Milloin vaihtaa Jarrukengät CITROËN XSARA -autossa
Osakategorian Jarrukenkäsarja suositeltu vaihtoväli: 100000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 16V, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.8 16V, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 2.0 HDi, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 2.0 16V, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 HDi, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 16V, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 HDi, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 Chrono, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 2.0, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 2.0 16V, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 16V LPG Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Jarrukengät XSARA PICASSO (N68) -malliin ja muihin CITROËN-malleihin
Työkalut
Vaihto: jarrukengät – CITROËN XSARA PICASSO (N68). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Keraaminen tahna
Momenttiavain
Hylsyavain nro 12
Torx-kärkihylsy T30
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Jarrujousen puristustyökalu
Tasapäinen ruuvimeisseli
Philips-ruuvimeisseli
Iskutaltta
Pitkät kärkipihdit
Ruuvipuristin
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: jarrukengät – CITROËN XSARA PICASSO (N68). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Vaihda kaikki akselin jarrukengät kerralla. Tämä takaa tehokkaan jarrutuksen.
  • Vaihtotoimenpide on identtinen samalla akselilla oleville jarrukengille.
  • Huom! Kaikki työ CITROËN XSARA PICASSO (N68) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät CITROËN XSARA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  2. Vaihe 3
    Nosta autoa.
    Vaihto: jarrukengät – CITROËN XSARA PICASSO (N68). Vinkki:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
    Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa CITROËN XSARA -auton Jarrukengät – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. CITROËN XSARA PICASSO (N68)
  3. Vaihe 5
    CITROËN XSARA Jarrukengät vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota pyörä.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Jarrukengät itse CITROËN XSARA -autoon
    Puhdista jarrurummun kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa CITROËN XSARA -auton Jarrukengät - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kierrä irti jarrurummun kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä iskutalttaa.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät CITROËN XSARA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota kiinnitysruuvit.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrukengät-osien vaihto CITROËN XSARA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä irti keskikonsolin kiinnikkeet ja poista se. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  8. Vaihe 10
    CITROËN XSARA -auton Jarrukengät: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Löysää käsijarruvaijerin säätömutteri. Käytä hylsyä nro 12. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrukengät CITROËN XSARA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrurumpu. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 12
    CITROËN XSARA Jarrukengät vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jarrukenkien kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jarrukengät – CITROËN XSARA PICASSO (N68). Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Jarrukengät itse CITROËN XSARA -autoon
    Irrota jarrukenkien alempi palautusjousi. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  12. Vaihe 14
    CITROËN XSARA -auton Jarrukengät: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista sivussa oleva pidikejousi. Käytä pitkiä kärkipihtejä.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät CITROËN XSARA -autoon - vinkkejä
    Poista säätövipu.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset CITROËN XSARA -auton Jarrukengät-osien tee se itse -vaihtoon
    Löysää jarrukenkien säädin. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.8 16V 1999 -auton Jarrukengät - online-opas
    Irrota jarrukenkien ylempi palautusjousi. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät CITROËN XSARA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Poista rumpujarrun kenkien pidikkeet. Käytä jarrujousen puristustyökalua.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa CITROËN XSARA -auton Jarrukengät – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Poista oikea jarrukenkä.
  18. Vaihe 20
    CITROËN XSARA Jarrukengät vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Poista jarrukenkien säädin.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Jarrukengät itse CITROËN XSARA -autoon
    Poista vasemman jarrukengän seisontajarrun pidikejousi. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa CITROËN XSARA -auton Jarrukengät - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita seisontajarrun vaijeri.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät CITROËN XSARA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Poista vasen jarrukenkä.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrukengät-osien vaihto CITROËN XSARA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista jarrukenkien asennuskohdat. Käytä teräsharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    Vaihto: jarrukengät – CITROËN XSARA PICASSO (N68). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Kun olet levittänyt aineen, odota muutama minuutti.
  23. Vaihe 25
    CITROËN XSARA -auton Jarrukengät: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Poista vanhan oikeanpuoleisen jarrukengän säätöholkki ja asenna se uuteen. Käytä ruuvipenkkiä.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrukengät CITROËN XSARA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kiinnitä seisontajarrun vaijeri seisontajarrun vipuun.
  25. Vaihe 27
    CITROËN XSARA Jarrukengät vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna uusi vasen jarrukenkä.
  26. Vaihe 28
    Vaihtaa Jarrukengät itse CITROËN XSARA -autoon
    Asenna rumpujarrun kenkien pidikkeet. Käytä jarrukenkien kiinnitysjousien ulosvedintä.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 1
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat CITROËN Xsara Picasso (N68) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata CITROËN XSARA PICASSO (N68) Jarrukengät itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
CITROËN XSARA PICASSO (N68) Jarrukengät vaihtaminen - online-opas
CITROËN XSARA PICASSO (N68) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrukenkäsarja CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.8 16V - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos ABS-valo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Jarrukenkä Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi - vaihtovinkit
    Mitä tehdä jos hihna vinkuu | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 HDi Jarrukenkäsarja vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä itse tehdyn öljynvaihdon aikana | AUTODOCin vinkit
  • Jarrukenkä Citroen Xsara Picasso vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 parasta vinkkiä, joilla estät auton ruostumisen | AUTODOCin vinkit