Milloin vaihtaa Polttoainesuodatin FORD MONDEO -autossa
Osakategorian Polttoainesuodatin suositeltu vaihtoväli: 6 year / 120000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD MONDEO III (B5Y) 3.0 V6 24V, FORD MONDEO III (B5Y) 1.8 SCi, FORD MONDEO III (B5Y) ST220, FORD MONDEO III (B5Y) 2.5 V6 24V, FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 16V, FORD MONDEO III (B5Y) 1.8 16V, FORD MONDEO III (B5Y) 1.8 16V Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Työkalut
Vaihto: polttoainesuodatin – FORD MONDEO III (B5Y). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
Nyloninen puhdistusharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Hylsyavain nro 8
Hylsyavain nro 10
Nestesäiliö
Kiintolenkkiavain
Vaihto: polttoainesuodatin – FORD MONDEO III (B5Y). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Varmista etttä työtila on ilmastoitu riittävän tehokkaasti. Polttoainehöyryt ovat myrkyllisiä.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: polttoainesuodatin – FORD MONDEO III (B5Y). Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Polttoainesuodatin FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa tankin luukku.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FORD MONDEO -auton Polttoainesuodatin – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä polttoainesäiliön korkki irti.
  3. Vaihe 3
    Nosta autoa käyttämällä autonostinta tai aseta se rasvamontun päälle.
    Vaihe 4
    FORD MONDEO Polttoainesuodatin vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista polttoainesuodattimen kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Polttoainesuodatin itse FORD MONDEO -autoon
    Kierrä polttoainesuodattimen kannattimen kiinnityspultit irti. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa FORD MONDEO -auton Polttoainesuodatin - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista polttoainesuodattimen kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Polttoainesuodatin FORD MONDEO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä polttoainesuodattimen kannatin irti. Käytä hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 8
    Irroita polttoainesuodattimen pidike.
    Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Polttoainesuodatin-osien vaihto FORD MONDEO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ota valmiiksi säiliö nesteitä varten esille.
  8. Vaihe 10
    FORD MONDEO -auton Polttoainesuodatin: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista polttoaineen syöttöputkien kiinnikkeet. Käytä nylonista puhdistusharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Polttoainesuodatin FORD MONDEO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita polttoaineputket polttoainesuodattimesta.
  10. Vaihe 12
    FORD MONDEO Polttoainesuodatin vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita polttoainesuodatin.
    Vaihto: polttoainesuodatin – FORD MONDEO III (B5Y). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Ole varovainen. Polttoainetta voi valua suodattimen kotelosta ja letkuista.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Polttoainesuodatin itse FORD MONDEO -autoon
    Puhdista polttoaineputket. Käytä yleispuhdistussprayta.
  12. Vaihe 14
    FORD MONDEO -auton Polttoainesuodatin: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna uusi polttoainesuodatin paikoilleen.
    Vaihto: polttoainesuodatin – FORD MONDEO III (B5Y). AUTODOC suosittelee:
    Muista varmistaa että suodatin on oikein päin! Suodattimessa olevat nuolet kuvaavat polttoaineen kulkusuuntaa.Kun suoritat asennusta, pidä huoli, että pölyä ja likaa ei joudu öljynsuodattimen koteloon.Huomio! Käytä laadukkaita suodattimia – FORD MONDEO III (B5Y).
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Polttoainesuodatin FORD MONDEO -autoon - vinkkejä
    Asenna polttoaineletku.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD MONDEO III (B5Y) Polttoainesuodatin itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD MONDEO III (B5Y) Polttoainesuodatin vaihtaminen - online-opas
FORD MONDEO III (B5Y) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Polttoainesuodatin FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 16V - vaihto nõuanded
    Ajovalojen kunnostus | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Polttoainesuodatin Ford Mondeo b5y 2.0 16V TDDi / TDCi - vaihtovinkit
    Starttimoottorin korjaus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 TDCi Polttoainesuodatin vaihto-opas
    Kuinka estää auton ikkunoita huurtumasta | AUTODOCin vinkit
  • Polttoainesuodatin Ford Mondeo b5y vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Auton tarkastukset, jotka kannattaa tehdä talven jälkeen | AUTODOCin vinkit