Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
Vaihe 13
Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
Vaihe 38
Lopeta jousen painaminen.
Vaihe 39
Poista asennettu joustintuki.
Vaihe 40
Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
Vaihe 41
Kiinnitä iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnikkeet. Älä kiristä sitä.
AUTODOC suosittelee:
Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni. VW Golf 5
Vaihe 42
Kiristä iskunvaimentimen laakerin yläosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 15 Nm vääntömomentilla.+90°
AUTODOC suosittelee:
Tärkeää! Varmista, että käytät uusia kiinnikkeitä.
Vaihe 43
Asenna konepellin ritilä ja varmista, että se on paikoillaan.
Vaihe 44
Asenna konepellin ritilän tiiviste.
Vaihe 45
Ota suojapeite pois.
Vaihe 46
Sulje konepelti.
Vaihe 47
Nosta auton keula ylös ja tue se.
Vaihe 48
Kytke vetoakseli pyörännapaan.
Vaihe 49
Kiinnitä alatukivarsi olka-akseliin.
Vaihe 50
Kiristä pallonivelen kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
Vaihe 51
Asenna kiinnityspultti.
Vaihe 52
Kiristä pultti, joka kiinnittää vetoakselin pyörännapaan. Käytä hylsyä nro 27. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 200 Nm vääntömomentilla.
Vaihe 53
Asenna kallistuksenvakaajan yhdystanko paikoilleen. Kiristä kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 19. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
Vaihe 54.1
Asenna jarrusatula paikoilleen ja kiinnitä se.
Vaihe 54.2
Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 30 Nm vääntömomentilla.
Vaihe 55
Asenna jarrusatulan liukutappien pölysuojusten päällykset takaisin paikoilleen.
Vaihe 56
Kiinnitä johdot ja jarruletku olka-akselin pidikkeeseen.
Vaihe 57
Kiinnitä raidetangon pää kiinni olka-akseliin.
Vaihe 58
Kiristä kiinnitysmutteri, joka yhdistää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä hylsyä nro 19. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 20 Nm vääntömomentilla.+90°
AUTODOC suosittelee:
Tärkeää! Varmista, että käytät uusia kiinnikkeitä.
Vaihe 59
Käsittele jarrulevyn ja pyörän vanteen kosketuspinta. Käytä kuparitahnaa.
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi
Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja
Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Skannaa
Voit ladata sovelluksen:
- skannaamalla QR-koodi
- lataa App Storesta
- lataa Google Playsta
VW Golf V Hatchback (1K1) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
Kuinka vaihtaa pyöränpultti | AUTODOCin vinkit
5 virhettä moottoria pestäessä | AUTODOCin vinkit
5 yleisintä virhettä sytytystulppien vaihdossa | AUTODOCin vinkit