Milloin vaihtaa Öljynsuodatin VW MULTIVAN -autossa
Osakategorian Öljynsuodatin suositeltu vaihtoväli: 12 month / 15000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Multivan VI (SGF, SGM, SGN) 2.0 TDI, VW Multivan VI (SGF, SGM, SGN) 2.0 TDI, VW Multivan VI (SGF, SGM, SGN) 2.0 TDI 4motion Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Työkalut
Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – VW MULTIVAN VI (SGF, SGM, SGN). Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
Yleispuhdistussuihke
Momenttiavain
Hylsyavain nro 19
Hylsyavain nro 30
Torx-kärkihylsy T30
Kiintolenkkiavain
Tasapäinen ruuvimeisseli
Suppilo
Öljypohja
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – VW MULTIVAN VI (SGF, SGM, SGN). AUTODOCin vinkki:
  • Vaihda öljynsuodatin aina, kun vaihdat moottoriöljyä.
  • Käytä hanskoja välttääksesi kuumalle nesteelle altistumisen.
  • Huom! Kaikki työ VW MULTIVAN VI (SGF, SGM, SGN) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin VW MULTIVAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä irti moottorin putkien pidike. Käytä Torx-avainta T30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa VW MULTIVAN -auton Öljynsuodatin – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota öljysäiliön korkki.
  3. Vaihe 5
    VW MULTIVAN Öljynsuodatin vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vedä öljyn mittatikku ylös.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Öljynsuodatin itse VW MULTIVAN -autoon
    Puhdista öljynsuodattimen kotelon korkki. Käytä yleispuhdistussprayta.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa VW MULTIVAN -auton Öljynsuodatin - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita suodattimen kotelonkansi yhdessä vanhan suodattimen kanssa. Käytä hylsyä nro 30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin VW MULTIVAN -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Valmistele astia vanhaa öljynsuodatinta varten.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Öljynsuodatin-osien vaihto VW MULTIVAN -autoon - lataa kuvitettu opas
    Laita vanha öljynsuodatin astiaan.
  8. Vaihe 10
    Nosta autoa käyttämällä autonostinta tai aseta se rasvamontun päälle.
    Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – VW MULTIVAN VI (SGF, SGM, SGN). Ammattilaiset suosittelevat:
    Ajoneuvon tulee olla tasaisella, ja jos se on kallistettuna, tyhjennystulpan tulee olla alimmassa kohdassa.Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
    Vaihe 11
    VW MULTIVAN -auton Öljynsuodatin: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Laita vähintään 5-litrainen jäteöljyastia poistoaukon alle.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Öljynsuodatin VW MULTIVAN -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista öljynsuodattimen poistoaukon alue. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  10. Vaihe 13
    VW MULTIVAN Öljynsuodatin vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita valumatulppa. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Öljynsuodatin itse VW MULTIVAN -autoon
    Valuta käytetty öljy pihalle.
    AUTODOC suosittelee:
    Ole varovainen! Öljy voi olla kuumaa.Odota, kunnes öljy on valunut kokonaan poistoaukosta.
  12. Vaihe 15
    VW MULTIVAN -auton Öljynsuodatin: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota öljynsuodatin suodattimen kannesta.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin VW MULTIVAN -autoon - vinkkejä
    Irrota vanhat O-renkaat öljynsuodattimen kannesta. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset VW MULTIVAN -auton Öljynsuodatin-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista paikka, jonne öljynsuodatin asennetaan. Käytä yleispuhdistussprayta.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: VW Multivan VI (SGF, SGM, SGN) 2.0 TSI 2019 -auton Öljynsuodatin - online-opas
    Asenna uudet O-renkaat a uusi öljynsuodatin suodattimen kannessa oleviin asennuskohtiin.
    Huomio!
    Pidä huoli, että asennat suodattimen oikein. Älä sekoita osan eri puolia.
  16. Vaihe 19
    Voitele uuden suodattimen kumitiiviste pienellä määrällä uutta öljyä.
    Vaihe 20
    Asenna uusi öljynsuodattimen kotelon suoja ja kiristä se.
    Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin VW MULTIVAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista öljynsuodattimen poistoaukon alue.
  17. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa VW MULTIVAN -auton Öljynsuodatin – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa uusi poistoaukon korkki kiinni ja kiristä se. Käytä hylsyä nro 19. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 28 Nm vääntömomentilla.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW Multivan VI (SGF, SGM, SGN) Öljynsuodatin itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW Multivan VI (SGF, SGM, SGN) Öljynsuodatin vaihtaminen - online-opas
VW Multivan VI (SGF, SGM, SGN) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin VW Multivan VI (SGF, SGM, SGN) 2.0 TSI - vaihto nõuanded
    Ajovalojen kunnostus | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Öljynsuodatin VW Multivan T6 2.0 TDI - vaihtovinkit
    6 parasta tuotetta autosi parantamiseen | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW Multivan VI (SGF, SGM, SGN) 2.0 TDI 4motion Öljynsuodatin vaihto-opas
    5 työkalua, jotka tekevät auton korjaamisesta uskomattoman helppoa | AUTODOCin vinkit
  • Öljynsuodatin VW Multivan T6 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka estää auton ikkunoita huurtumasta | AUTODOCin vinkit