DYB autojen kylmät 1.6 moottorit käyvät epätasaisesti. Samaa tapahtuu tyhjäkäynnin aikana. Lisäksi moottorin teho on pienempi. Syy tähän on viallisessa tyhjäkäynnin säätöventtiilissä. Tämä on mahdollista korjata käynnistämällä uudestaan moottorin ohjausyksikkö. Joissain tapauksissa venttiili täytyy vaihtaa. Konsultoi vaiheittaista Ford Focuksen korjausohjetta, ja pystyt tekemään tämän työn helposti itse.
Duratec 2.0 bensiinimoottorin polttoainesuuttimet voivat tukkiutua jo 30,000 kilometrin jälkeen. Tämä ongelma on mahdollista korjata osittain ultraäänipuhdistuksella korjauspajalla. Pidentääksesi suutinten käyttöikää tulee sinun varmistaa, että käytät korkealaatuista polttoainetta ja vaihdat suodattimen hyvissä ajoin. Katso, miten voit tehdä tämän vaiheittaisesta ohjeestamme liittyen Ford Focusin korjaukseen.
Vaihteisto
Usean toimintavuoden aikana automaattivaihteistosi saattaa varoittaa sinua nykimisellä käynnistyksen yhteydessä. Tämä on etenkin huomattavaa, kun ajetaan usein pysähtyen, esimerkiksi liikenneruuhkissa. Tämän vian poistamista varten valmistaja päivitti ohjelmiston ohjausyksikössä. Tarvittavilla työkaluilla ja video-oppaallamme voit käynnistää uudelleen yksikön kotoa käsin.
Manuaalivaihteiston oikean puolen löysästi kiinnitetty öljytiiviste saattaa kokea mekaanista vahinkoa 4,000 - 10,000 ajetun kilometrin jälkeen. Tässä tapauksessa on tärkeää tunnistaa vika hyvissä ajoin ja taata välitön Ford Focuksen korjaus ja huolto, jotka voit tehdä itse.
Ohjaus
DYB autoissa sähkökäyttöinen ohjaustehostinjärjestelmä tekee auton hallitsemisesta vähemmän mukavan korkeissa nopeuksissa: ohjauspyörä vaatii enemmän vaivaa kääntämiseen. Ongelma on mahdollista korjata väliaikaisesta sammuttamalla moottorin muutamaksi minuutiksi. Taataksesi järjestelmän oikeanlaisen toiminnan tulevaisuudessa, tulee sinun vaihtaa EPS sähkömoottori tai todennäköisesti koko hammastangon kokoonpano. Ennen korjauksen aloittamista, katso läpi kuvitettu PDF-ohjeemme, joka kertoo Ford Focuksen korjauksesta. Viallinen EPS voi johtaa auton huonoon pitoon tiehen. Tässä tapauksessa ohjelmisto tulee päivittää. Voit ladata tarkkoja ohjeita tämän tekemiseen ilmaiseksi.
Raidetangot uudelleenmuotoilua ennen olevissa DYB versioissa kuluvat jo 3,000 - 7,000 ajokilometrin jälkeen huonosti suunnitellun niiden suojien muodon vuoksi, sekä ylimääräisen jäykkyyden vuoksi. Lisäksi olemassa on yleensä liiallista vapaata liikettä, joka voidaan korjata vain vaihtamalla koko hammastanko.