Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
KIA SORENTO I (JC) 2.5 CRDi

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etu jarrulevyt, etu jarrupalat KIA SORENTO BL -merkkiseen autoon OHJEVIDEO

Vaadittavat työkalut:
Vaadittavat työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Jarrurasva
Kuparitahna
Hylsyavain nro 14
Vannehylsy nro 21
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Sorkkarauta
Jarrukiila
Kaikki vaihdettavat osat – Jarrupalat SORENTO I (JC) -malliin ja muihin KIA-malleihin
Kuinka vaihtaa Jarrupala, levyjarru KIA Sorento jc 2.5 CRDi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jarrupala, levyjarru
Kuinka vaihtaa Jarrupala, levyjarru KIA SORENTO I (JC) 2.5 CRDi -malliin – vinkkejä auton asianmukaiseen huoltoon
KIA SORENTO I (JC) 2.5 CRDi
AUTODOC suosittelee:
  • Vaihda jarrupalat aina parettain akselia kohden. Tämä parantaa jarrutustehoa.
  • Kaikki saman akselin jarrupalat vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Kuinka vaihtaa Jarrupalat KIA Sorento jc 2002 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 1
    Avaa konepelti.Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Kuinka vaihtaa KIA SORENTO I (JC) 2.5 CRDi 2003 -auton Jarrupalat – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 2
    Tue pyörät kiiloilla.
  3. KIA Sorento jc 2.4 2004 Jarrupalat vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 3
    Löysää pyörän asennuspultteja.Käytä vannehylsyä nro 21.
  4. Vaihtaa Jarrupalat itse KIA SORENTO I (JC) 3.3 V6 2005 -autoon
    Vaihe 4
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 5
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Kuinka poistaa KIA SORENTO 3.5 2006 -auton Jarrupalat - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 6
    Irrota pyörä.
  6. Kuinka vaihtaa Jarrupalat KIA SORENTO I (JC) 2007 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 7
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 8
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet.Käytä hylsyä nro 14.Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrupalat-osien vaihto KIA Sorento jc 2.4 2008 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 9
    Irrota kiinnitysruuvit (2 kappaletta).
    Vaihe 10
    Avaa jarrupalat.Käytä sorkkarautaa.
  8. KIA SORENTO 2009 -auton Jarrupalat: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 11
    Irroita jarrusatula.
    AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  9. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrupalat KIA Sorento jc 2010 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 12
    Irroita jarrupalat.Käytä sorkkarautaa.
    AUTODOC suosittelee:
    Mittaa jarrulevyn paksuus.Osa tulee vaihtaa kun se saavuttaa määrätyn kulumarajansa.
  10. KIA SORENTO 3.3 V6 Jarrupalat vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 13
    Puhdista jarrusatulan kehikko liasta ja pölystä.Käytä teräsharjaa.Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Kun olet levittänyt aineen, odota muutama minuutti.
  11. Vaihtaa Jarrupalat itse KIA Sorento jc 2012 2.5 CRDi -autoon
    Vaihe 14
    Käsittele jarrupalat siitä kohdasta, jossa niiden pinta osuu jarrusatulan kannakkeeseen.Levitä jarrurasvaa.
    AUTODOC suosittelee:
    Varmista että levyn pinta on siisti ennen jarrupalojen asentamista.
  12. SORENTO I (JC) 3.5 2013 -auton Jarrupalat: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 15
    Asenna uudet jarrupalat.
    AUTODOC suosittelee:
    Varmista että jarrupalat on asennettu pinta jarrulevyä päin.
  13. Kuinka vaihtaa Jarrupalat KIA SORENTO I (JC) 2014 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 16
    Käsittele jarrusatulan mäntä.Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
  14. Vaiheittaiset suositukset KIA Sorento jc 2015 3.5 -auton Jarrupalat-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 17
    Paina jarrusatulan mäntä sisään.Käytä jarrusatulan männän kääntötyökalua.
  15. Tee se itse -vaihto: KIA SORENTO I (JC) 3.5 V6 2016 -auton Jarrupalat - online-opas
    Vaihe 18
    Asenna jarrusatula paikoilleen ja kiinnitä se.
  16. Kuinka vaihtaa Jarrupalat KIA Sorento jc 2002 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 19
    Asenna kiinnityspultit (2 kappaletta).
    Vaihe 20
    Kiristä jarrusatulan kiinnikkeet.Käytä hylsyä nro 14.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 40 Nm vääntömomentilla.
  17. Kuinka vaihtaa KIA SORENTO I (JC) 2.5 CRDi 2003 -auton Jarrupalat – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 21
    Käsittele jarrulevyn ja pyörän vanteen kosketuspinta.Käytä kuparitahnaa.
    Vaihe 22
    Puhdista jarrulevyn pinta.Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
  18. KIA Sorento jc 2.4 2004 Jarrupalat vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 23
    Asenna pyörä.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät loukkaantumiset, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat kiinnityspultteja.
  19. Vaihtaa Jarrupalat itse KIA SORENTO I (JC) 3.3 V6 2005 -autoon
    Vaihe 24
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni.Käytä vannehylsyä nro 21.
  20. Kuinka poistaa KIA SORENTO 3.5 2006 -auton Jarrupalat - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 25
    Laske auto ja kiristä pyörän pultit ristikkäin.Käytä vannehylsyä nro 21.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 125 Nm vääntömomentilla.
  21. Kuinka vaihtaa Jarrupalat KIA SORENTO I (JC) 2007 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 26
    Poista tunkit ja kiilat.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkasta jarrunesteen määrä paisuntaäsäiliössä ja lisää sitä tarvittaessa.
  22. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrupalat-osien vaihto KIA Sorento jc 2.4 2008 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 27
    Laita jarrunestesäiliön korkki kiinni.Sulje konepelti.
    AUTODOC suosittelee:
    Paina jarrupoljinta useita kertoja moottorin ollessa pois päältä, kunnes tunnet merkittävän vastukse.Aja jarrupalojen vaihtamisen jälkeen ensimmäiset 150-200 km hissunkissun. Vältä tarpeettomia ja tarpeettoman kovia jarrutuksia.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0

Suositut huolto-oppaat KIA SORENTO -autoihin

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Google Play AUTODOC CLUB-sovellus
App Store AUTODOC CLUB-sovellus
Korvata KIA SORENTO I (JC) Jarrupalat itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

• - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
KIA SORENTO I (JC) Jarrupalat vaihtaminen - online-opas
KIA SORENTO I (JC) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrupalasarja KIA SORENTO I (JC) 3.5 V6 - vaihto nõuanded
    Näin lisäät autoosi itse öljyä | Mitä tapahtuu, jos lisään liian vähän tai liikaa öljyä? | AUTODOC
  • Vaihtaa Takajarrupalat ja etujarrupalat KIA Sorento jc 2.5 CRDi - vaihtovinkit
    Autojen korkean lämpötilan rasvojen tyypit: missä ja miksi niitä käytetään | AUTODOC
  • Huolto vinkit - KIA SORENTO I (JC) 2.4 Jarrupalasarja vaihto-opas
    Mitä tarkistaa käytettyä autoa ostaessa | AUTODOCIN vinkit
  • Takajarrupalat ja etujarrupalat KIA Sorento jc vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Jarrulevyjen ylikuumeneminen: Miksi se tapahtuu ja kuinka korjata se | AUTODOCIN vinkit

KIA SORENTO -autojen yleisimmin vaihdetut auton osat