Milloin vaihtaa Hehkutulppa FORD MONDEO -autossa
Osakategorian Hehkutulppa suositeltu vaihtoväli: 30000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 DI, FORD MONDEO III (B5Y) 2.2 TDCi, FORD MONDEO III (B5Y) 2.2 TDCi, FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 TDCi, FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 16V TDDi / TDCi, FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 16V DI / TDDi / TDCi Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Työkalut
Vaihto: hehkutulppa – FORD MONDEO III (B5Y). Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
Nylonharja
WD-40-spray
Yleispuhdistussuihke
Elektroniikan puhdistusspray
Keraaminen tahna
Momenttiavain
7 mm:n hylsy
8 mm:n hylsy
10 mm:n hylsy
13 mm:n hylsy
10 mm:n hehkutulppahylsy
Hylsyavain
Jatkovarsi yleisnivelellä
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Tiivistekaavin
Mikrokuituliina
Paperipyyhkeitä
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: hehkutulppa – FORD MONDEO III (B5Y). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Kaikki hehkutulpat vaihdetaan samalla tavalla.
  • Sytytysvirta on kytkettävä pois päältä ennen töihin ryhtymistä.
Suorita vaihto seuraavasti:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Suojaa auton maalipinta ja muoviosat suojapeitteellä.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Napsauta irti imuputken kiinnikkeet.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa FORD MONDEO -auton Hehkutulppa – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota imuputki ilmansuodattimen kotelosta.
  3. Vaihe 5
    FORD MONDEO Hehkutulppa vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Napsauta irti ilmansuodattimen kannen kiinnikkeet.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Hehkutulppa itse FORD MONDEO -autoon
    Irrota ilmansuodattimen kansi.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa FORD MONDEO -auton Hehkutulppa - helposti seurattavat online-ohjeet
    Suojaa imuputken pää mikrokuitupyyhkeellä, jotta järjestelmään ei pääse pölyä ja likaa.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa FORD MONDEO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota suodatinelementti suodattimen kotelosta.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Hehkutulppa-osien vaihto FORD MONDEO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä irti ilmansuodattimen kotelon kiinnikkeet. Käytä 10 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  8. Vaihe 10
    FORD MONDEO -auton Hehkutulppa: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kiinnityspultit.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Hehkutulppa FORD MONDEO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota kumiletkut ilmansuodattimen kotelosta.
  10. Vaihe 12
    FORD MONDEO Hehkutulppa vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Poista öljyn mittatikku.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Hehkutulppa itse FORD MONDEO -autoon
    Suojaa öljyn mittatikun aukko paperipyyhkeellä, jotta järjestelmään ei pääse likaa.
  12. Vaihe 14
    FORD MONDEO -auton Hehkutulppa: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista ilmansuodatinkotelo.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa FORD MONDEO -autoon - vinkkejä
    Puhdista polttoaineen paineanturin, imusarjan paineanturin ja nokka-akselin asentotunnistimen liittimet. Käytä yleispuhdistussuihketta.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset FORD MONDEO -auton Hehkutulppa-osien tee se itse -vaihtoon
    Kierrä irti mutteri, jolla hehkutulppien virtakaapelin liitin on kiinnitetty. Käytä 8 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 16V 2006 -auton Hehkutulppa - online-opas
    Irrota polttoaineen paineanturin liitin.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota imusarjan paineanturin liitin.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa FORD MONDEO -auton Hehkutulppa – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota nokka-akselin asentotunnistimen liitin.
  18. Vaihe 20
    FORD MONDEO Hehkutulppa vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota johtosarjan kiinnike ja siirrä johtosarja sivuun. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Hehkutulppa itse FORD MONDEO -autoon
    Puhdista öljyn mittatikun putken pidikkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa FORD MONDEO -auton Hehkutulppa - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kierrä irti öljyn mittatikun putken pidikkeen kiinnikkeet. Käytä 8 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa FORD MONDEO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota kiinnityspultit.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Hehkutulppa-osien vaihto FORD MONDEO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista imusarjan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  23. Vaihe 25
    FORD MONDEO -auton Hehkutulppa: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kierrä irti kiinnikkeet, jotka yhdistävät imuputken imusarjaan. Käytä 13 mm:n hylsyä. Käytä 8 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta. Käytä jatkovartta yleisnivelellä.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Hehkutulppa FORD MONDEO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota kiinnityspultit.
  25. Vaihe 27
    FORD MONDEO Hehkutulppa vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota imuputki imusarjasta.
  26. Vaihe 28
    Vaihtaa Hehkutulppa itse FORD MONDEO -autoon
    Suojaa imuputki paperipyyhkeellä, jotta järjestelmään ei pääse pölyä ja likaa.
  27. Vaihe 29
    FORD MONDEO -auton Hehkutulppa: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kierrä irti imusarjan kiinnikkeet. Käytä 10 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  28. Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa FORD MONDEO -autoon - vinkkejä
    Poista imusarja.
  29. Vaihe 31
    Vaiheittaiset suositukset FORD MONDEO -auton Hehkutulppa-osien tee se itse -vaihtoon
    Suojaa imusarjan aukot paperipyyhkeillä, jotta järjestelmään ei pääse pölyä ja likaa.
  30. Vaihe 32
    Tee se itse -vaihto: FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 16V 2006 -auton Hehkutulppa - online-opas
    Kierrä irti mutterit, jotka yhdistävät virtaliittimet hehkutulppiin. Käytä 7 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  31. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota virtaliittimen mutterit.
  32. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa FORD MONDEO -auton Hehkutulppa – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota liittimet ja siirrä hehkutulpan johto pois tieltä.
  33. Vaihe 35
    FORD MONDEO Hehkutulppa vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista hehkutulppien aukkojen ympärys lian, pölyn ja roskien poistamiseksi. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  34. Vaihe 36
    Vaihtaa Hehkutulppa itse FORD MONDEO -autoon
    Kierrä hehkutulpat irti. Käytä 10 mm:n hehkutulppahylsyä. Käytä momenttiavainta.
    Vaihto: hehkutulppa – FORD MONDEO III (B5Y). Ammattilaiset suosittelevat:
    Hehkutulpat voivat ajan myötä juuttua kiinni ja hajota niitä irrotettaessa.Ennen kuin kierrät osia irti, löysää niitä momenttiavaimella, jotta et ylitä valmistajan määrittelemää irrotusmomenttia.Jos olet saavuttanut irrotusmomentin, mutta hehkutulpat eivät vieläkään irtoa, on sinun pyydettävä apua ammattilaiselta: aukkoon jäänyt hehkutulpan palanen tai vaurio kiinnityskohdan kierteessä voivat aiheuttaa kalliin moottoriremontin.
  35. Vaihe 37
    Kuinka poistaa FORD MONDEO -auton Hehkutulppa - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota hehkutulpat.
  36. Vaihe 38
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa FORD MONDEO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Käsittele uudet hehkutulpat. Käytä keraamista tahnaa.
  37. Vaihe 39
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Hehkutulppa-osien vaihto FORD MONDEO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Asenna uudet hehkutulpat niiden kiinnityskohtiin.
  38. Vaihe 40
    FORD MONDEO -auton Hehkutulppa: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kiristä hehkutulpat. Käytä 10 mm:n hehkutulppahylsyä. Käytä momenttiavainta. Kiristysmomentti: 13 N-m.
    Varoitus!
    Älä käytä liikaa voimaa, kun kiristät hehkutulppia. Ylikiristäminen voi vahingoittaa kierreliitosta.
  39. Vaihe 41
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Hehkutulppa FORD MONDEO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna hehkutulpan johto.
  40. Vaihe 42
    FORD MONDEO Hehkutulppa vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä kiinni virtaliittimen mutterit.
  41. Vaihe 43
    Vaihtaa Hehkutulppa itse FORD MONDEO -autoon
    Kiristä virtaliittimen mutterit. Käytä 7 mm:n hylsyä. Käytä momenttiavainta. Kiristysmomentti: 4 N-m.
  42. Vaihe 44
    FORD MONDEO -auton Hehkutulppa: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista imusarjan kiinnityspaikka. Käytä tiivistekaavinta. Käytä yleispuhdistussuihketta.
  43. Vaihe 45
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa FORD MONDEO -autoon - vinkkejä
    Irrota imusarjan tiivisteet.
  44. Vaihe 46
    Vaiheittaiset suositukset FORD MONDEO -auton Hehkutulppa-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista imusarja. Käytä nylonharjaa. Käytä yleispuhdistussuihketta.
  45. Vaihe 47
    Tee se itse -vaihto: FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 16V 2006 -auton Hehkutulppa - online-opas
    Asenna uudet imusarjan tiivisteet.
  46. Vaihe 48
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Poista paperipyyhkeet imusarjan aukoista.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat FORD Mondeo Mk3 Hatchback (B5Y) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD MONDEO III (B5Y) Hehkutulppa itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD MONDEO III (B5Y) Hehkutulppa vaihtaminen - online-opas
FORD MONDEO III (B5Y) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Hehkutulpat FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 16V - vaihto nõuanded
    5 yleisintä virhettä autonpesussa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Hehkutulpat Ford Mondeo b5y 2.0 16V TDDi / TDCi - vaihtovinkit
    8 huonoa ajotapaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 TDCi Hehkutulpat vaihto-opas
    Kuinka kunnostaa vanteet | AUTODOCin vinkit
  • Hehkutulpat Ford Mondeo b5y vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Asioita, joita sinun ei pitäisi koskaan tehdä automaattivaihteistolla | AUTODOCIN vinkit