Mercedes-Benz C-luokka - tee-se-itse korjaus ja huolto
Moottori
M104 bensiinikäyttöisen 6-sylinterisen rivimoottorin sylinterikannen epämuodostuminen johtuu sen ylikuumenemisesta. Jos tämän kokoonpanon alla on vuotokohtia, käy autojen korjauspajalla hiomassa se. Vaihda ja täytä säännöllisesti moottoriöljy ja jäähdytysneste. Lue kuvitettu PDF-oppaamme Mercedes-Benz C-luokan korjauksesta tehdäksesi sen itse.
W204 autojen omistajat 2.2 litran dieselmoottoreilla kokevat ennenaikaisen vesipumpun laakerin loppuun kulumisen. Humiseva ääni on todistetta tästä viasta. Käytä korkealaatuista jäähdytysnestettä ja tarkista sen taso säännöllisesti pidentääksesi pumpun käyttöikää. Käy autojen korjauspajalla komponentin vaihtoa varten.
Pakokaasujen kierrätysventtiili dieselmoottoreissa, joissa on mekaaninen superahdin, tukkiutuu noesta noin 50,000 kilometrin kohdalla. Tämä ongelma on helppo huomata: musta savu pakoputkesta, epävakaa moottorin tyhjäkäynnin nopeus ja heikentynyt teho. Suosituksemme on asennuttaa uusi osa autojen korjauspajalla, sillä siihen tehdään lisäsäätöjä.
Vaihteisto
Manuaalivaihteiston ensimmäinen ja toinen nopeussynkro voivat vioittua. Jos vaihteen vaihtamiseen tarvitaan ylimääräistä voimaa ja kuulet paukahduksen vivun käytön yhteydessä, käy autojen korjauspajalla korjauttamassa tämä kokoonpano. Muista vaihtaa vaihteistoöljy ajoissa. Tehdäksesi tämän, lataa ilmainen vaiheittainen video-oppaamme Mercedes-Benz C-luokan korjauksesta.
Automaattivaihteiston tiivisteet voivat vuotaa. Käy auton korjauspajalla asennuttamassa uudet komponentit.
Ohjauksen hallinta
Hydraulisen ohjaustehostimen pumpun viat. Sen laakeri voi jumittua ja tiivisteet vuotaa. Tämä komponentti tulisi vaihtaa kokoonpanona, ja se tulisi jättää ammattilaisille. Ehkäistäksesi tätä vikaa, seuraa hydraulisen ohjausöljyn tasoa ja kuntoa. Vaihda se ainakin kerran jokaisella 50,000 kilometrillä, ellei autonvalmistaja määrää toisin. Älä pidä ohjauspyörää sen äärimmäisessä asennossa yli 5 sekunnin aikaa välttääksesi pumpun ylikuormittumisen.
W203 autojen hammastanko pettää 80,000 kilometrin jälkeen. Jos näin käy, tulet kuulemaan koputusta ajettaessa tien epätasaisuuksien yli. Hammastanko voidaan palauttaa entiseen kuntoonsa korjaussarjan avulla. Lataa video-oppaamme ja seuraa ohjeita Mercedes-Benz C-luokan korjauksesta ja käytöstä vaihe vaiheelta.
Sähkölaitteet
Takavalojen liittimet ja kotelot W204 autoissa sulavat kosteuden kertymisen vuoksi. Voit asentaa uudet komponentit autotallissasi. Tehdäksesi tämän, lue käyttöohjeemme tee-se-itse korjauksesta ja huollosta Mercedes-Benz C-luokan autoissa.
SAM ohjausyksikön liittimet hapettuvat. Jos keskuslukitus tai sen anturit vioittuvat, ota yhteyttä autoalan sähköteknikkoon, jotta kokoonpano vaihdettaisiin.