Milloin vaihtaa Hehkutulppa MERCEDES-BENZ E-CLASS -autossa
Osakategorian Hehkutulppa suositeltu vaihtoväli: 30000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 250 D (202.125), MERCEDES-BENZ E-sarja T-modell (S124) E 250 TD (124.186) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa hehkutulppa MERCEDES W124 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa hehkutulppa Mercedes W124-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Hehkutulppa E-sarja Sedan (W124) -malliin ja muihin MERCEDES-BENZ-malleihin
Työkalut
Vaihto: hehkutulppa – Mercedes W124. Tarvitsemasi työkalut:
Yleispuhdistussuihke
Elektroniikan puhdistusspray
Kuumankestävä voitelurasva
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 8
Yhdistelmäavain nro 10
Hylsyavain nro 8
Hylsyavain nro 10
Kuusiokolokärki nro H5
Torx-kärkihylsy T45
Sytytystulppahylsy nro 12
Kiintolenkkiavain
Sorkkarauta
Pitkät kärkipihdit
Mikrokuitupyyhe
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: hehkutulppa – Mercedes W124. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Vaihtotoimenpide on identtinen kaikille hehkutulpille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: hehkutulppa – Mercedes W124. Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Hehkutulppa – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Hehkutulppa vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kierrä irti imuputken pitimen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Hehkutulppa itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Irrota kiinnitysruuvit.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Hehkutulppa - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kierrä irti kiinnikkeet, jotka yhdistävät imuputken imusarjaan. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota kiinnitysruuvit.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Hehkutulppa-osien vaihto MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Poista imuputki. Käytä sorkkarautaa.
  8. Vaihe 8
    MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Hehkutulppa: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Peitä moottorin imukanavat mikrokuituliinalla, jotta pöly ja lika eivät pääse sisään.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Hehkutulppa MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä irti moottorin suojakannen kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 10
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Hehkutulppa vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kiinnitysruuvit.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Hehkutulppa itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Irrota kaasupolkimen tanko kuristusventtiilistä.
  12. Vaihe 12
    MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Hehkutulppa: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista moottorin suojakansi.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - vinkkejä
    Kierrä irti kaasupolkimen tangon kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 10. Käytä hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Hehkutulppa-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota kaasuvaijerin pidike.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 200 2.0 (124.019) 1999 -auton Hehkutulppa - online-opas
    Kierrä irti kaasuvaijerin pidikkeen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota kiinnitysruuvit.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Hehkutulppa – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Siirrä kaasuvaijerimekanismi sivuun.
  18. Vaihe 18
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Hehkutulppa vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota alipaineletkut imusarjasta.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Hehkutulppa itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Puhdista imusarjan kiinnikkeet. Käytä yleispuhdistussprayta.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Hehkutulppa - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa imusarjan kiinnikkeet irti. Käytä Torx-avainta T45. Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Vaihe 21
    Irrota kiinnitysruuvit.
    Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa imusarjan kannattimen kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  22. Vaihe 23
    Irrota kiinnitysruuvit.
    Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Hehkutulppa-osien vaihto MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota imusarja.
  23. Vaihe 25
    MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Hehkutulppa: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Peitä imusarjan kanavat mikrokuituliinalla, jotta sen sisään ei mene pölyä ja likaa.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Hehkutulppa MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista imusarjan asennuspaikat. Käytä yleispuhdistussprayta.
  25. Vaihe 27
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Hehkutulppa vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota hehkutulpan johtojen liittimet. Käytä pitkiä kärkipihtejä.
  26. Vaihe 28
    Vaihtaa Hehkutulppa itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Kierrä irti johtosarjan pidikkeen kiinnike ja siirrä johtosarja sivuun. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  27. Vaihe 29
    Puhdista sytytystulpan syvennykset liasta, pölystä ja roskista. Käytä yleispuhdistussprayta.
    Vaihe 30
    MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Hehkutulppa: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kierrä hehkutulpat irti. Käytä sytytystulppahylsyä nro 12. Käytä momenttiavainta.
    Vaihto: hehkutulppa – Mercedes W124. AUTODOC suosittelee:
    Hehkutulpat voivat juuttua ajan myötä ja hajota poistettaessa.Käytä osien löysäämiseen momenttiavainta välttääksesi autonvalmistajan määrittämän irrotusmomentin ylittämisen.Jos olet saavuttanut irrotusmomentin mutta hehkutulpat eivät vieläkään kierry irti, sinun tulee kysyä neuvoa ammattilaiselta: osien hajoaminen voi johtaa kalliisiin moottoriremontteihin.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - vinkkejä
    Irrota hehkutulpat.
  29. Vaihe 32
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Hehkutulppa-osien tee se itse -vaihtoon
    Käsittele hehkutulpat. Käytä korkean lämpötilan keraamista rasvaa.
  30. Vaihe 33
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 200 2.0 (124.019) 1999 -auton Hehkutulppa - online-opas
    Asenna uudet hehkutulpat paikoilleen.
  31. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kiristä hehkutulpat. Käytä sytytystulppahylsyä nro 12. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 20 Nm vääntömomentilla.
    AUTODOC suosittelee:
    Älä käytä liikaa voimaa kiristäessäsi sytytystulppia. Liian kireälle kiristäminen voi vahingoittaa kierreliitosta.
  32. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Hehkutulppa – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käsittele hehkutulppien liittimet. Käytä silikonirasvaa.
  33. Vaihe 36
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Hehkutulppa vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna johtosarjan pidike ja kierrä kiinnike kiinni. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  34. Vaihe 37
    Vaihtaa Hehkutulppa itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Kiinnitä hehkutulppien johtojen liittimet.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) Hehkutulppa itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) Hehkutulppa vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Hehkutulpat MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 200 2.0 (124.019) - vaihto nõuanded
    Tunkin kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Hehkutulpat Mercedes E Class W124 E 250 D 2.5 (124.126, 124.129) - vaihtovinkit
    Kuinka korjata puhjennut rengas helposti | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 300 D 3.0 (124.131) Hehkutulpat vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä sytytystulppien vaihdossa | AUTODOCin vinkit
  • Hehkutulpat Mercedes E Class W124 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä syytä, miksi autosi vinkuu | AUTODOCin vinkit