Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
AUDI A3 Sportback (8PA) 1.6 E-Power, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.6, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.9 TDI, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.6 FSI, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 FSI, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI 16V, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TFSI, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.8 TFSI, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.4 TFSI, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.6 TDI, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.6 TDI, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TFSI quattro, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI 16V quattro, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI quattro, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI quattro, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.8 TFSI quattro, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.2 TSI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takapyöränlaakerit AUDI A3 2 (8PA) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit taakse Audi A3 8PA-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit A3 Sportback (8PA) -malliin ja muihin AUDI-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Audi A3 8pa 2.0 TDI 16V -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Audi A3 8pa 2.0 TDI 16V -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Kupu, pyöränlaakeri Audi A3 8pa 2.0 TDI 16V -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Kupu, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A3 8PA. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 15
XZN-hylsy nro 14
XZN-hylsy nro 16
Torx-kärkihylsy T30
Hylsyavain nro 13
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Kuminuija
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A3 8PA. Ammattilaiset suosittelevat:
  • Älä uudelleenkäytä Audi A3 8PA autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Varoitus! Sammuta moottori ennen työn aloittamista – Audi A3 8PA.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa AUDI A3 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    AUDI A3 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A3 -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Audi A3 8PA
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa AUDI A3 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto AUDI A3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä yhdistelmäavainta nro 15.
  8. Vaihe 8
    AUDI A3 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit AUDI A3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrusatula. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A3 8PA. AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  10. Vaihe 10
    AUDI A3 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrupalat.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A3 -autoon
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 12
    AUDI A3 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä XZN-hylsyä nro 14. Käytä kierreleuan väännintä. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A3 -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset AUDI A3 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI 2008 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyt.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa AUDI A3 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita navan laakerin suojus. Käytä sorkkarautaa. Käytä kuminuijaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A3 8PA. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Joissakin autoissa ei ole pyörän pölysuojia.
  18. Vaihe 18
    AUDI A3 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita pyörännavan akselimutteri. Käytä XZN-hylsyä nro 16. Käytä kierreleuan väännintä.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A3 -autoon
    Irrota kiinnityspultti.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa AUDI A3 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto AUDI A3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen.
  23. Vaihe 23
    AUDI A3 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna kiinnityspultti.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata AUDI A3 Sportback (8PA) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
AUDI A3 Sportback (8PA) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
AUDI A3 Sportback (8PA) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI - vaihto nõuanded
    Kuinka korjata puskuri itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Audi A3 8pa 2.0 TDI 16V - vaihtovinkit
    4 syytä, miksi moottorin merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - AUDI A3 Sportback (8PA) 1.9 TDI Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Asioita, joita sinun ei pitäisi koskaan tehdä automaattivaihteistolla | AUTODOCIN vinkit
  • Renkaan laakeri Audi A3 8pa vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka maalata jarrusatula | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille AUDI-malleille