Milloin vaihtaa Vaihteistoöljy AUDI A4 -autossa
Osakategorian Vaihteistoöljy suositeltu vaihtoväli: 30000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
AUDI A4 Avant (8K5, B8) 3.0 TDI quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 3.0 TDI quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) S4 quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.7 TDI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Vaihteistoöljy A4 Avant (8K5, B8) -malliin ja muihin AUDI-malleihin
Kuinka vaihtaa Vaihteistoöljy Audi A4 B8 2.0 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Vaihteistoöljy
Kuinka vaihtaa Automaattivaihteistoöljy Audi A4 B8 2.0 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Automaattivaihteistoöljy
Kuinka vaihtaa Vaihteistoöljy (käsi-) Audi A4 B8 2.0 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Vaihteistoöljy (käsi-)
Kuinka vaihtaa Voimansiirtoöljy Audi A4 B8 2.0 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Voimansiirtoöljy
Kuinka vaihtaa Voimanjakovaihteiston öljy Audi A4 B8 2.0 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Voimanjakovaihteiston öljy
Työkalut
Vaihto: manuaalivaihteistoöljy – AUDI A4 Avant (8K5, B8). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
Yleispuhdistussuihke
Kuusiokolokärki nro H17.
Hylsyavain nro 12
Philips-ruuvimeisseli
Momenttiavain
Suppilo
Öljypohja
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: manuaalivaihteistoöljy – AUDI A4 Avant (8K5, B8). AUTODOC suosittelee:
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: manuaalivaihteistoöljy – AUDI A4 Avant (8K5, B8). Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Nosta autoa käyttämällä autonostinta tai aseta se rasvamontun päälle.
    Vaihto: manuaalivaihteistoöljy – AUDI A4 Avant (8K5, B8). Vinkki:
    Ajoneuvon tulee olla tasaisella, ja jos se on kallistettuna, tyhjennystulpan tulee olla alimmassa kohdassa.
    Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa Vaihteistoöljy AUDI A4 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä alemman äänieristeen kiinnikkeet auki. Käytä hylsyä nro 12. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  2. Vaihe 5
    Kuinka vaihtaa AUDI A4 -auton Vaihteistoöljy – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota alempi äänieristys.
  3. Vaihe 6
    AUDI A4 Vaihteistoöljy vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista öljynsuodattimen poistoaukon alue. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: manuaalivaihteistoöljy – AUDI A4 Avant (8K5, B8). Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  4. Vaihe 7
    Vaihtaa Vaihteistoöljy itse AUDI A4 -autoon
    Laita vähintään 2-litrainen jäteöljyastia poistoaukon alle.
  5. Vaihe 8
    Kuinka poistaa AUDI A4 -auton Vaihteistoöljy - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita valumatulppa. Käytä kuusiokoloavainta nro H17.
  6. Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Vaihteistoöljy AUDI A4 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Valuta käytetty öljy pihalle.
    Vaihto: manuaalivaihteistoöljy – AUDI A4 Avant (8K5, B8). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Ole varovainen! Öljy voi olla kuumaa.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vaihteistoöljy-osien vaihto AUDI A4 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista vaihdelaatikon kotelon täyttöaukon alue. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
    Vaihto: manuaalivaihteistoöljy – AUDI A4 Avant (8K5, B8). AUTODOCin vinkki:
    Kun olet levittänyt aineen, odota muutama minuutti.
  8. Vaihe 11
    AUDI A4 -auton Vaihteistoöljy: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kierrä irti vaihdelaatikon kotelon täyttötulppa. Käytä kuusiokoloavainta nro H17.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 1
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata AUDI A4 Avant (8K5, B8) Vaihteistoöljy itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
AUDI A4 Avant (8K5, B8) Vaihteistoöljy vaihtaminen - online-opas
AUDI A4 Avant (8K5, B8) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Vaihdelaatikon öljy AUDI A4 Avant (8K5, B8) 1.8 TFSI - vaihto nõuanded
    5 asiaa, joita ei pidä tehdä automatisoidulla manuaalivaihteistolla | AUTODOC
  • Vaihtaa Vaihdelaatikko öljy Audi A4 B8 2.0 TDI - vaihtovinkit
    Venttiilikopan kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - AUDI A4 Avant (8K5, B8) 3.0 TDI quattro Vaihdelaatikon öljy vaihto-opas
    Kuinka korjata puskuri itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihdelaatikko öljy Audi A4 B8 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä virhettä itse tehdyn öljynvaihdon aikana | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille AUDI-malleille