Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
CITROËN C3 I Hatchback (FC_, FN_) 1.6 16V, CITROËN C3 I Hatchback (FC_, FN_) 1.6 16V HDi Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit C3 I Hatchback (FC_, FN_) -malliin ja muihin CITROËN-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja CITROËN C3 I (FC_) 1.4 HDi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri CITROËN C3 I (FC_) 1.4 HDi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Kupu, pyöränlaakeri CITROËN C3 I (FC_) 1.4 HDi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Kupu, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – CITROËN C3 I (FC_). Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Jarrunpuhdistusaine
Elektroniikan puhdistusspray
Yleisrasva
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 17
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 35
Torx-kärkihylsy T30
Torx-kärkihylsy T55
Vannehylsy nro 17
Laakerien asennustyökalusarja
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Lukkorengaspihdit
Iskutaltta
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Laakerin ulosvedin
Ruuvipuristin
Pallonivelen ulosvedin
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – CITROËN C3 I (FC_). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Älä uudelleenkäytä CITROËN C3 I (FC_) autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: pyöränlaakerit – CITROËN C3 I (FC_). Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit CITROËN C3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    CITROËN C3 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. CITROËN C3 I (FC_)
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse CITROËN C3 -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Poista CV-akselin mutterin sokkanaula. Käytä sorkkarautaa.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit CITROËN C3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 35. Käytä kierreleuan väännintä.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto CITROËN C3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kiinnitysmutteri.
  8. Vaihe 9
    CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit CITROËN C3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 11
    CITROËN C3 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse CITROËN C3 -autoon
    Puhdista kannakkeen kiinnike, joka yhdistää jarruletkun joustintukeen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 13
    CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarruletkun kannatin iskunvaimentimesta. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit CITROËN C3 -autoon - vinkkejä
    Irroita jarruletkun pidike.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: CITROËN C3 I Hatchback (FC_, FN_) 1.1 i 2016 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit CITROËN C3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T55. Käytä kierreleuan väännintä. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: pyöränlaakerit – CITROËN C3 I (FC_). Ammattilaiset suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  18. Vaihe 19
    CITROËN C3 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita ABS-anturin johdot.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse CITROËN C3 -autoon
    Poista lokasuojan verhoilun muovikiinnikkeet. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörän kaaren suoja.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit CITROËN C3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota ABS-anturin liitin.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto CITROËN C3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä iskutalttaa.
  23. Vaihe 24
    CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrulevyt.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit CITROËN C3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  25. Vaihe 26
    CITROËN C3 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse CITROËN C3 -autoon
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  27. Vaihe 28
    CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kierrä pallonivelen ja tukivarren yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit CITROËN C3 -autoon - vinkkejä
    Irroita pallonivel varresta. Käytä sorkkarautaa.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: CITROËN C3 I Hatchback (FC_, FN_) 1.1 i 2016 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  31. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit CITROËN C3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti.
  32. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
  33. Vaihe 34
    CITROËN C3 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä vasaraa.
  34. Vaihe 35
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse CITROËN C3 -autoon
    Irroita olka-akseli yhdessä navan kanssa.
  35. Vaihe 36
    Kuinka poistaa CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Aseta olka-akseli pyörännavan kanssa ruuvipenkkiin.
  36. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit CITROËN C3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista ABS-anturin asennuspaikka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  37. Vaihe 38
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto CITROËN C3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä irti ABS-anturin kiinnike. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  38. Vaihe 39
    CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita ABS-anturi. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  39. Vaihe 40
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit CITROËN C3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista pyöränlaakerin lukkorengas. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  40. Vaihe 41
    CITROËN C3 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota pyörännavan laakerin varmistinrengas. Käytä lukkorengaspihtejä.
  41. Vaihe 42
    Avaa ruuvipenkki ja poista olka-akseli pyörännavan kanssa.
    Vaihe 43
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse CITROËN C3 -autoon
    Irroita pyörännapa olka-akselista. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  42. Vaihe 44
    CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vedä laakerin sisäkehä ulos pyörännavasta. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa. Käytä laakerin ulosvedintä.
  43. Vaihe 45
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit CITROËN C3 -autoon - vinkkejä
    Paina pyörännavan laakerit ulos. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  44. Vaihe 46
    Vaiheittaiset suositukset CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä yleispuhdistussprayta. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  45. Vaihe 47
    Tee se itse -vaihto: CITROËN C3 I Hatchback (FC_, FN_) 1.1 i 2016 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Paina uusi laakeri olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – CITROËN C3 I (FC_). AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
  46. Vaihe 48
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit CITROËN C3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Laita pyörännavan laakerin varmistinrengas takaisin paikoilleen. Käytä lukkorengaspihtejä.
  47. Vaihe 49
    Kuinka vaihtaa CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista pyörännapa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  48. Vaihe 50
    CITROËN C3 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Aseta pyörännapa olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että pyörännapa on asetettu oikein. Vältä vääntymistä.
  49. Vaihe 51
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse CITROËN C3 -autoon
    Käsittele ABS-anturin kiinnike. Käytä yleispuhdistussprayta. Käytä yleisrasvaa.
  50. Vaihe 52
    Kuinka poistaa CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kiinnitä ABS-anturi-paikoilleen.
  51. Vaihe 53
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit CITROËN C3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kiristä kiinnike, joka yhdistää ABS-anturin olka-akseliin. Käytä hylsyä nro 13. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 10 Nm vääntömomentilla.
  52. Vaihe 54
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto CITROËN C3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Käsittele ohjausnivelessä oleva joustintuen asennuspaikka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  53. Vaihe 55
    CITROËN C3 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna olka-akseli yhdessä pyörännavan kanssa kokoonpanoon.
  54. Vaihe 56
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit CITROËN C3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kiinnitä iskunvaimentimen jousi olka-akseliin.
  55. Vaihe 57
    CITROËN C3 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  56. Vaihe 58
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse CITROËN C3 -autoon
    Asenna kiinnityspultti.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata CITROËN C3 I Hatchback (FC_, FN_) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
CITROËN C3 I Hatchback (FC_, FN_) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
CITROËN C3 I Hatchback (FC_, FN_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri CITROËN C3 I Hatchback (FC_, FN_) 1.1 i - vaihto nõuanded
    5 yleisintä virhettä sytytystulppien vaihdossa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri CITROËN C3 I (FC_) 1.4 HDi - vaihtovinkit
    Kuinka poistaa naarmut auton muovipinnoista | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - CITROËN C3 I Hatchback (FC_, FN_) 1.4 i Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Kuinka säästää rahaa auton osia ostaessa
  • Renkaan laakeri CITROËN C3 I (FC_) vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka poistaa naarmut autosta | AUTODOCin vinkit