vääntömomentilla.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) Kytkinpaketti itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) Kytkinpaketti vaihtaminen - online-opas
SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Kytkinsarja SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 SDI - vaihto nõuanded
    Asioita, joita sinun ei pitäisi koskaan tehdä automaattivaihteistolla | AUTODOCIN vinkit
  • Vaihtaa Kytkinsarja Seat Cordoba 6K1 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Kuinka korjata puhjennut rengas helposti | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.4 i Kytkinsarja vaihto-opas
    Kuinka kiillottaa renkaat | AUTODOCin vinkit
  • Kytkinsarja Seat Cordoba 6K1 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka poistaa naarmut auton muovipinnoista | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille SEAT-malleille