Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.8 16V, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 2.0 16V, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 HDi, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 16V, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 HDi, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 Chrono, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 16V LPG Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takapyöränlaakerit CITROEN XSARA PICASSO N68 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit taakse Citroen Xsara Picasso-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit XSARA PICASSO (N68) -malliin ja muihin CITROËN-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Kupu, pyöränlaakeri Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Kupu, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Citroen Xsara Picasso. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Kuparitahna
Torx-kärkihylsy T30
Hylsyavain nro 32
Hylsyavain nro 34
Vannehylsy nro 19
Momenttiavain
Tasataltta
Vasara
Kierreleuan väännin
Iskutaltta
Kuminuija
3-jalkainen ulosvetäjä
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – Citroen Xsara Picasso. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Älä uudelleenkäytä Citroen Xsara Picasso autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Varoitus! Sammuta moottori ennen työn aloittamista – Citroen Xsara Picasso.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit CITROËN XSARA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa CITROËN XSARA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    CITROËN XSARA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse CITROËN XSARA -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Citroen Xsara Picasso. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa CITROËN XSARA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit CITROËN XSARA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista jarrurumpu. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto CITROËN XSARA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrurummun kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä iskutalttaa. Käytä vasaraa.
  8. Vaihe 8
    CITROËN XSARA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrurumpu. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Citroen Xsara Picasso. AUTODOC suosittelee:
    Tarkista jarrurummun kunto. Vaihda tarvittaessa.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit CITROËN XSARA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita navan laakerin suojus. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Citroen Xsara Picasso. AUTODOCin vinkki:
    Joissakin autoissa ei ole pyörän pölysuojia.
  10. Vaihe 10
    CITROËN XSARA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Väännä pyörännavan kiinnitysmutteri irti. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse CITROËN XSARA -autoon
    Irroita pyörännavan akselimutteri. Käytä hylsyä nro 34. Käytä kierreleuan väännintä.
  12. Vaihe 12
    CITROËN XSARA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia. Käytä 3-jalkaista ulosvetäjää.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit CITROËN XSARA -autoon - vinkkejä
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset CITROËN XSARA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.8 16V 1999 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Kiinnitä pyörännapa. Käytä hylsyä nro 32. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 225 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Citroen Xsara Picasso. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Pyöränlaakeriosan ei tule olla vinossa akselitappiin nähden.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata CITROËN XSARA PICASSO (N68) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
CITROËN XSARA PICASSO (N68) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
CITROËN XSARA PICASSO (N68) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.8 16V - vaihto nõuanded
    Miksi jarrusi vinkuvat? | AUTODOCIN vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi - vaihtovinkit
    Venttiilikopan kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 HDi Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Kuinka korjata puhjennut rengas helposti | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Citroen Xsara Picasso vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Tärkeitä eroja autotyökalujen välillä | AUTODOCin vinkit