Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.5 dCi, RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.6 16V bivalent, RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.2 (FC01, FC0A, FC0F), RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.4 (FC0C, FC0B, FC0H, FC0M), RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) D 55 1.9 (FC0D), RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) D 65 1.9 (FC0E, FC02, FC0J, FC0N), RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.9 dTi (FC0U), RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.9 dCi 4x4 (FC0V), RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.2 16V (FC05, FC0W, FC1D, FC1P, FC1K, FC0T), RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.6 16V, RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.5 dCi (FC07, FC1R), RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.9 dCi (FC0V), RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.5 dCi (FC1E), RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.2 BiFuel, RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.2 (FC1A), RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.9 D (FC0J), RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.6, RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) 1.6 Flex (FC1U, FC1Y, FC14, FC16, FC17) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit KANGOO Express (FC0/1_) -malliin ja muihin RENAULT-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Renault Kangoo Express 1.5 dCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Renault Kangoo Express 1.5 dCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Kupu, pyöränlaakeri Renault Kangoo Express 1.5 dCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Kupu, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – RENAULT KANGOO Express (FC0/1_). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Elektroniikan puhdistusspray
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
Hylsyavain nro 30
Torx-kärkihylsy T40
Vannehylsy nro 19
Laakerien asennustyökalusarja
Laakerin ulosvedin
Pallonivelen ulosvedin
Kiintolenkkiavain
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Iskutaltta
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit RENAULT KANGOO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista vetoakselin kiinnike. Käytä teräsharjaa.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa RENAULT KANGOO -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 30. Käytä kierreleuan väännintä.
  3. Vaihe 3
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 4
    RENAULT KANGOO Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  4. Vaihe 5
    Nosta autoa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – RENAULT KANGOO Express (FC0/1_). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
    Vaihe 6
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse RENAULT KANGOO -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. RENAULT KANGOO Express (FC0/1_)
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa RENAULT KANGOO -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 8
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit RENAULT KANGOO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto RENAULT KANGOO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 11
    RENAULT KANGOO -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: pyöränlaakerit – RENAULT KANGOO Express (FC0/1_). AUTODOCin vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit RENAULT KANGOO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 13
    RENAULT KANGOO Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse RENAULT KANGOO -autoon
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T40. Käytä iskutalttaa.
  12. Vaihe 15
    RENAULT KANGOO -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrulevyt.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit RENAULT KANGOO -autoon - vinkkejä
    Irrota ABS-anturin johdot.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset RENAULT KANGOO -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota ABS-anturin liitin.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) D 55 1.9 2011 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit RENAULT KANGOO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa RENAULT KANGOO -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät pallonivelen jousituksen ohjausvarteen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  18. Vaihe 21
    RENAULT KANGOO Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse RENAULT KANGOO -autoon
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kierreleuan väännintä.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa RENAULT KANGOO -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit RENAULT KANGOO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pallonivel tukivarresta. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto RENAULT KANGOO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota pallonivel tukivarresta. Käytä sorkkarautaa.
  23. Vaihe 26
    RENAULT KANGOO -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan. Käytä hylsyä nro 30. Käytä kiintolenkkiavainta. Irrota kiinnityspultti.
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit RENAULT KANGOO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota vetoakseli olka-akselista. Irrota kiinnityspultti.
  25. Vaihe 28
    RENAULT KANGOO Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  26. Vaihe 29
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse RENAULT KANGOO -autoon
    Poista olka-akseli pyörännavan kanssa.
  27. Vaihe 30
    RENAULT KANGOO -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Purista napa pois olka-akselilta. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit RENAULT KANGOO -autoon - vinkkejä
    Puhdista pyöränlaakerin lukkorengas. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  29. Vaihe 32
    Vaiheittaiset suositukset RENAULT KANGOO -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota pyörännavan laakerin varmistinrengas. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  30. Vaihe 33
    Tee se itse -vaihto: RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) D 55 1.9 2011 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Purista ulos sisempi laakerin kehä, joka on edelleen navalla. Käytä laakerin ulosvedintä. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  31. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit RENAULT KANGOO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Paina pyörännavan laakerit ulos. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  32. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa RENAULT KANGOO -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  33. Vaihe 36
    RENAULT KANGOO Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Paina uusi laakeri paikalleen olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – RENAULT KANGOO Express (FC0/1_). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.
  34. Vaihe 37
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse RENAULT KANGOO -autoon
    Laita pyörännavan laakerin varmistinrengas takaisin paikoilleen. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  35. Vaihe 38
    Kuinka poistaa RENAULT KANGOO -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  36. Vaihe 39
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit RENAULT KANGOO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Paina uusi laakeri pyörännapaan. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  37. Vaihe 40
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto RENAULT KANGOO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista joustintuen ja olka-akselin yhdistävän alempi kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  38. Vaihe 41
    RENAULT KANGOO -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista vetoakselin CV-nivelen urat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  39. Vaihe 42
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit RENAULT KANGOO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista pallonivelen asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  40. Vaihe 43
    RENAULT KANGOO Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Käsittele vetoakselin vakionopeusnivelen uria. Käsittele pallonivelen kiinnikkeet. Käytä kuparitahnaa.
  41. Vaihe 44
    Asenna olka-akseli, joka on yhdistetty pyörännapaan.
    Vaihe 45
    Kiinnitä iskunvaimentimen jousi olka-akseliin.
    Vaihe 46
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse RENAULT KANGOO -autoon
    Asenna kiinnityspultti.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) D 55 1.9 - vaihto nõuanded
    4 syytä, miksi moottorin merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Renault Kangoo Express 1.5 dCi - vaihtovinkit
    Kuinka korjata puskuri itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - RENAULT KANGOO Express (FC0/1_) D 65 1.9 Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Kuinka pestä auto talvella | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Renault Kangoo Express vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä jos hihna vinkuu | AUTODOCin vinkit