Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SKODA OCTAVIA (1U2) 1.6, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.8, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.9 TDI, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.6, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.9 SDI, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.9 TDI, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.8 T, SKODA OCTAVIA (1U2) 2.0, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.4, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.4 16V, SKODA OCTAVIA (1U2) RS 1.8 T, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.6, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.8 T 4x4, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.9 TDI, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.9 TDI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Jousijalan Tukilaakeri OCTAVIA (1U2) -malliin ja muihin SKODA-malleihin
Työkalut
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – SKODA OCTAVIA (1U2). Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 16
Momenttiavain
Jakoavain
Vannehylsy nro 17
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – SKODA OCTAVIA (1U2). AUTODOC suosittelee:
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
  • Vaihdon työvaiheet ovat samat takajousituksen oikealle ja vasemmalle iskunvaimentimen kiinnikkeelle.
  • Takajoustintukien molemmat kiinnikkeet täytyy vaihtaa yhtäaikaisesti.
  • Vaihda asennuksen yhteydessä myös kaikki itselukittuvat mutterit ja pultit.
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – SKODA OCTAVIA (1U2). Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SKODA OCTAVIA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa SKODA OCTAVIA -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    SKODA OCTAVIA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – SKODA OCTAVIA (1U2). Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse SKODA OCTAVIA -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa SKODA OCTAVIA -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SKODA OCTAVIA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto SKODA OCTAVIA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 16.
  8. Vaihe 9
    SKODA OCTAVIA -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 16.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. SKODA OCTAVIA (1U2)
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri SKODA OCTAVIA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita takavarren alapuolella oleva tuki.
  10. Vaihe 11
    SKODA OCTAVIA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimennin.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse SKODA OCTAVIA -autoon
    Irroita iskunvaimentimen tukilaakerin kiinnitysmutteri.
  12. Vaihe 13
    SKODA OCTAVIA -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista iskunvaimentimen männänvarren kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SKODA OCTAVIA -autoon - vinkkejä
    Irroita iskunvaimentimen männänvarren kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä jakoavainta.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset SKODA OCTAVIA -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkasta iskunvaimentimen laakerin, pölysuoja, ja pohjaanlyöntikumin kunto perinpohjaisesti. Vaihda tarvittaessa.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: SKODA OCTAVIA (1U2) RS 1.8 T 2010 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Asenna suojakumi ja pohjaanlyöntikumi iskunvaimentimeen.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri SKODA OCTAVIA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna uusi iskunvaimentimen tuki.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat SKODA Octavia I Hatchback (1U2) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SKODA OCTAVIA (1U2) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SKODA OCTAVIA (1U2) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
SKODA OCTAVIA (1U2) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri SKODA OCTAVIA (1U2) RS 1.8 T - vaihto nõuanded
    Venttiilikopan kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarin yläpään laakeri Skoda Octavia 1u 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Mitä tehdä jos hihna vinkuu | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SKODA OCTAVIA (1U2) 1.6 Iskarin yläpää vaihto-opas
    5 työkalua, jotka tekevät auton korjaamisesta uskomattoman helppoa | AUTODOCin vinkit
  • Kääntölaakeri Skoda Octavia 1u vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka tehdä omatekoinen vaahdotin | AUTODOCin vinkit