Milloin vaihtaa Jarrulevyt VW SHARAN -autossa
Osakategorian Jarrulevy suositeltu vaihtoväli: 50000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0 LPG, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.8 T 20V, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.8 VR6 Syncro, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.8 VR6, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takajarrulevyt VW SHARAN 1 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jarrulevyt taakse VW Sharan 1-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jarrulevyt SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) -malliin ja muihin VW-malleihin
Työkalut
Vaihto: jarrulevyt – VW Sharan 1. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
Nyloninen puhdistusharja
WD-40-monitoimiaine
Elektroniikan puhdistusspray
Yleispuhdistussuihke
Jarrunpuhdistusaine
Jarrurasva
Keraaminen tahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 15
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 18
Kuusiokolokärki nro H6
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Sorkkarauta
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Vaihda jarrulevyt VW Sharan 1 autoon aina pareittain akselia kohden osien kunnosta huolimatta. Tällä tavalla jarrutuksen tasaisuus saadaan varmistettua.
  • Saman akselin molemmat jarrulevyt vaihdetaan samalla tavalla.
  • Vaihda jarrulevyjä vaihdettaessa aina myös jarrupalat.
  • Huom! Kaikki työ VW Sharan 1 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt VW SHARAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 2
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa VW SHARAN -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 4
    VW SHARAN Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta autoa.
    Vaihto: jarrulevyt – VW Sharan 1. Vinkki:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Jarrulevyt itse VW SHARAN -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW Sharan 1
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa VW SHARAN -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt VW SHARAN -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista jarrupalojen kulumistunnistimen tulppa. Käytä nylonista puhdistusharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto VW SHARAN -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota liitin jarrupalojen kulumistunnistimesta.
  8. Vaihe 9
    VW SHARAN -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista jarrusatulan jousi. Käytä teräsharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jarrulevyt – VW Sharan 1. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt VW SHARAN -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota jarrusatulan pidätinjousi. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 11
    VW SHARAN Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Kun olet levittänyt aineen, odota muutama minuutti.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Jarrulevyt itse VW SHARAN -autoon
    Kierrä irti jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 15. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 13
    VW SHARAN -auton Jarrulevyt: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnitysruuvit.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt VW SHARAN -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrusatula. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: jarrulevyt – VW Sharan 1. AUTODOCin vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset VW SHARAN -auton Jarrulevyt-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrupalat.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.8 T 20V 2009 -auton Jarrulevyt - online-opas
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt VW SHARAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa VW SHARAN -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota kiinnitysruuvit.
  18. Vaihe 19
    VW SHARAN Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Jarrulevyt itse VW SHARAN -autoon
    Puhdista jarrulevyn kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa VW SHARAN -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt VW SHARAN -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota kiinnityspultti.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto VW SHARAN -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrulevyt.
  23. Vaihe 24
    VW SHARAN -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt VW SHARAN -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Käsittele kontaktipinta. Käytä keraamista tahnaa.
  25. Vaihe 26
    VW SHARAN Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna jarrulevyt.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Jarrulevyt itse VW SHARAN -autoon
    Asenna kiinnityspultti.
  27. Vaihe 28
    VW SHARAN -auton Jarrulevyt: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kiristä jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 10 Nm vääntömomentilla.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt VW SHARAN -autoon - vinkkejä
    Puhdista jarrusatulan kehikko liasta ja pölystä. Käytä teräsharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Kun olet levittänyt aineen, odota muutama minuutti.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat VW Sharan I (7M8, 7M9, 7M6) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) Jarrulevyt itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) Jarrulevyt vaihtaminen - online-opas
VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrulevy VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.8 T 20V - vaihto nõuanded
    Auton tarkastukset, jotka kannattaa tehdä talven jälkeen | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etujarrulevyt ja takajarrulevyt VW Sharan 1 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Kuinka maalata auto spraypullolla | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0 TDI Takajarrulevyt ja etujarrulevyt vaihto-opas
    Kuinka säästää rahaa auton osia ostaessa
  • Takajarrulevyt VW Sharan 1 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka vaihtaa jousitus BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC