Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
AUDI A4 Avant (8E5, B6) 1.6, AUDI A4 Avant (8E5, B6) 2.0, AUDI A4 Avant (8E5, B6) 1.8 T, AUDI A4 Avant (8E5, B6) 3.0, AUDI A4 Avant (8E5, B6) 1.9 TDI, AUDI A4 Avant (8E5, B6) 2.4, AUDI A4 Avant (8E5, B6) 2.5 TDI, AUDI A4 Avant (8E5, B6) 2.0 FSI, AUDI A4 Avant (8E5, B6) 1.8 T, AUDI A4 Avant (8E5, B6) 2.5 TDI, AUDI A4 Avant (8E5, B6) 2.4, AUDI A4 Avant (8E5, B6) 1.8 T, AUDI A4 Avant (8E5, B6) 1.9 TDI, AUDI A4 Avant (8E5, B6) 3.0 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takapyöränlaakerit AUDI A4 B6 (8E5) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit taakse Audi A4 B6 Avant-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit A4 Avant (8E5, B6) -malliin ja muihin AUDI-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Kupu, pyöränlaakeri Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Kupu, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A4 B6 Avant. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 15
Hylsyavain nro 13
Kuusiokolokärki nro h8.
Kuusiokolokärki nro h19.
Vannehylsy nro 17
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Kuminuija
Vasara
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A4 B6 Avant. AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä Audi A4 B6 Avant autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A4 B6 Avant. Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A4 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa AUDI A4 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    AUDI A4 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A4 -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A4 B6 Avant. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa AUDI A4 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A4 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto AUDI A4 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä yhdistelmäavainta nro 15.
  8. Vaihe 8
    AUDI A4 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatula. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A4 B6 Avant. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit AUDI A4 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 10
    AUDI A4 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A4 -autoon
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H8.
  12. Vaihe 12
    AUDI A4 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A4 -autoon - vinkkejä
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset AUDI A4 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita pidike rengas. Käytä sorkkarautaa.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: AUDI A4 Avant (8E5, B6) 1.9 TDI quattro 2003 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita jarrulevyt.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A4 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita navan laakerin suojus. Käytä vasaraa. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A4 B6 Avant. AUTODOCin vinkki:
    Joissakin autoissa ei ole pyörän pölysuojia.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa AUDI A4 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Avaa pyöränlaakerin kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H19. Käytä kierreleuan väännintä.
  18. Vaihe 18
    AUDI A4 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota kiinnityspultti.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A4 -autoon
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa AUDI A4 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A4 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto AUDI A4 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Asenna kiinnityspultti.
  23. Vaihe 23
    AUDI A4 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kiristä pyörännavan laakerin kiinnike. Käytä kuusiokoloavainta nro H19. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 200 Nm vääntömomentilla.+180°
    Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A4 B6 Avant. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Tärkeää! Varmista, että käytät uusia kiinnikkeitä.Pyöränlaakeriosan ei tule olla vinossa akselitappiin nähden.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata AUDI A4 Avant (8E5, B6) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
AUDI A4 Avant (8E5, B6) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
AUDI A4 Avant (8E5, B6) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri AUDI A4 Avant (8E5, B6) 1.9 TDI quattro - vaihto nõuanded
    5 asiaa, joita ei pidä tehdä automatisoidulla manuaalivaihteistolla | AUTODOC
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI - vaihtovinkit
    4 syytä, miksi moottorin merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - AUDI A4 Avant (8E5, B6) 2.5 TDI quattro Takapyörän laakeri vaihto-opas
    5 työkalua, jotka tekevät auton korjaamisesta uskomattoman helppoa | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Audi A4 B6 Avant vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Auton laturin korjaus itse | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille AUDI-malleille