Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4 quattro, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.9 TDI, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.8, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.8 quattro, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.8 T, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.8, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.8 T quattro, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.5 TDI, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.5 TDI quattro, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.7 T, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.7 T quattro, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.8 T quattro, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.8 T, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.5 TDI, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.5 TDI quattro, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.9 TDI, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.8, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.8, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.0, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4 quattro, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.5 TDI, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.7 T quattro, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 3.0, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 3.0 quattro, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.9 TDI, AUDI A6 Avant (4B5, C5) RS6 quattro, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4 quattro, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4 quattro, AUDI A6 Avant (4B5, C5) RS6 plus quattro Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etupyöränlaakerit AUDI A6 C5 Avant -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit eteen Audi A6 C5 Avant-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit A6 Avant (4B5, C5) -malliin ja muihin AUDI-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI quattro -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI quattro -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A6 C5 Avant. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Elektroniikan puhdistusspray
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 27
Kuusiokolokärki nro H8
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Laakerien asennustyökalusarja
Pallonivelen ulosvedin
Tasapäinen ruuvimeisseli
Tasataltta
Kierreleuan väännin
Meisti
Vasara
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä Audi A6 C5 Avant autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ Audi A6 C5 Avant -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihto seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 2
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 4
    AUDI A6 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A6 -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Audi A6 C5 Avant
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita ABS-anturin johdot. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto AUDI A6 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota ABS-anturin liitin. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  8. Vaihe 9
    AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 27. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 11
    AUDI A6 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A6 -autoon
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  12. Vaihe 13
    AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnityspultti. Käytä hylsyä nro 27.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrulevyt.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4 2002 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita ylätukivarren kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kuusiokoloavainta nro H8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää raidetangon pään kiinnityspultti. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 19
    AUDI A6 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota kiinnityspultti. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A6 -autoon
    Löysää raidetangon pään kiinnityspultti. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota kiinnityspultti.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Paina irti kiristyspultin pidike raidetangon päässä. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto AUDI A6 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita raidetangon pää olka-akselista.
  23. Vaihe 24
    AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kiinnityspultti.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista tukivarren kiinnitykset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  25. Vaihe 26
    AUDI A6 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 18.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A6 -autoon
    Puhdista tukivarren kiinnitykset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  27. Vaihe 28
    AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kierrä alatukivarren kiinnike irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - vinkkejä
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  29. Vaihe 30
    Käsittele kaikki tukivarren jouset. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 31
    Vaiheittaiset suositukset AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita pallonivel olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä. Käytä sorkkarautaa.
  30. Vaihe 32
    Tee se itse -vaihto: AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4 2002 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A6 C5 Avant. AUTODOCin vinkki:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  31. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita olka-akselin alapuolella oleva tuki.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A6 C5 Avant. Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  32. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista tukivarren kiinnitykset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  33. Vaihe 35
    AUDI A6 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 18.
  34. Vaihe 36
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A6 -autoon
    Irroita pallonivel olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä. Käytä sorkkarautaa.
  35. Vaihe 37
    Kuinka poistaa AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita olka-akseli yhdessä navan kanssa.
  36. Vaihe 38
    Irrota kolmiotukivarret.
    Vaihe 39
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista olka-akselin suojakilven kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  37. Vaihe 40
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto AUDI A6 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä irti olka-akselin suojakilven kiinnike. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  38. Vaihe 41
    AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita pyörännapa olka-akselista. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  39. Vaihe 42
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 43
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Paina pyörännavan laakerit ulos. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  40. Vaihe 44
    AUDI A6 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  41. Vaihe 45
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A6 -autoon
    Paina uusi laakeri olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A6 C5 Avant. Vinkki:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
  42. Vaihe 46
    AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista pyörännapa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  43. Vaihe 47
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - vinkkejä
    Aseta pyörännapa olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  44. Vaihe 48
    Vaiheittaiset suositukset AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Kiristä olka-akselin suojakilven kiinnike. Käytä hylsyä nro 10. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 4 Nm vääntömomentilla.
  45. Vaihe 49
    Tee se itse -vaihto: AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4 2002 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Käsittele ohjausnivelessä oleva joustintuen asennuspaikka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata AUDI A6 Avant (4B5, C5) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
AUDI A6 Avant (4B5, C5) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
AUDI A6 Avant (4B5, C5) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4 - vaihto nõuanded
    5 yleisintä syytä, miksi jousitus kolisee | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI quattro - vaihtovinkit
    Kuinka korjata vaurioitunut kierre | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.9 TDI Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Kuinka vaihtaa pyöränpultti | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Audi A6 C5 Avant vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka poistaa naarmut auton muovipinnoista | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille AUDI-malleille