Milloin vaihtaa Jarrulevyt RENAULT SCÉNIC -autossa
Osakategorian Jarrulevy suositeltu vaihtoväli: 50000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.9 D, RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 2.0 (JM05, JM0U, JM1N, JM1U, JM2V), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 2.0 16V Turbo (JM0W), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.9 dCi (JM14), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.9 dCi (JM15), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.5 dCi (JM16), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.9 dCi, RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 2.0 (JM0S, JM2N), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.9 dCi 130, RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 (JM0C, JM0J, JM1B) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etujarrulevyt RENAULT SCENIC 2 (JM) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jarrulevyt eteen Renault Scenic 2-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jarrulevyt SCÉNIC II (JM0/1_) -malliin ja muihin RENAULT-malleihin
Työkalut
Vaihto: jarrulevyt – Renault Scenic 2. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 18
Torx-kärkihylsy T30
Vannehylsy nro 19
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Iskutaltta
Kuminuija
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: jarrulevyt – Renault Scenic 2. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Vaihda jarrulevyt Renault Scenic 2 autoon aina pareittain akselia kohden osien kunnosta huolimatta. Tällä tavalla jarrutuksen tasaisuus saadaan varmistettua.
  • Saman akselin molemmat jarrulevyt vaihdetaan samalla tavalla.
  • Vaihda jarrulevyjä vaihdettaessa aina myös jarrupalat.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jarrulevyt – Renault Scenic 2. Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt RENAULT SCÉNIC -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa RENAULT SCÉNIC -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  3. Vaihe 3
    RENAULT SCÉNIC Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jarrulevyt itse RENAULT SCÉNIC -autoon
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa RENAULT SCÉNIC -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: jarrulevyt – Renault Scenic 2. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt RENAULT SCÉNIC -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto RENAULT SCÉNIC -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 8
    RENAULT SCÉNIC -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt RENAULT SCÉNIC -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 10
    RENAULT SCÉNIC Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: jarrulevyt – Renault Scenic 2. AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Jarrulevyt itse RENAULT SCÉNIC -autoon
    Irroita jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  12. Vaihe 12
    RENAULT SCÉNIC -auton Jarrulevyt: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt RENAULT SCÉNIC -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset RENAULT SCÉNIC -auton Jarrulevyt-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 2009 -auton Jarrulevyt - online-opas
    Puhdista jarrulevyn pinta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt RENAULT SCÉNIC -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä iskutalttaa.
    Vaihto: jarrulevyt – Renault Scenic 2. AUTODOCin vinkki:
    Käytä tarvittaessa kuminuijaa.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa RENAULT SCÉNIC -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyt. Käytä kuminuijaa.
  18. Vaihe 18
    RENAULT SCÉNIC Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa. Käsittele kontaktipinta. Käytä kuparitahnaa.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Jarrulevyt itse RENAULT SCÉNIC -autoon
    Asenna jarrulevyt.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa RENAULT SCÉNIC -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kiristä jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 15 Nm vääntömomentilla.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) Jarrulevyt itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) Jarrulevyt vaihtaminen - online-opas
RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrulevy RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 - vaihto nõuanded
    Jäähdytysnesteiden vertailutesti | AUTODOC
  • Vaihtaa Etujarrulevyt ja takajarrulevyt Renault Scenic 2 1.9 dCi - vaihtovinkit
    5 yleisintä jarrujen korjausvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.5 dCi (JM1E, JM16) Takajarrulevyt ja etujarrulevyt vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä itse tehdyn öljynvaihdon aikana | AUTODOCin vinkit
  • Takajarrulevyt Renault Scenic 2 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka kiillottaa vanha moottorikoppa kiiltäväksi | AUTODOCin vinkit